ویندوز 7، همچنان محبوب‌ترین نسخه از ویندوز است!

بر اساس گزارش وب‌سایت WinBeta، ویندوز 7 همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه‌های رومیزی در جهان شناخته می‌شود. اما خب، این ویندوز چند درصد از سهم بازار رایانه‌های رومیزی را در اختیار دارد و اختلافش با سایر ویندوزها چقدر است؟ با ادامه مطلب و آی‌تی‌رسان همراه شوید.3e70a0886bc155c3ebe9eaa64b035888c3e804b0

سایت NetMarkShare که در زمینه آمار و ارقام فعالیت می‌کند، طی تحقیقی دریافته که حدود 60.9 درصد سهم بازار در اختیار ویندوز 7 است. (این در حالیست که ماه گذشته حدود 57 درصد از کاربران از این ویندوز استفاده می‌کردند و این ماه شاهد افزایش این تعداد بوده‌ایم)

جایگاه دوم متعلق به ویندوز 8.1 با در اختیار داشتن 13.12 درصد از سهم بازار است. (ماه گذشته سهم این ویندوز 12.88 درصد بود و این ویندوز نیز از ماه گذشته محبوب‌تر شده است) ویندوز ایکس‌پی که حدود 13 سال پیش به بازار عرضه شد، 11.98 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و بر خلاف دو ویندوز مذکور، شاهد کاهش سهم آن هستیم (ماه گذشته 14.6 درصد از سهم بازار در اختیار این ویندوز بوده است)

ویندوز 10 هم که هنوز نسخه‌ رسمی آن در بازار عرضه نشده، حدود 0.16 درصد از بازار را در اختیار دارد و باید انتظار این را داشته باشیم که در ماه‌های آتی، شاهد افزایش سهم این ویندوز در بازار باشیم چرا که این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز هنوز در مرحله آزمایشی است و مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک به توسعه بیش‌تر آن خواهد پرداخت.

اما در آمار کلی، شرکت مایکروسافت حدود 90.85 درصد از سهم بازار رایانه‌های رومیزی را در اختیار دارد و لینوکس و اپل، باقی این سهم را در اختیار دارند. OS X چیزی در حدود 7.54 درصد و نسخه‌های لینوکس نیز 1.16 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

2 در مورد “ویندوز 7، همچنان محبوب‌ترین نسخه از ویندوز است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH