مشخصات اوپو R9 و R9 پلاس توسط TENAA لو رفت؛ خبری از اسنپدراگون ۸۲۰ نیست!

برند چینی اوپو (Oppo) خود را آماده می‌کند تا از تلفن هوشمند جدیدش در تاریخ ۱۷ مارس سال میلادی جاری رونمایی کند. این دستگاه که R9 نامیده شده یکی از بهترین مدل‌های سری R این کمپانی بوده و بالاتر از موبایل‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. وب سایت معتبر فون‌آرنا بر این باور است که گوشی یاد شده در واقع قرار است نقش پرچمدار اوپو را ایفا کند چرا که مشخصاتش در حد دستگاه‌های با کیفیت و رده بالا است. دقیقا مانند Find 9 که در سال ۲۰۱۴ پرچمدار تلفن‌های هوشمند این کمپانی چینی بود.

ddd

حالا با اطلاعات جدیدی که از دو گوشی هوشمند R9 و R9 Plus منتشر شده می‌توان به مشخصات این دو محصول پی برد. مشخصات دو دستگاه مورد اشاره در زمان دریافت گواهینامه TENAA لو رفته که شامل خصوصیات فنی و ظاهری آن‌هاست.

اول از همه باید بدانید در این گوشی‌های جدید خبری از صفحه نمایش 2k و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ نیست و این یعنی شایعات قبلی در مورد این مشخصه‌ها غلط بوده است. با تقلید آشکار از آیفون ۶، گوشی هوشمند R9 و R9 Plus هردو از جنس فلز ساخته شده‌اند و دارای لبه‌هایی گرد شده هستند. ضخامت مدل اول 6/5 میلی‌متر و ضخامت مدل دوم 7/4 میلی‌متر اعلام شده است. همچنین حضور سنسور اثر انگشت یکپارچه شده با دکمه خانه (Home) در این محصولات بسیار محتمل است.

در مدل R9 صفحه نمایشی ۵/۵ اینچی بکار گرفته شده و این درحالی است که در مدل R9 Plus اندازه صفحه نمایش ۶ اینچ در نظر گرفته شده. هر دو مدل یاد شده از پنل AMOLED بهره گرفته‌اند و رزولوشن ۱۰۸۰p را ارایه می‌کنند. مدل R9 مجهز به پردازنده ساخت مدیاتک بنام Helio X10 بوده که شامل ۸ هسته با فرکانس کاری ۱/۹۵ گیگاهرتز است. اما برادر بزرگ‌تر این گوشی یعنی R9 پلاس از پردازنده سری ۶۰۰ ساخت کوالکام بهره گرفته که شامل ۸ هسته پردازشی با فرکانس کاری ۱/۸ گیگاهرتز است. همانطور که گفته شده بنظر می‌رسد خبری از اسنپدراگون ۸۲۰ در این دو مدل تلفن هوشمند نیست.

هر دو محصول مورد بحث ما مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی هستند و در مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارایه خواهند شد. البته می‌توان فضای ذخیره سازی داخلی را با کارت حافظه جانبی میکر‌اس‌دی افزایش داد. دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این گوشی‌ها ۱۶ مگاپیکسلی است و از دو سیمکارت همزمان نیز پشتیبانی می‌کنند. مدل R9 از یک باتری‌ با ظرفیت ۲۸۵۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد و مدل R9 Plus به یک نمونه ۴۱۲۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. در بخش باتری و مصرف انرژی این تلفن‌های هوشمند باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر دو مدل از تکنولوژی شارژ سریع اوپو به‌نام VOOC بهره می‌برند.

eee

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، اوپو قصد دارد این محصولات را در طی رویدادی که در روز ۱۷ مارس برگزار می‌شود، معرفی کند. دستگاه‌های سری R این شرکت معمولا قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار داشته‌اند که انتظار داریم R9 و R9 Plus نیز قیمتی در همین حد و حدود داشته باشند.

3 در مورد “مشخصات اوپو R9 و R9 پلاس توسط TENAA لو رفت؛ خبری از اسنپدراگون ۸۲۰ نیست!”

  1. سلام علیکم .
    من گوشی one m8 دارم و ازش راضیم . میخوام بفروشم و oppo R9 بخرم . ازش خوشم اومده . کدومش بهتره ؟ شما کدوم رو انتخاب میکنید ؟
    انتظارات من : بدنه فلزی رابط کاربری زیبا پردازنده و مشتاق نوآوری .
    جناب مجتبی بولحسنی لطفا جواب بدید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH