شما بگویید، نسخه مینی کدام هوشمند را می‌خرید؟

بله یک نسخه مینی دیگر هم به جمع مینی‌های قدرتمند بازار اضافه شد و نامش گلکسی اس 5 مینی است. با همان طراحی برادر بزرگتر خود آمده، از نظر سخت افزاری تفاوتهایی دارد و تقریبا 20% ارزانتر از نسخه اصلی‌اش است.

تازه آمده اما نمی‌توان گفت که حتما از باقی مینی‌های موجود قدرتمندتر است. رقبای سرسخت و قدرتمندی چون اکسپریا Z1 کامپکت، اچ تی سی وان مینی 2 و بزودی و احتمالا ال‌جی جی 3 مینی خواهد داشت. برای اینکه شما را بیشتر با نسخه‌های مینی قدرتمند بازار آشنا کنیم، به توضیح مختصر مشخصات آنها پرداخته و از شما می‌خواهیم که بگویید انتخاب شما کدام مدل است؟

1. گلکسی اس 5 مینی

Samsung-Galaxy-S5-mini

همین دیروز معرفی شد و از نظر سخت افزاری مجهز به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی بوده که البته در اندازه 4.7 اینچی‌ها ساخته شده است. یک پردازنده نه چندان قدرتمند اسنپدراگون 400 برای آن در نظر گرفته شده و دوربین آن 8 مگاپیکسلی است. از نظر قیمتی گران بوده، زیرا تفاوت قیمتی چندانی با نسخه اصلی پرچمدار ندارد و برای آنهایی که خواهان داشتن یک نسخه مینی هستند جی 2 مینی گزینه ارزانتری خواهد بود،  برای اطلاعات بیشتر از این نسخه این مطلب را بخوانید.

2. ال‌جی جی 2 مینی

LG-G2-mini

از کجا شروع کنیم؟ جی 2 مینی هم از نظر ظاهری شبیه به برادر بزرگترش ساخته و یک صفحه نمایش qHD  برایش در نظر گرفته شده است. نماینده کوچک اندام ال‌جی هم مجهز به اسنپدراگون 400 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. با قیمتی حدود 315 دلار آمریکا فر خته شده و از نماینده مینی سامسونگ ارزانتر است.

3. اچ تی سی وان مینی 2

HTC_One_mini_2

هوشمند کوچک اندام دیگر نماینده‌ای از کمپانی تایوانی HTC، با نام اچ تی سی وان مینی 2 است. با بدنه‌ای تماما از جنس آلومینیوم، اسپیکرهای بوم ساوند و یک دوربین 13 مگاپیکسلی و البته بدنه‌ای بزرگتر از یک هوشمند مجهز به صفحه نمایش 4.5 اینچ، اچ تی سی وان مینی 2 را به سختی می‌توان یک نسخه مینی دانست. این هوشمند با قیمت 500 دلار عرضه می‌شود و هنوز هم با وجود ویژگی‌هایی بهتر از اس 5 مینی، ارزانتر به فروش می‌رسد.

4. سونی اکسپریا Z1 کامپکت

sony-xperia-z1-compact-2

تقریبا می‌توان آنرا بهترین مینی‌ها دانست، یک دوربین 20 مگاپیکسلی، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 800 و البته ویژگی ضد آب بودن، Z1 کامپکت را با قیمتی ارزانتر از اس 5 مینی و اچ تی سی وان مینی 2، یک انتخاب بسیار مناسب می‌کند. انتخابی که در دل خیلی‌ها جا دارد.

5. هواوی اسند پی 7 مینی

Huawei-Ascend-P7-mini

هواوی هم نماینده‌ای در میان مینی‌ها دارد. این کوچک اندام مجهز به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی qHD ، دوربین 8 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 400 و قیمتی حدود 410 دلار است. البته هواوی اسند پی 7 مینی رقبایی از خانه مثل آنر 6 و البته برخی از مدلهایی که سال گذشته آمدند دارد.

6. اپو فایند 7 مینیOppo-Find-7-miniاوپو نیز یک نسخه کوچکتر از پرچمدار خود دارد که با ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش 4.7 اینچی اچ دی، پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 400 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز برای هر هسته، دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش ال ای دی و رم 1 گیگابایتی ساخته شده است. این مینی قیمتی برابر با 300 دلار در چین دارد.

7. ZTE نوبیا Z5s مینی

zte-nubia-z5s-mini-1

ZTE هم امسال به جامعه مینی دارها پیوسته است. نماینده مینی ZTE یک سرو گردن از بیشتر نمایندگان مینی این فهرست بالاتر می‌ایستد، زیرا پردازنده‌ای از جنس اسنپدراگون 600 دارد، یک رم 2 گیگابایتی برایش در نظر گرفته شده است، چشمان شما را با یک صفحه نمایش 4.7 اینچی HD IGZO ساخت شارپ خیره می‌کند و لحظات زیبای زندگی‌اتان را با یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور سونی ثبت می‌کند و تمام اینها را تنها با قیمت 250 دلار برای شما به ارمغان می‌آورد.

حالا که کمی با نسخه‌های مینی بازار دنیا آشنا شدید، بگویید که اگر به همه آنها دسترسی داشتید، کدام را انتخاب می‌کردید؟ در بخش نظرات می‌توانید ما را از دلایل انتخابتان مطلع کنید.

[polldaddy poll=8160841]

10 در مورد “شما بگویید، نسخه مینی کدام هوشمند را می‌خرید؟”

  1. به نظر من تو رده مینی ها قیمت رو هم باید در نظر گرفت .G2mini نسبت به قیمتش خیلی می ارزه و امکانات خوبی هم داره و دوربینش تو 8 مگی ها بهترینه.

  2. بی شک Z1 compact.، گوشی که تونست تو بنچمارک note3 رو شکست بده، عمر باتری بینظیر، جنس بدنه ی عالی، طراحی خیره کننده، اسنپدراگون800 و2.2 گیگاهرتز، ادرنو330 و لنزG 20 مگاپیکسل سونی….
    کاملا ضد اب با استاندارد خیلی قویتر از S5 و S5 mini… ویکی از بهترین صفحه نمایش های سونی….و جالب تر از همه اینجاست که قیمتش فقط1250 هست در صورتی S5 miniکه نصف ارزش این هم نداره حدود 2 میلیون تومن….
    وبعد از compactبهترین گزینه ی تولیست ZTEهست…..

  3. مشخصه که زد وان کامپکت اون گوشی های دیگه همشون یا اسنپدراگون 400 هستن یا فوقش 600 با یه دوربین حداکثر 13 مگاپیکسلی!!! زد وان کامپکت درسته مینی هست ولی مقایسه اون با این گوشی ها کلا غلطه. تازه بماند که قیمتی پایین تر از اس 5 مینی و اچ تی سی وان مینی 2 داره.

  4. SONY برای این بهتر از بقیه هست که وقتی مینی شد از مشخصات سخت افزاری نسخه اصلی چیزی کم نکرد. فقط صفحه رو کوچیکتر کرد و باتری رو. بنابراین شما یه گوشی قدرتمند اما کوچیک دارین. ولی بقیه گوشیها از سخت افزار به مراتب ضعیفتری از نسخه اصلی استفاده کردن و گوشیشون رو در حد یه گوشی میان رده کردن. ولی با داشتن Z1 compact شما هنوز یه گوشی های اند دارین. این تفاوت دیدگاه سونی برای گوشی های مینی هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH