زنگ خطر برای هواوی؛ ذخیره تراشه‌های های‌سیلیکون چینی به پایان رسید!

بر اساس اعلام پایگاه The Register، غول مخابراتی چینی موسوم به هواوی با چالش جدیدی مواجه شده است. به‌دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، موجودی تراشه‌های موبایلی ذخیره شده توسط این شرکت به اتمام رسیده است.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research که اطلاعات مربوط به مجاری فروش را در اختیار دارد؛ موجودی تراشه‌های های‌سیلیکون هواوی برای گوشی‌های هوشمند اخیرا به پایان رسیده است. سهم تراشه‌های های‌سیلیکون از بازار جهانی در 3 ماهه دوم سال 2021 برابر با 3 درصد بود. این رقم در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی به 0.4 درصد و در 3 ماهه سوم سال 2022 به صفر کاهش پیدا کرد.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research خاطرنشان می‌کند که این شرکت برای مدتی اقدام به ذخیره‌سازی تراشه‌ها می‌کرد؛ اما اتمام موجودی تراشه‌های پیشرفته های‌سیلیکون امری اجتناب‌ناپذیر بود. محدودیت‌های تجاری وضع شده توسط ایالات‌متحده بر کسب‌وکار گوشی‌های اندرویدی هواوی به شدت تاثیرگذار بوده است.

این تحریم‌ها ابتدا در سال 2019 علیه هواوی اعمال شده و در ادامه گسترش پیدا کردند. کمپانی چینی کماکان می‌تواند تراشه‌هایی را از شرکت‌های دیگر از جمله کوالکام و اینتل خریداری نماید؛ اما تحریم‌های وضع شده، دسترسی هواوی به تراشه‌های پیشرفته با اتصال 5G را مسدود کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH