بخش موبایل لنوو با موتورولا ادغام خواهد شد

سال گذشته بود که کمپانی چینی لنوو، موتورولا را از گوگل خرید و آن را تحت مدیریت خود در آورد. البته تولیدات موبایل این دو کمپانی با هم اشتراکی نداشتند و هر کمپانی مشغول ساخت گوشی‌های خودش بود. مثلا لنوو با سری Vibe سعی کرد راهی به بازارهای جهانی بیابد و موتورولا نیز به تازگی از سه گوشی Moto X Style، Moto X Play و Moto G 2015 رونمایی کرد. حالا اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر این که لنوو تصمیم گرفته است بخش موبایل خود و موتورولا را با هم ادغام کرده و آن‌ها را یکی کند.
لنوو در بخش مربوط به خود، محصولات خوبی همانند تلفن هوشمند Vibe Shot را تولید کرد و ظاهرا قرار است همین هفته آینده در نمایشگاه IFA، گوشی‌های جدید خود از جمله Vibe P1 را رونمایی کند. مشخصات و عکس‌های این گوشی دیروز لو رفته و در فضای مجازی پخش شده‌اند.
lenovo-vibe-p1-specs-and-images-leak-out-ahead-of-ifa-2015-490092-3حالا پس از یک سال، لنوو متوجه شده است که داشتن دو برند تحت یک مدیریت اصلا کار جالب و عاقلانه‌ای نیست و بهتر است هرچه سریع‌تر بخش موبایل خود و موتورولا را با هم ادغام کند. این را یکی از مسئولان این کمپانی در مصاحبه با NDTV Gadget گفته است.
مدتی قبل، لنوو اعلام کرد که قصد دارد تعدادی از کارکنان بخش موبایل موتورولا را اخراج کرده و کارکنان خود را جایگزین آن‌ها کند. با این جود، هنوز هم موتورولا نیروی محرکه عظیمی است که هردو کمپانی را با سختی تمام به جلو حرکت می‌دهد.
آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، این است که لنوو قصد دارد گروه موبایل خود را با موتورولا ادغام کرده و در واقع نام موبایل لنوو را در موتورولا حل کند. بنابراین تیم مدیریتی موتورولا همچنان در راس کار تولید گوشی‌های هوشمند قرار دارند و مدیر سابق موتورولا یعنی ریک اوسترلو نیز بر روند کار نظارت می‌کند.
خب این کارها چه معنایی دارد؟ درواقع برای ما کاربران عادی، این تغییرات نوید چیز خاصی را نمی‌دهد. موتورولا و لنوو همچنان گوشی‌ می‌سازند. البته ممکن است لنوو به بخش ساعت‌های هوشمند موتورولا نیز چشم دوخته باشد و بخواهد از موتورولا برای ساخت ساعت هوشمند استفاده کند. حوزه‌ای که این غول چینی تاکنون بدان پا نگذاشته است، اما بدون شک بدان علاقه‌مند است. این چینی‌ها همه چیز دوست دارند! لنوو می‌تواند با کمک موتورولا و با استفاده از تجربه این کمپانی، در این بخش به موفقیت‌های خوبی برسد. فراموش نکنید که ساعت هوشمند موتو 360 موتورولا، یک از شیک‌ترین و زیباترین ابزارهای پوشیدنی است که بازار تاکنون به خود دیده‌ است! در واقع اگر منصف باشیم، باید بگوییم که موتو 360، زیباترین ساعت هوشمندی است که تاکنون ساخته شده!
لنوو، موتورولا را در سال 2014 و به قیمت 2.91 میلیارد دلار از کمپانی گوگل خرید، تا نشان دهد که چقدر به کسب سود سرشار خوابیده در بازار اسمارتفون‌ها علاقه دارد و تا چه حد حاضر است برای موفقیت در این مسیر خرج کند! از همان روزی که لنوو موتورولا را به دست آورد، این ادغام اجتناب ناپذیر بود. ادغام به شرکت مادر کمک می‌کند که بهتر از قبل به هزینه‎‌های خود برسد و در هزینه‌های مربوط به توسعه گوشی‌های هوشمند، تا حدودی صرفه‌جویی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH