هواوی دست اتحاد سامسونگ را پس زد

huawei

در طول چند روز گذشته شایعات زیادی مبنی بر امکان استفاده هواوی از سیستم‌عامل تایزن شرکت سامسونگ شنیده می‌شد ولی به‌طور رسمی، هواوی دست اتحاد سامسونگ را پس زد و اعلام نمود که هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این سیستم‌عامل ندارد.

هواوی که یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان است اعلام نمود که به‌هیچ‌عنوان برنامه‌ای برای عرضه یک تلفن همراه هوشمند بر پایه سیستم‌عامل شرکت سامسونگ یعنی تایزن ندارد و تمامی مواردی که در رسانه‌ها منتشر شده‌اند، شایعه هستند.

ریچارد یو به‌عنوان رییس بخش تجاری مشتریان هواوی دراین‌باره نظر جالبی دارد، او می‌گوید که تایزن هیچ شانسی برای موفقیت در بازار تلفن همراه ندارد و به همین دلیل نیز هواوی قصد ندارد بر روی محصولی بدون آینده سرمایه‌گذاری نماید. البته این موضوع به این معنی نیست که هواوی به اندروید وابسته خواهد ماند و یو به‌طور واضح گفت که شرکت هواوی تصمیم دارد تا سیستم‌عامل مناسبی برای جلوگیری از وابستگی بیش‌ازاندازه به اندروید پیدا کند: «ما نگرانی‌های خاص خود را درباره تبدیل‌شدن اندروید به تنها گزینه موجود در برابرمان داریم ولی در حال حاضر چاره دیگری نداریم. البته همکاری مطلوب و مناسبی نیز با گوگل داریم.»

سامسونگ در حال ایجاد فشار رسانه‌ای بسیار زیادی بر روی شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند است تا بتواند سیستم‌عامل خود را به‌اصطلاح در بازار مصرف جا بیندازد. البته شرایط به نحوی است که هر شرکتی که بخواهد یک سیستم‌عامل موبایل را تولید کند باید قدرت بسیار بالا و البته طراحی منحصربه‌فرد داشته باشد زیرا اندروید توانسته است تا بازار تلفن همراه را کاملا در مالکیت خود درآورد و بیشتر از 80 درصد از کل تلفن‌های همراه در جهان از سیستم‌عامل شرکت گوگل استفاده می‌کنند.

شاید موفق‌ترین پلتفرمی که تابه‌حال از سیستم‌عامل تایزن استفاده کرده‌ است را بتوان ساعت گلکسی گیر دانست و این سیستم‌عامل هنوز بر روی تلفن‌های همراه هوشمند نتوانسته است تا محصول خاص درخور اعتنایی را عرضه نماید. در شرایط فعلی و با توجه به اینکه مسئولان هواوی به تایزن نه گفته‌اند و درعین‌حال به دنبال جایگزین مناسبی برای اندروید هستند، احتمال استفاده از ویندوزفون در ذهن هر فردی جرقه خواهد زد ولی مسئولان هواوی به سیستم‌عامل مایکروسافت نیز اعتقادی ندارند و درباره آینده ویندوزفون نیز چندان خوش‌بین نیستند. یو درباره ویندوزفون در مصاحبه خود با وال‌استریت ژورنال گفت: «متاسفانه فکر کنم که حتی ویندوزفون نیز به‌سختی بتواند شانسی برای موفقیت در بازار را داشته باشد.»

این موضوع معادله یافتن یک جایگزین مناسب برای اندروید را بسیار پیچیده ساخته است و باید دید که هواوی در آینده چه برنامه‌ای را در پیش خواهد گرفت.

9 در مورد “هواوی دست اتحاد سامسونگ را پس زد”

  1. هواوی شرکت تازه به دوران رسیده نیست و بهتره که بدونید که هواوی از سال 2012 برترین شرکت در زمینه سرویس های ارتباطی در جهان هست.همچنین 45 شرکت از 50 شرکت مخابراتی جهان از تجهیزات هواوی استفاده میکنه.همچنین گفته میشه که این شرکت ارائه دهنده خدمات سانسور به ایران است. بنابراین این شرکت یه چیزی از غول هم بزرگتره!!!!!!

  2. به نظر من آدم اگه بره بلو استک رو کامپیوترش نصب کنه بهتر از اینه که بره این آشغالا رو بخره!!!!!!!

  3. خواهشا برای هواوی از واژه ی غول استفاده نکنید این شرکت هیچی نداره فروش بالا ربطی به غول بودن نداره.اصن شرکت نیست چه ابتکاری از خودش داره؟من نشنیدم.سامسونگ اپل نوکیا ال جی اچ تی سی همه و همه یک چیزی دارن یک امضا اما هواوی فقط چون چینیه و ارزون.خود چینیها میخرن با یک عده تو جهان سوم بعد شما میگی غول؟؟؟؟؟
    در مورد اظهار نظرشون در مورد وینفون هم اینا اصن هیچی ندارن همون بهتر که بچسبن به آندروید نوکیا و تا حدودی اچ تی سی و بعدش سامسونگ نم نمک دارن یک چیزی رو اضافه میکنن.این چینیها فقط بلدن کاری رو که بهشون بگی درست انجام بدن مثلا برای شرکت های دیگه گوشی بسازن اما خودشون گوشی یا ماشین بسازن من حاضرم جی ال ایکس چه ماشین چه گوشی داشته باشم اما جنس بنجل چینی نخرم لا اقل میگم با این که بده ولی به اقتصاد کشورم کمک کردم ولی در طرف دیگه چی؟

  4. عــــــامـــــــــر

    سامسونگ هم تا میبینه یکی داره پیشرفت میکنه باهاش دوست میشه
    اما خوب هواوی اصلا دوست نداره که سودشو با کسی شریک بشه و این آزمون آزمایش و خطا رو امتحان نکرده رد کنه براش بهتره

    1. بهترین کار برای هوایی اینه که یکم دست از ساختن گوشی های الکی برداره و فقط پرچمدار بده، (ثیمت پایین) بعد بره تو کار سیستم عامل اختصاصیش!

    2. بچه سامسونگ خودش قول هنوز اینو نفهمیدی سامسونگ تا 10 سال داری اما هواوی فقط 1تا 2سال دسته

  5. در ضمن برای این که گفته ویندوزفون باسه ما سودی نداره
    دو دلیل هست برای سود نداشتنش:
    از ویندوزفونش حمایت نکرد
    پرچم دار نداد!

  6. خخخخ
    این هوایی هم خوب خودشو گرفته!
    تازه به دوران رسیده به این میگن!
    اون از وقتی که گفت سرعت اندروید از ویندوزفون و ایوس بیشتره ‎:|‎
    اون از وقتی که گفت سونی ضد آب نیست!
    اون از وقتی که گفت طراحی z2 کپی کامل p6 هست!
    اون از وقتی که گفت، اچ تی سی بدون بیتس شانسی نداره!
    اونم از الآن!
    آخه کی به حرف یک آشغال ساز توجه میکنه؟؟؟ خدا شفا بده مسئولش رو!
    به قول یکی از دوستان: خر چه داند مزه نقل و نبات! ‎:|‎

    1. خخخخخخ خوب گفتی داداش اما یک چیز رو فراموش کردی
      اون از وقتی که گفت رزولوشن بالاتر از اچ دی با چشم دیده نمیشه !!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH