ثبت یک ویدئو فوق‌العاده زیبا از غذا خوردن وال‌ دریایی توسط یک پهپاد

دانشجویان دانشگاه اوکلند نیوزلند، پهپادی ساختند و در اقدامی جالب، به فیلم‌برداری از غذا خوردن یک وال دریایی که در آب‌های نیوزلند زندگی می‌کند، پرداختند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این تصاویر برای اولین بار در دنیا گرفته شده است.

استفاده از پهپاد برای فیلم‌برداری از وال دریایی بهترین روش برای مشاهده و بررسی این پدیده برای دانشمندان است که به آن‌ها کمک می‌کند بدون مزاحمت سایر حیوانات در حیات وحش، غذا خوردن وال‌ها را مشاهده کنند.

در این فیلم، یک وال “براید” با طول ۴۰ فوت و به وزن ۱۲ تن دیده می‌شود که برای تغذیه، به روی سطح آب می‌آید و از روی پلانکتون‌های سطح آب تغذیه می‌کند. طبق اطلاعاتی که National Geographic در خصوص غذا خوردن وال‌های براید می‌دهد، می‌توان دریافت که این نوع وال‌ها برای شکار، به حجم عظیمی از ماهی‌های کوچک یا پلانکتون‌ها حمله می‌کنند و دهان خود را به صورت کامل باز می‌کنند و با مکش آب دریا به دهان خود، شکار خود را انجام می‌دهند.

یکی از محققان در خصوص این تصاویر گفت:

“در شوک این همه زیبایی قرار گرفتم و به طور قطع، این یکی از جالب‌ترین صحنه‌هایی بود که تا به حال از غذا خوردن این گونه وال‌ها مشاهده کرده بودیم و امیدواریم در بررسی‌های مستقیم این پدیده، بتوانیم اطلاعات جالب‌تری را به دست آوریم.”

وال‌های براید در معرض خطر انقراض هستند، به طوریکه تنها ۲۰۰ عدد وال براید در آب‌های نیوزلند زندگی می‌کنند. در ادامه می‌توانید این ویدیو زیبا را مشاهده کنید:

1 در مورد “ثبت یک ویدئو فوق‌العاده زیبا از غذا خوردن وال‌ دریایی توسط یک پهپاد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH