10 گوشی برتر سال 2015/ بهترین را انتخاب کنید!

best-phone-2015

دنیای فناوری هر سال با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال اوج گیری است و تلفن‌های همراه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی از این دنیا، نقش به سزایی در پیش بردن آن دارند. کمپانی‌های مختلفی در سال ۲۰۱۵، اقدام به ارایه مدل‌های گوناگون کردند که حاصل آن، عرضه صدها مدل جدید برای بازار تنوع طلب امروزی بود. برخی از سازندگان رشد کردند و بعضی در ورطه سقوط قرار گرفتند؛ اما دستگاه‌هایی که ارایه شد، نسبت به قبل همچنان بهتر بودند.

حال در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ گوشی برتر دنیا (به ترتیب حروف الفبا) را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که مدل‌های معرفی شده در این قسمت، با نمایشگرهای ۵.۵ اینچ و کم‌تر لیست شده‌اند و دستگاه‌های بزرگ‌تر در بین برترین فبلت‌های سال ۲۰۱۵ رده‌بندی خواهند شد.

در پایان مقاله، یک فرم نظرسنجی نیز قرار گرفته که شما می‌توانید بهترین مدل را بسته به نظرتان انتخاب کنید. همچنین این لیست در اختیار کارشناسان زبده فناوری نیز قرار می‌گیرد تا آن‌ها نیز برترین مدل‌ها را به ترتیب انتخاب کنند و سپس با میانگین امتیازات به‌دست آمده توسط کاربران و کارشناسان، سه گوشی برتر سال ۲۰۱۵ معرفی شده و جایزه مخصوص آی‌تی‌رسان به آن تعلق می‌گیرد.

برای مشاهده مشخصات کامل هر محصول بر روی نام آن کلیک کنید

اپل آی‌فون 6s

Apple-iPhone-6s---all-the-official-images

پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان را بایستی محصول کمپانی اپل دانست که علی‌رغم تنوع کم در طراحی محصولاتش، همچنان یکی از برترین‌هاست. آی‌فون 6s با فناوری نوظهور فورس تاچ عرضه شده و از نظر سخت‌افزاری، قوی‌ترین گوشی تولیدی این کمپانی تا به امروز است. این محصول اپل در چهار رنگ و سه نسخه ۱۶ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

اچ‌تی‌سی وان ام۹

htc-one-m9-announce-fullbleed1

پرچم‌دار کمپانی اچ‌تی‌سی که ساختاری تمام فلزی داشته و در بطن آن از اسنپدراگون نسخه ۸۱۰ به همراه یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است. البته این گوشی دارای ایراداتی چون گرم شدن زیاد نیز بود که کمپانی تلاش کرد تا با ارایه برخی از آپدیت‌ها، آن را تا حد ممکن برطرف سازد.

ال‌جی جی۴

LG-G4-(1)

سری G کمپانی ال‌جی مختص به پرچم‌داران این شرکت است که امسال با بدنه‌ای تمام چرمی پای به بازار و مبارزه با رقبای خودش گذاشت. محصول ال‌جی با توجه به طراحی خاص دکمه‌های پشتی و جنس بدنه‌اش، ظاهر متفاوتی با سایر دستگاه‌ها داشته و از یک نمایشگر با کیفیت ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون نسخه ۸۰۸ استفاده کرده است.

بلک‌بری پریو

BlackBerry-Prive

سرانجام این کمپانی پرسابقه کانادایی با عرضه Priv دستان خودش را به نشانه تسلیم بالا برده و به صورت رسمی وارد بازار گوشی‌های اندرویدی شد. پریو از طراحی خاص و دلپذیری برخوردار است و مجهز به صفحه کلید فیزیکی QWERTY بوده که به صورت کشویی باز می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس۶

samsung galaxy s6 36

محصولی که همراه با نسخه Edge معرفی شد، در طراحی دچار یک رنسانس بوده و همچون سری‌های قبل گلکسی S، مجهز به امکانات ریز و درشتی است. این گوشی سامسونگ از چیپست اختصاصی سازنده بهره می‌گیرد و در سه نسخه ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در بازار موجود است.

سونی اکسپریا زد۵

Sony Xperia Z5 28

آخرین پرچم‌دار سونی، همراه با نسخه پریمیوم و کامپکت عرضه شد و همچون اسلاف خویش، یک گوشی مستحکم و ضد آب است که توانایی‌های بسیار خوبی در عکاسی دارد. این محصول سونی همراه با اسنپدراگون ۸۱۰ و با حافظه ۳۲ گیگابایت عرضه شده است.

مایکروسافت لومیا ۹۵۰

lumia-950

شاید این نخستین سالی باشد که خبری از نام نوکیا نیست و به جای آن بایستی پسوند لومیا را با نام مایکروسافت مشاهده کنیم. این گوشی ویندوزفونی دارای نمایشگری ۵.۲ اینچی و اسنپدراگون ۸۰۸ است که دوربین ۲۰ مگاپیکسلی آن توانایی بالایی در عکاسی دارد.

موتورولا دروید توربو۲

DroidTurbo 2

این گوشی را بسیاری به باتری قدرتمند و پرتوان آن می‌شناسند، جایی که یک نمونه ۳۷۶۰ میلی‌آمپری، توان بالایی را برای دستگاه فراهم آورده است. این گوشی مانند بسیاری از پرچم‌داران بازار با اسنپدراگون ۸۱۰ عرضه شده و از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نکسوس ۵ایکس

LG-Nexus-5X-(2)

محصولی مشترک از گوگل و ال‌جی که خاصیت اصلی آن، آپدیت همیشگی‌اش است. در این اسمارت فون از اسنپدراگون ۸۰۸ بهره گرفته شده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وظیفه ضبط خاطرات شما را بر عهده دارد. نکسوس 5X در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

هواوی پی۸

Huawei-P8

سری P از کمپانی مشهور هواوی، مختص به گوشی‌های پرچم‌دار و البته استایلیش این سازنده است و P8 به عنوان سومین نسل از این سری، امکانات متنوعی را در دل خود جای داده است. این گوشی از پردازنده اختصاصی هواوی موسوم به های سیلیکون Kirin 930 بهره گرفته و در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی وارد بازار شده است.


حال نوبت شماست، برترین را انتخاب کنید!

[polldaddy poll=9248423]

30 در مورد “10 گوشی برتر سال 2015/ بهترین را انتخاب کنید!”

  1. سلام به تمامی دوستان .گوشی هایی که اینجا میبینید همه عالین اما LG G4 از همه ی اینا بهتره.دوربین فوق العاده .شیک پوش .صفحه نمایش ۴k .اندروید و سی پی یو که دیگه غوغا می کنن.از نظر من الی جی ۴ از همی این وشی بهتره .البته حسود و بخیل هم نیستم چون گلکسی اس ۶ اول شد .الجی جی ۴ دوم.ایفون ۶ سوم .اینارو دیگه رسما همه میدونن چرا دیگه بحث می کنین.

  2. با احترام به پرچمدارای عزیز ولی جا داره همشون به ایسوس زنفون 2 551mlتعظیم کنن .واقعا محشره گیم بازا این گوشی شماره یکه پولتون خرج برنده پرچمدارا نکنین تو آپارات ببینید چه گوشی هست همه غول برندارو شکست می ده

  3. برتری های Z5 نسبت به سامسونگ S6 :
    طراحی خیلی خوب و بیرون نزدن لنز دوربین
    کیفیت ساخت بهتر و مقاومت بیشتر صفحه نمایش در برابر خش و شکستن
    ضد آب بودن
    اسپیکر های استریو با کیفیت تر
    دوربین بهتر طبق بررسی سایت DXOMARK (که البته با اپدیت به اندروید 6 بهتر هم میشه)
    پردازشگر گرافیکی قوی تر adreno 430 رابط کاربری سبک تر
    حسگر اثر انگشت سریع تر و دقیق تر
    و برتری هاش نسبت به آیفون 6S:
    طراحی خیلی خوب و بیرون نزدن لنز دوربین
    کیفیت ساخت بهتر و مقاومت بیشتر صفحه نمایش در برابر خش و شکستن
    ضد آب بودن
    اسپیکر های استریو با کیفیت تر
    دوربین بهتر طبق بررسی سایت DXOMARK (که البته با اپدیت به اندروید 6 بهتر هم میشه)

  4. اقای مسکینی
    همه حرفای شما رو قبول دارم.
    به شدت هم منتظر بررسی نوت5 از سوی ای تی رسان بودیم که ظاهرا دیگه در کار نیست.(البته مقصر هم ای تی رسان نیست! سامسونگه دیگه!یا شایدم شانس شما این بوده.)
    در هر صورت ممنون از شما.

  5. واقعا من خودم طرفدار سونی ام ولی به پی 8 رای دادم با تمام این گوشی ها کار کردم همه خوب بودن وقتی با پی 8 کار کردم فکر نمیکردم اینقدر فناوری IPS NEO خوب باشه صحفه قنمایشش عالی بود هواوی پی 8 همیشه فکر میکردم که گوشی متوسطه یه ولی وقتی کار کردم متعجب شدم که با این قیمت کم نسبت به رقبا اینقدر خوبه هواوی. بین این همه HTC ONE M9 یه خورده صحفه نمایشش و دوربینش ضعیف بود نسبت به رقبا ضعیف بود بعیده از اچ تی سی که با داشتن رقیب هایی مثل GALAXY S6, XPERIA Z 5 و LG G4 که همه دوربین قویی دارن، از دوربین ضعیفی (لنز دوربین توشیبا) استفاده کرد ولی از نظر طراحی هیچ نقصی نداشت، LG G4 هم دوربین خوبی داشت ولی از نظر صحفه نمایش خیلی از GALAXY S6, XPERIA Z5 عقب بود ولی در کل خوب بود جنس بدنه چرمش (به اصطلاح) خیلی افتضاح بود بعد از یه مدت پوست پوست میشه بهتر بود از فلز یا شیشه استفاده میکرد. سونی زد 5 و گلگسی اس 6 هم عالیه بودن از همه نظر فقط سامسونگ صحفه نمایش با کنتراست بالا تری داره و غلظت رنگ ها عالیه. هواوی پی 8 و میت اس هم عالی بودن نسبت به قیمت فوق العاده ان پی 8 مکس هم گوشی خوبیه مثل پی 8 خوراک گیم واسه گیمر ها (گلگسی اس 6 اج پلاس و نوت 5 هم همینطور) ولی پی 8 مکس خیلی بزرگه و خرید اون مربوط به سلیقه خریدارهه

  6. اقای گلکار
    چرا گلکسی اس6 رو به عنوان پرچمدار سامسونگ انتخاب کردید؟یعنی نوت5 و اس6 ادج در درجه پایینتر از گلکسی اس6 هستند؟ یا شاید هم مثل عدم بررسی گلکسی نوت5 قرار ندادن فبلت مذکور در این مقایسه هم جزو سیاست هاتون هست؟
    الجی جی4 هم جزو فبلت ها محسوب میشه در واقع حتی گوشی های 5.5 اینچ هم جزو فبلت ها محسوب میشن.
    اگه هم غیر این باشه باید یه مقاله ای شبیه مشابهه همین مقاله برای فبلت ها نوشته بشه.
    میزان رای های اس6 نشون میده که نوت5 حتما لیاقت و پتانسیل اول شدنو داره.
    جدا از این حرف ها ممنون که انتخاب بهترین اسمارتفون سال رو به عهده طرفداران میذارید. ولی خوب کمی هم برای ما طرفداران همیشگی سامسونگ ارزش قائل شوید.
    با تشکر از شما.
    خانم سارا نیازی:
    من هم مثل شما از طرفداران قدیمی سامسونگم ولی این کامنت در شان این سایت نیستش.خودتونو کنترل کنید. ضمناً خواهشا بحث رو به جاهای بی ربط(نیمه دوم کامنتتون)نکشونید.نیازی هم نیست درباره جوان ها و مملکت تصمیم بگیرید و نگران باشید. توجه کنید کجا اومدید اینجا سایت تکنولوژیه.
    ممنون.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز هر نظر سنجی شرایط خاص خودش رو داره و شما باید طبق اون نظر بدین! مثلا میگن بهترین گوشی زیر 5 اینچ، بهترین مدل دو سیم کارته، بهترین گوشی زیر 500 هزار تومان و… را انتخاب کنید! با توجه به شرایطی که گفته می شه شما میاین و به یه مدل رای می دین و دیگه مثلا وقتی می پرسن بهترین گوشی زیر 500 هزار تومان بازار را انتخاب کنید شما نباید بیاین و بگین چرا آیفون 6 اس نیست چرا نوت 5 نیست و…! حالا هم اگه متن رو خونده باشین گفتیم که در این نظر سنجی پرچمدارانی حضور دارن که نمایشگرشون زیر 5.5 اینچ هست و در سال 2015 معرفی شدن! پس مدل‌هایی مثل نوت 5، لومیا 950 ایکس ال و… جایی در این نظر سنجی ندارن! به زودی نظر سنجی بهترین پرچمداران با نمایشگر بزرگتر از 5.5 اینچ هم منتشر میشه
      اینکه گلکسی نوت 5 رو بررسی نکردیم ارتباطی به سیاست های ما نداره! این رو باید از دفتر سامسونگ بپرسین که محصولشون رو برای بررسی در زمان مناسب در اختیار ما نذاشتن و الا ما خیلی هم دوست داشتیم چنین مدلی رو بررسی کنیم اما سامسونگ بر خلاف سایر کمپانی ها ارتباط خوبی با رسانه ها نداره! در حال حاضر هم نوت 5 در اختیار ما هست و این رو از ویدیوهای آی تی کلیپ هم میشه فهمید اما دیگه انقدر دیر مجصول رو به ما رسوندن که ارزش بررسی نداره
      شاد باشید

  7. رضا مرتضوی

    با سلام استفاده از تکنولوژی پیشرفته که در سایر کشورها به بهره برداری رسیده و بحث در مورد اونها اصلا کار بدی نیست ونشانه بی فرهنگی ما ایرانیا نیست همچنان که امام علی ع از سیستم مالیاتی در ایران استفاده کرد و به دارایی های اعراب مالیات بست چنانکه وقتی از هر 10 اسب یکی رو برای مالیات گرفت اعراب اعتراض کردن که خلاف قرآن داری عمل میکنی زکات به اسب تعلق نمیگیره، احترام به شرکتی که طی ده سال تلاش موفق شده بازار موبایل و لب تاب رو تسخیر کنه بی فرهنگی به حساب نمیاد بجای تلاش و استفاده از مهندسی معکوس و دست پیدا کردن به تکنولوژی اونها مثل گربه ای که دستش به گوشت نمیرسه فقط بلدیم چرت و پرت بگیم
    با احترام به آپل و طرفداران محترم سایر گوشی ها من به سونی رای میدم ممنون

  8. طرفدار پرو پا قرص اچ تی سی ام ولی می دونم که امسال اصلا خوب کار نکرد اینو هزار بار گفتم و چندین بار دیگه ام می گم . با وجود این که طرفدارشم ولی به یه گوشی دیگه رای دادم ولی نمی دونم چرا ملت به ایفون رای دادن اصلا منصفانه نیست البته نظر خودشونه وبه من هیچ ربطی نداره ?. لطفا بدون تعصب رای بدین

  9. سارا نیازی

    بله این هم فریب گلکار هست که به جای s6 edge plus و Note 5 , گلکسی S6 را میاره تا رایش بیاد پایین. البته قطعا ما ایرانی های ظاهر بین و ساده لوح به خصوص مخاطبین itresan به اپل یا سونی رای می دهند و پیشتاز ممتاز لوکس و کاربردی ای چون نوت 5 و اس 6 اج پلاس رو کنار میگذارند. البته به جای این بچه بازی ها پاشید برید دنبال کارتون این که نشدکار مثل بچه های 3 ساله درباره یک موضوع …. بحث می کنند به کجا رسیدید؟ مگر این کمپانی ها به شما پول میدن اینقدر بحث می کنید……….. همین شده کار جوونای امروز. صبح تا 11 می خوابند، تا ظهر تو اینستاگرام پست میگذارند تا بشه ظهر. ظهر هم ناهار پرکالری میخورند و تا 5 عصر چت بازی و وب گردی. 5 هم میرن تو خیابانها و اتوبانها دور دور و شب هم پارتی و………….. کجا رفته علم و فرهنگ و ادب و تمدن؟ کجا؟؟!!! ایران داری به کجا کشیده میشی؟ چه آینده ای در انتظارته حالا هم اگر این نظر سانسور بشه واقعا بی آگاهی و نادانی مدیر سایت رونشون میده البته من گفتم تا جوونای این مملکت یکم به خودشون بیان

    1. پیمان گل‌کار

      دوست دانا و با فرهنگ عزیز، شما اگر فقط کمی به خودتون زحمت می‌دادید و ابتدای متن را مطالعه می‌کردید، متوجه می‌شدید که این رده بندی مربوط به گوشی‌های ۵.۵ اینچ و پایین‌تر است و گلکسی نوت ۵ در رده‌بندی فبلت‌ها قرار خواهد گرفت. لطفا قبل از اتهام و سخنرانی، کمی اطلاعات خودتون رو بالا ببرید و توصیه می‌کنم اول از همه، شما به خودتون بیاید 😉

      1. سارا نیازی

        من برای خواندن این متون بی سر و ته به خودم زحمتی نمی دم. در ضمن شما که پولدارید و از مال دنیا بی نیاز و هر روز و هر شب سرتون تو نقد و بررسی گوشی ها هست لزومی ندارد نوجوانان و جوانان این کشور رو از کار و زندگی بیداری ببخشیدا ولی سایتت بالای 50 تا مخاطب نداره

        1. سارا نیازی

          بله. متشکرم که اینقدر مودب هستید. من خودم چون دسامبر دهنم میرسه برای خودم نمیگم بلکه برای اون جوونایی میگم که وضع مالی خوبی ندارند و باید برن و در این اوضاع اقتصادی بد جامعه کار کنند و با این وی گردی ها سرگرم نشند خب بعضی ها روز به روز پورشه شون رو میکنن مازراتی و مازراتی شون رو میکنن فراری اما بعضی ها هم برای خرج زندگیشون توی این اوضاع بد باید ماشین هایی که به 50 میلیون هم نمیرسه رو بفروشند ممنون

    2. حرف خودتون هستش :
      کجا رفته علم و فرهنگ و ادب و تمدن؟
      !!!
      اگر این نظر سانسور بشه واقعا بی آگاهی و نادانی مدیر سایت رونشون میده

      شما که فرهنگ و اینا میگید! در یه مکان عمومی و جایی که مردم و جوانان دارن اطلاعاتشون رو از همین سایت بالا میبرن قیل اتفاق کاری میگید اگه فلان بشه نادانه!!!
      به نظرت توهین به کسایی نیس که از اینجا استفاده میکنند!؟
      شما که خیلی کاری هستی چرا از برند سامسونگ میکشی به بچه بازی و ایران کجا میره و …
      محض اطلاع شما همین سایتا میتونند باعث پیشرفت تکنولوژی در کشور بشند!
      در ضمن سعی کنیم جمع نبندیم و همه رو یکی نبینیم

      با تشکر از مدیران و زحمت کشان

    3. قطعا اگه دقت کنید میبینید که مقایسه بین گوشی هاست و نه فبلت و این زود قضاوت کردنه اونم بدون اگاهی و یا این که کسی که وب گردی میکنه هم ر خلاف شما کاملا از کارش اگاهه و نمیخواد بیجا نگران باشید.

    1. اخه تو که یه بار ایفون دستت نگرفتی میای نظر میدی تو زمینه طراحی و سیستم عامل اپل همیشه حرف اول رو میزنه اپل داشته باشی دیگه سمت هیچ گوشی نمیری

      1. پس چرا من رفتم؟
        چرا خالم رفته؟
        چرا هر کسی که یک مقدار از گوشب سرش بشع و فن اول نیست اکثرا میرن؟
        ببینن داداش
        من گوشی 4 اس داشتم دوره خودشم بهترین بود
        اما الان نیست
        خالم 6 داشت فایلامونم دارن
        دستم گرفتم
        کارم کردم
        بررسی هم کردم
        پاقعا نسبت به رقبا تو یک چیزایی ضعیفه
        فقط سیستم عامل و دورببنشه که با این قیمت زیادش خوبه
        اگه برندش اپل نبود که انقدر فروش نمی کرد
        بعدشم
        اگه راست میگی جوابمو بده ترول بازی در نیار اونو بچه دو ساله هم بلده

  10. قسمتان میدهم بدون تعصب رای دهید.به همان دین اسلامی که ایمان اوردهاید قسمتان میدهم تعصب نداشته باشید.از خودم مثال می زنم .فرض کنید که من تعصب خیلیییییییی شدیدییییییییییییی روی سونی دارم.ایا میتونم کورکورانه بگم CPU سونی ام4اکوا از گلکسی نوت5 قویتره؟خود طرفدار های سونی هم مرا مورد تمسخر قرار می دهند.پس چه طرفدار ال جی چه طرفدار سونی چه سامسونگ و چه هواوی و چه…با شید به حق نظر دهید.ای کاش هرکی قبل از رای دادن نظرم را بخواند.شاید خودمم رای ندم.چون انتخاب منصفانه بین این گوشی ها سخته.پس شاید رای ندم!!!خسته نباشید.

  11. جدا از تعصب های بیجا که توی این رای دادن ها به شدت شاهدش هستیم هواوی p8 نسبت به قیمتش واقعا عالیه! چند ماه پیش اوایل عرضه من خریدم 1 میلیون 350 و الان هم همین دیروز برای مادرم گرفتم یک میلیون و 100 (اینترنت)
    البته مال خودم رنگ بژ و مال مامانم خاکستریه
    واقعا از گوشی راضیم
    صفحه نمایش و دوربینش که عالیه و این در مقایسه های همین سایت هم مشخص شده بود
    از نظر پردازنده هم هیچ مشکلی ندارم و هنگ و اینا هم نداره فقط پردازنده گرافیکیش میگن یکم ضعیفه که اینم تا حالا به مشکل برنخوردم و همه بازیا مثل آسفالت 8 رو راحت اجرا میکنه
    قیافش که اصلا بدجور دلبری میکنه رابط کاربریش هم عالیه
    بعضیا میگن کپی هست و اینا! من به این حرفا اعتقاد ندارم ما توی عصر تکنولوژی هستیم هر گوشی خوب بود باید خریدش کمپانی و ایناش آنچنان مهم نیست

    1. دقیقا
      به شدت عالیه
      من خودم بررسی هامو با دوربین پی 8 می گیرم
      عکاسی وایدش که نگو
      دوربینش از 6 و اس 6 با کیفیت تره و با این حال توی بدنه نازک تر از اونا صاف قرار گرفته
      همه اینا فقط برای دوربینشه
      واقعا اگه الان مرداد بود بی شک می گفتم بهترین گوشی جهانه
      ولی الان میت اس و میت 8 هم هستن

  12. ممنون آقای گلکار
    من به آیفون رای دادم
    به نظرم آیفون های امسال تو بیشتر زمینه ها پیشرفت خوبی داشتن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH