نکسوس ساخته شده توسط اچ‌تی‌سی ممکن است به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز شود

تاکنون شایعات در رابطه با سازنده نکسوس ۲۰۱۶ نشان داده‌اند که ظاهرا امسال قرعه ساخت نکسوس به نام اچ‌تی‌سی خواهد افتاد و این کمپانی مسئولیت ساخت دو دستگاه نکسوس را برای گوگل برعهده دارد. اچ‌تی‌سی پیش‌تر در ساخت تبلت نکسوس ۹ با گوگل همکاری داشته است. این دو دستگاه با اسم‌های رمز “S1 “Sailfish و “M1 “Marlin و بر اساس HTC 10 ساخته خواهند شد.

هرچند در شایعات بیان شده است که Sailfish هم‌چون آخرین پرچم‌دار این کمپانی خواهد بود اما Marlin پروژه‌ای متفاوت خواهد بود که بنابر شایعات اخیرا منتشر شده از چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۲۱ قرار است جانشینی برای پرچم‌دار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ باشد که تغییراتی جزیی را خواهد داشت و قدرتمندتر خواهد بود.

متاسفانه در رابطه با مشخصات این چیپست اطلاعاتی منتشر نشده است و تنها می‌توانیم حدس بزنیم که این چیپست چه ویژگی‌هایی دارد. به احتمال قوی اسنپدراگون ۸۲۱ به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۲۳ معرفی خواهد شد که احتمال استفاده از آن‌ها در گلکسی Note 7 و گلکسی Note 7 Edge می‌رود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ساخته شدن نکسوس‌های سال ۲۰۱۶ توسط اچ‌تی‌سی هنوز با شک و شبهه همراه است زیرا چند هفته پیش مدیرعامل شرکت هواوی اعلام کرده است که در حال طراحی یک نکسوس برای گوگل هستند. با توجه به موفقیت خوب نکسوس ۶P که ساخته هواوی بود بعید به نظر نمی‌رسد که یک بار دیگر این کمپانی چینی در راس انتخاب‌های گوگل قرار بگیرد.

1 در مورد “نکسوس ساخته شده توسط اچ‌تی‌سی ممکن است به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH