استفاده از تلفن همراه به‌جای رمز برای ورود به حساب کاربری گوگل

itresan-10 (1)شرکت گوگل در حال آزمایش یک پروژه ویژه است که می‌تواند میزان امنیت استفاده از حساب کاربری این شرکت را افزایش دهد. در این پروژه، به‌جای رمز عبور که عنصر مرسوم برای ورود به حساب‌های کاربری محسوب می‌شود، از تلفن همراه هوشمند افراد به‌عنوان واسط کاربری برای لاگین شدن استفاده خواهد شد.

ساختار امنیتی ورود به حساب‌های کاربری در طول چند سال گذشته بارها برای یافتن راهی جایگزین برای رمز عبور، تحت آزمون‌وخطا قرار داشته است ولی کمتر روشی موفقیت‌آمیز بوده است. در این میان شاید موردی که بیش از هر چیز دیگری موردقبول واقع‌شده است را بتوان شناسایی هویت دانست. بااین‌وجود بیشتر کاربران این روش شناسایی را بسیار دردسرساز و اعصاب‌خردکن می‌دانند و به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران از آن استفاده نمی‌کنند.

حال شرکت گوگل به دنبال راهی نوین برای رفع این مشکل است. مسئولان این شرکت طرحی را ارایه کرده‌اند که به کمک این طرح به‌جای استفاده از رمز عبور، از تلفن همراه فرد صاحب حساب استفاده خواهد شد. در این میان، رییس شرکت اندروید، روهیت پائول اعلام کرده است که از او برای شرکت آزمایشی در این طرح دعوت به عمل آمده است.

در این روش جدید، فرد باید تلفن هوشمند خود را به سیستم گوگل معرفی کند و پس‌ از آن، به‌جای رمز عبور مرسوم، برای ورود از دستگاه خود استفاده کند. البته این روش مستلزم این است که تلفن همراه هوشمند شما به سیستم رمز عبور، مسیر امنیتی و یا حسگر اثر انگشت مجهز باشد.

البته نیازی به نگرانی نیست، اگر تلفن همراه شما آسیب ببیند یا سرقت شده و یا حتی در خانه جا مانده باشد بازهم خواهید توانست تا به روش سنتی و با استفاده از رمز عبور، حساب کاربری گوگل را باز کنید. به‌این‌ترتیب حتی افرادی که رمز عبور ضعیفی دارند نیز در محیطی امن‌تر وارد حساب کاربری خود شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH