دو مدل تراشه اختصاصی از سوی شیائومی در راه است

در اوایل ماه آگوست بود که اخباری منتشر شد مبنی بر این که کمپانی چینی شیائومی نیز قصد دارد به بازار تراشه‌ها وارد شود. این کمپانی می‌خواهد همانند سامسونگ و هوآوی به تراشه‌های ساخت خود متکی شود و از آن‌ها در تبلت‌ها و گوشی‌هایش استفاده کند.
بر اساس شایعاتی که در فضای مجازی دهان به دهان می‌گردد، این تراشه‌ها در اوایل سال 2016 آماده رونمایی خواهند بود و مدتی پس از رونمایی نیز شاهد استفاده از آن‌ها در محصولات شیائومی خواهیم بود. امروز اطلاعات بیشتری درمورد تراشه‌ها و پردازنده‌های موعود شیائومی به دستمان رسیده. به گزارش وبسایت GizmoChina، این کمپانی قصد دارد تراشه‌های خود را در دو مدل مختلف بسازد. یکی از این مدل‌ها در گوشی‌های پایین‌ رده این کمپانی از جمله سری Redmi استفاده خواهد شد و مدل دیگر در سری گوشی‌های میان‌ رده این کمپانی قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که شیائومی قصد دارد با عرضه سری پایین‌تر تراشه‌هایش، بر روی کاهش قیمت تراشه‌ها تمرکز کند و در نتیجه باز هم شاهد کاهش قیمت گوشی‌های این برند باشم! این خبری عالی برای کاربران و البته خبری بد برای روسای کمپانی‌های میزو و هوآوی است. البته همین حالا هم قیمت گوشی‌های این برند با سخت افزار برابر، نصف دیگر کمپانی‌هاست. مثلا Mi4 با سخت‌افزار برابر با اکسپریا Z3، نصف آن قیمت دارد!
Xiaomi-Mi4-vs-Sony-Z3حال تصور کنید که گوشی‌های این کمپانی باز هم ارزان‌تر شوند. اگر روزی گوشی‌های این برند به کشور ما وارد شود، حتی تصورش هم سخت است که دیگر دست کسی گوشی اندرویدی غیر از شیائومی ببینیم!
البته شیائومی با ساخت این تراشه‌ها، همکاری و قرارداد خود با کوالکام را قطع نمی‌کند. اگر دقت کرده‌ باشید، من گفتم که این تراشه‌ها، در محصولات پایین‌ رده و میان‌ رده شیائومی استفاده خواهند شد. پس شیائومی در محصولات بالا رده و پرچمدار خود، همچنان از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهد کرد. مثلا انتظار می‌رود که شیائومی در گوشی Mi5 از اسنپدراگون 820 استفاده کند. تراشه‌های شیائومی در حد سوگلی کوالکام نخواهند بود. مثلا تراشه قوی‌تر شیائومی، مدلی هشت هسته‌ای خواهد بود، که گرچه دارای توان خوبی برای انجام وظایف گوشی‌‌های میان رده است، اما در حد یک پرچمدار نیست.
شیائومی پس از ارایه گوشی‌های پایین رده و میان رده با تراشه‌های اختصاصی خود، بازخوردی را از بازار و کاربران دریافت می‌کند و با توجه به همین بازخورد، تصمیم می‌گیرد که به دنبال ساخت تراشه‌های رده بالا و پرچمدار برود یا نه! حدس من این است که به خاطر قیمت پایین، تراشه‌های این کمپانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و شیائومی نیز ترغیب به ساخت تراشه‌های قدرتمندتر می‌گردد.
این  کمپانی، به تازگی امتیاز ساخت انواع تراشه‌ها را از کمپانی ARM دریافت کرده است. شیائومی همچنین رئیس سابق کوالکام یعنی وانگ ژیانگ را نیز به استخدام خود در آورده تا در این راه، آنان را رهبری کند. تا این لحظه که هیچ کدام از مسئولان شیائومی این اخبار را تایید یا تکذیب نکرده‌اند، اما اگر این اخبار صحیح باشند، معنای آن‌ها کاهش وابستگی شیائومی به دیگر کمپانی‌هاست. شکست اسنپدراگون 810، موجب شده است که کمپانی‌های بسیاری به این غول آمریکایی پشت کنند و به فکر خودکفایی در تولید تراشه بیفتند. این دقیقا همان رویه‌ای است که سامسونگ با ارایه پرچمدار سال 2015 خود یعنی گلکسی S6 آغاز کرد و حالا علاوه بر اگزینوس، ندای نوکلئون ال‌جی، کیرین هوآوی و چیپ‌های گمنام شیائومی به گوش می‌رسد…

4 در مورد “دو مدل تراشه اختصاصی از سوی شیائومی در راه است”

  1. حدس می زنم این رویه به سمتی پیش میره که هرچند مدت یه تولید کننده تراشه جدید به جمع تراشه سازها اضافه میشه و کم کم هر شرکتی که گوشی میسازه فقط از پردازنده ساخت خودش استفاده کنه. و وقتی که دیگه کسی پردازنده های کوالکام رو نخرید (همین طور مدیاتک و اینتل و انویدیا) مجبور میشن خودشون علاوه بر پردازنده گوشی هم بزنند.
    تکراری نیست به خدا جدیده تا حالا همچین چیزی نگفته بودم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH