کمتر از 50 درصد مشترکین اولیه تردز کماکان از این پلتفرم استفاده می‌کنند!

در نیمه نخست ماه جاری میلادی تصور می‌شد که پلتفرم تردز اینستاگرام به یک موفقیت بزرگ دست یافته و شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک با نام X (که پیش‌تر با نام تجاری توییتر شناخته می‌شد) را با چالشی جدی مواجه کرده است.

در 5 روز نخست پس از راه‌اندازی تردز، تعداد 100 میلیون کاربر در این پلتفرم ثبت‌نام کردند. از آنجا که مشترکین تردز بایستی دارای اکانت اینستاگرام باشند؛ لذا کاربران فعلی اینستاگرام به آسانی می‌توانند حساب‌کاربری تردز خود را ایجاد نمایند. اما این موضوع بدان معناست که هرکسی که اکانت تردز خود را حذف می‌کند؛ ناچارا بایستی حساب‌کاربری اینستاگرام خود را نیز پاک کند.

با این‌حال ظاهرا هیجانات اولیه کاربران فروکش کرده است؛ چرا که بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل متا دیروز در مرکز Town Hall کمپانی اعلام کرد که بیش از نیمی از 100 میلیون کاربر ثبت‌نام کننده در تردز دیگر از این برنامه استفاده نمی‌کنند. البته بایستی توجه داشت که اینستاگرام نیز تحت مالکیت شرکت متا قرار دارد.

بر اساس محتوای نوار صوتی ضبط شده از جلسه که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است؛ مارک زاکربرگ اعلام کرده که نرخ پایبندی کاربران در تردز نسبت به میزان مورد انتظار مدیران متا مطلوب‌تر بوده است. اگرچه این مدیر اجرایی اذعان کرده که وضعیت با حالت ایده‌آل فاصله دارد.

مارک زاکربرگ کاهش میزان استفاده از تردز را امری عادی قلمداد کرد و گفت: “بدیهی است که در حالت ایده‌آل، ثبت‌نام بیش از 100 میلیون کاربر در یک پلتفرم امری فوق‌العاده محسوب می‌شود. تداوم استفاده همه یا حتی نیمی از این افراد از پلتفرم جدید نیز عالی به‌نظر می‌رسد. البته ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.” وی مدعی شد که با اضافه شدن ویژگی‌های بیش‌تر به این پلتفرم، نرخ پایبندی کاربران افزایش خواهد یافت. برخی از این ویژگی‌های جدید شامل عملکرد جستجو و نسخه دسکتاپی تردز هستند.

تردز اخیرا فید “Following” را به پلتفرم خود اضافه کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا پست‌های منتشر شده توسط پروفایل‌های فالو شده را مشاهده نموده و جدیدترین پست‌ها نیز بالاتر از همه نمایش داده شوند.

کریس کاکس؛ مدیر ارشد محصول در شرکت متا اعلام کرد که تردز به منظور ایجاد انگیزه بازگشت در کاربرانی که استفاده از این پلتفرم را متوقف نموده‌اند؛ به ابزارهای پایبندکننده بیش‌تری احتیاج دارد. یه گفته آقای کاکس افرادی که در اپلیکیشن اینستاگرام فعال هستند؛ می‌توانند اهمیت تردز را درک نمایند و این موضوع احتمالا به کمک تردز خواهد آمد.

تردز اخیرا برخی ویژگی‌های جدید را به نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن خود اضافه کرد. این ویژگی‌ها شامل فیدهای “Following” و “For You” هستند. فید “For You” ترکیبی از پست‌های انتشار یافته توسط پروفایل‌های فالو شده و پست‌های پیشنهادی را نمایش می‌دهد. کاربران برای تغییر فیدها می‌توانند روی آیکون تردز در بالای نمایشگر ضربه زده و انگشت خود را بر روی صفحه بکشند.

ترجمه پست، روش‌های جدید برای فیلتر کردن اعلان‌ها در بخش Activity، دکمه Follow جهت دنبال کردن سریع فالوورها و روشی سریع جهت تائید فالوورهای جدید برای افرادی که دارای اکانت خصوصی هستند؛ سایر ویژگی‌های جدید تردز را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH