بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس7 (S7): مرد قدرتمند!

S7بالاخره پس از شایعات و گمانه‌زنی‌ های بسیار، روز گذشته کمپانی کره‌ای سامسونگ از نسل جدید اسمارت فون‌های کهکشانی خود پرده برداشت. این مدل که گلکسی S7 نام گذاری شده با طراحی متفاوتی وارد نبرد با سایر پرچمداران مطرح بازار شده است. پیش‌تر نگاهی نزدیک به ال‌جی G5 انداختیم و اکنون اگر می‌خواهید بدانید که S7 چگونه محصولی است، ادامه مطلب را از دست ندهید.

طراحی

S7

همیشه یکی از نقاط ضعف سامسونگ در طراحی محصولاتش بود اما این کمپانی از سال 2015 روندی متفاوت را در پیش گرفت و پرچمدارانش را با بدنه فلزی و قاب شیشه‌ای روانه بازار می‌کند. در S7 نیز شاهد این موضوع هستیم و اطراف دستگاه از فلز تراش خورده و گرد مانند طراحی شده تا جلوه خاصی را به گوشی داده باشد. بدنه پشتی نیز تماما از شیشه ساخته شده و توسط آخرین نسل گوریلا گلاس محافظت می‌شود؛ این بار در پشت همچون نوت 5 شاهد کمی انحراف نیز هستیم تا گوشی بهتر در دست کاربر جای بگیرد. دکمه Home سری گلکسی که یک پای همیشگی کهکشانی هاست، همچنان در زیر نمایشگر به چشم می‌خورد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز تفاوت چندانی با گذشته نداشته و به طور کلی از لحاظ ابعاد شاهد تغییر محسوسی در پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به سابق نیستیم. در کل ظاهر S7، تقریبا همان چیزی است که پیش‌تر در S6 دیده بودیم با این تفاوت که این بار از میزان بر آمدگی لنز دوربین کاسته شده است.

نمایشگر

S7(1)

همچون سایر پرچم‌داران حال حاضر کمپانی‌های معتبر بازار، گلکسی S7 از نمایشگری QHD بهره می‌برد. این صفحه سایزی 5.1 اینچی داشته و از نوع Super AMOLED است. رنگ‌ها بسیار گرم و زنده به نمایش گذاشته می‌شوند و زاویه دید آن نیز بسیار خوب است. این نمایشگر در هر اینچ خود 577 پیکسل جای داده و در زیر نور آفتاب نیز عملکردی عالی دارد. همانند بخش پشتی، نسل جدید گوریلا گلاس وظیفه محافظت از نمایشگر را نیز به عهده دارد. همچنین سامسونگ قابلیت Always On را در این محصول تعبیه کرده است. نمایشگر همیشه روشن S7، اطلاعات مورد نیاز مثل میزان شارژ باقی مانده، ساعت و اعلان‌های مختلف را به کاربر نشان می‌دهد.

سخت افزار

samsung-galaxy-s7-s7edge-sg-22

همچون G5، سامسونگ برای S7 به سراغ اسنپدراگون 820 رفته و این چیپست 4 هسته‌ای و 64 بیتی را برای محصولش برگزیده است. در این راه، 4 گیگابایت رم LPDDR4 و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 نیز به پردازش‌های دستگاه کمک می‌کنند. حافظه داخلی S7 نیز حداقل 32 گیگابایت است و بر خلاف نسل قبلی، توسط میکرو اس‌دی نیز قابل ارتقاست (این محصول در یک نسخه نیز با اگزینوس 8890 عرضه می‌شود که آن نیز قدرت تقریبا مشابهی با تراشه کوالکام دارد).

دوربین

samsung-galaxy-s7-s7edge-sg-41

یکی از نقاط قوت گلکسی S7 بدون شک دوربین آن است. سامسونگ سعی در بهبود مشکلات دوربین نسل‌های پیشین داشته تا بهترین را برای پرچم‌دار جدیدش به ارمغان آورد. این لنز که نمونه‌ای 12 مگاپیکسلی است به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده و با فلاش LED همراهی می‌شود. این دوربین از تثبیت‌گر تصاویر نوری، و فوکوس خودکار برخوردار است و دارای ویژگی‌هایی مانند پاناروما، HDR خودکار، تشخیص چهره، فوکوس لمسی و تگ‌های جغرافیایی است. در بخش فیلم‌برداری نیز شما قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه و کیفیت 720p یا سرعت 120 فریم بر ثانیه خواهید بود.

P1019790

گلکسی S7 از یک نمونه 5 مگاپیکسلی در جلو برای ثبت عکس به صورت سلفی بهره مند است و از HDR خودکار و تماس‌های ویدیویی دوگانه پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری

Screenshot-(552)

تاچ ویز سامسونگ یکی از شلوغ‌ترین رابط‌های کاربری برای سیستم عامل اندروید بود اما سامسونگ چند وقتی است که با حذف قابلیت‌های اضافه، آن را به سوی کارایی بیشتر پیش برده است. این بار در گلکسی S7 این کمپانی صفحه‌ای جدید با عنوان Tasks را قرار داده که کارهایی چون ارسال پیامک به یک مخاطب یا باز کردن دوربین در حالت سلفی را برای شما ساده‌تر از قبل می‌کند. البته از لحاظ ظاهری تغییر محسوسی در آن دیده نمی‌شود و تنها با قابلیت‌های نسخه ششم از سیستم عامل اندروید همراه شده است. جالب است بدانید که گلکسی S7 به صورت پیش فرض از نرم افزارهای مایکروسافت بهره می‌برد و با خرید یکی از آن‌ها مقدار زیادی حافظه ابری وان درایو در اختیارتان قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های خاص

S7(2)

گلکسی S7 همچنان از سنسور ضربان قلب و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد، گویا این دو مورد تبدیل به یکی از قابلیت‌های همیشگی سری کهکشانی سامسونگ شده است. این مدل از فناوری پرداخت SamsungPay نیز سود می‌برد اما، اوج کار بازگشت قابلیت مقاومت در برابر آب است که سامسونگ دوباره در این محصول قرار داده است. درون دستگاه نیز، قابلیت‌های تاثیر گذاری چون سیستم خنک کننده مایع به چشم می‌خورد.

باتری

این کهکشانی سامسونگ از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با توجه به بهینه‌سازی‌های فراوان در سخت‌افزارش باید منتظر شارژدهی فوق‌العاده‌ای از آن باشیم. این مدل همچون نسل پیشین خود شما را از باتری به دور نگه می‌دارد و قادر به تعویض در S7 نخواهید بود. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ سریع نیز برای پرچم‌دار کره‌ای‌ها در نظر گرفته شده است.

کلام آخر

S7(3)

به طور کلی گلکسی S7 سامسونگ از لحاظ دوربین و سخت افزار پیشرفت قابل توجهی را داشته و می‌توان آن را یک محصول کامل از سوی این کمپانی دانست. البته، اگر شما گلکسی S6 دارید، لازم نیست که زیاد ناراحت شوید، چرا که تغییرات صورت گرفته آنقدر هم انقلابی نیستند و اگر به طراحی یا قابلیت‌های درون دستگاه بنگرید، تفاوت خیلی مهمی را جز چند مورد کوچک بین S6 و S7 حس نخواهید کرد.

S7

قابلیت‌های اصلی در یک نگاه:

+ طراحی زیبا
+ دوربین 12 مگاپیکسلی در عقب
+ دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو
+ سنسور اثر انگشت
+ اندروید مارشمالو
+ نمایشگر 5.1 اینچی با تراکم پیکسلی 577ppi
+ مقاوم در برابر آب
+ 4 گیگابایت رم در کنار اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890

4 در مورد “بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس7 (S7): مرد قدرتمند!”

  1. مهم ترین تفاوت اس7بااس6سی پی یو فوق العاده قدرتمندش هست که واقعا قویه و باتریش هم خیلی پیشرفت داشته دوربینش هم کیفیتش بیشترشده و نوربیشتری از محیط جذب میکند زد آب بودن و پشتیبانی از کارت حافظه از دیگر امکانات اس7هست

  2. با سلام.من 13 سال دارم.
    گلکسی اس5 مدل اکسینوز اولین گوشی هست که می خواهم بخرم.نظر شما چیست؟انتخاب خوبی هست.
    با تشکر از شما.خدا نگهدار شما.

  3. دوربین١٢؟؟!!!! نکنه اشتباه اچ تی سی رو تکرار کنه؟البته بعید میدونم سامسونگ با اونهمه تجربه بی گدار به آب بزنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH