بررسی بازی کلش رویال: یک شاهکار دیگر از سوپر سل!

clash-royal-13

سوپر سل به طور قطع یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بازی‌های موبایل است که حتی می‌توان به آن عنوان لقب برترین را نیز داد. زمانی‌که این کمپانی عنوانی چون کلش آف کلنز را معرفی نمود، شاید خودش نیز پیش‌بینی نمی‌کرد که در طی مدت زمانی نسبتا کوتاه، این بازی به یکی از پردرآمدترین عناوین تاریخ در بازی‌های موبایلی بدل شود. دیگر طرفداران بسیار زیاد این بازی را همه می‌شناسند و البته از مزایا و معایب آن نیز تا حد زیادی با خبر هستند.

حال سوپر سل، این‌بار اقدام به عرضه عنوانی کرده است که علی‌رغم مستقل بودن، به دلیل شباهت‌هایی که در کاراکترها و اِلِمان‌های بازی با کلش آف کلنز دارد، می‌تواند تبدیل به یک عنوان موفق دیگر برای این کمپانی خلاق شود.

بازی کلش رویال که در اسمش نیز به عنوان کلش آف کلنز شبیه است، یک بازی آنلاین بوده که اصل بازی بر مبارزه‌های رودرو اما با شیوه‌ای متفاوت و صد البته جذاب استوار است. در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به این بازی می‌اندازیم و با توجه به آنکه این بازی بسیار جدید است، به مرور هم مطلب‌مان را تکمیل‌تر می‌کنیم!

clash-royal-8

موضوع بازی

کلیت این بازی از کلش آف کلنز ساده‌تر بوده و به‌خصوص اگر از کاربران سوپرسل باشید، خیلی سریع آن را فرا خواهید گرفت. شما در این بازی با کارت‌هایتان که هر کدام نمادی از یک نیرو است، به جنگ با حریف روبه‌روی خود می‌روید. حریف هم درست مانند شما دارای یک سری کارت است که بایستی به صورت آنلاین، از آن‌ها استفاده کند و این استراتژی شما در نحوه استفاده از کارت‌هاست که فرد پیروز را تعیین می‌کند. برای ساختن نیرو شما به اکسیر نیاز دارید که تقریبا در هر ۳ ثانیه یکی ساخته شده و سقف آن در شروع بازی برای هر بازیکن ۱۰تاست که بیشتر هم نمی‌شود و برای همین بایستی زودتر از آن استفاده کنید تا الکی هدر نرود. هر کارت که نمایانگر یک نیروی دفاعی و یا حمله‌ای است، بسته به توان و قدرتش، میزان مشخصی از اکسیرها را مصرف می‌کند و برای همین شما بایستی با استفاده صحیح از نیروها، تلاش کنید تا حریف را به عقب برانید.

clash-royal-7

برنده کیست؟

هر فرد دارای سه پایگاه است که قلعه وسط به نوعی هوم تاون شما محسوب شده و در صورت تسخیر توسط حریف، شکست خواهید خورد. البته مبارزه هم دارای زمان ۳ دقیقه‌ای بوده و اگر کسی موفق به تسخیر خانه اصلی (وسطی) حریفش نشود، آن کسی که قلعه‌های بیشتری را خراب کرده باشد، برنده بازی می‌شود. اگر هم در پایان زمان شما مساوی باشید، ۶۰ ثانیه دیگر زمان داده می‌شود که مانند قانون گل طلایی است و هر فردی که موفق شوید اولین امتیاز را بگیرد، برنده خواهد شد. در اینجا به‌جای ستاره، به شما نماد تاج تعلق می‌گیرد که به ازای خراب کردن هر قلعه، یکی را دریافت کرده و در صورتی‌که قلعه اصلی را خراب کنید،‌ هر ۳ تاج را برنده می‌شوید. بدیهی است که هر فردی بتواند سریع‌تر هوم تاون اصلی را خراب کند، برنده بازی شده و ادامه زمان نبرد متوقف خواهد شد.

clash-royal-11

گرافیک و گیم پلی چگونه است؟

همچون عناوین دیگر سوپر سل، این بازی از یک گرافیک فانتزی و در عین حال گویا برخوردار است. حرکت کاراکترها به روانی کلش آف کلنز نیست چون سبک بازی هم نوع دیگری را طلب می‌کند. البته به شخصه دوست داشتم مدل بهتری در اتک را ببینم که جذابیت حملات کلش آف کلنز را تداعی کند. اما در کل ظاهر بازی و طراحی به شکلی است که شما را جذب کرده و کاراکترها به دلیل تفاوت در ساختار و طراحی کارت‌ها، به اندازه کافی متفاوت هستند که شما را گیج نکنند.

از نظر گیم پلی هم بایستی به بازی نمره بالایی را اعطا کرد، در واقع همه چیز همان جایی است که باید باشد، شما خیلی سریع با نحوه استفاده از کارت‌ها آشنا شده و می‌توانید نیروهایتان را به بهترین شکل ممکن مقابل حریف بچینید.

clash-royal-4

اصلی‌ترین عنصر بازی چیست؟

بایستی کارت‌ها را اصلی‌ترین عنصر بازی دانست که هم در حمله و هم در دفاع شما را یاری می‌کنند. هر کارت نمایانگر یک نوع خاص از نیرو است، می‌تواند آرچر، دراگون یا پکا باشد و یا تنها تیرهای کمان و یا گلوله‌های آتش! توانایی این کارت‌ها که با استفاده از هر کدام، نیروی مورد نظرش در بازی رها می‌شود، با یکدیگر متفاوت بوده اما اکثریت به صورت هم‌زمان توانایی دفاع و حمله را دارند. درست مانند کلش آف کلنز، هر نیرویی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد اما چون در اینجا شما بایستی در همان لحظه استراتژی بازی خود را تعیین کنید، پس دست‌تان در انتخاب نیروها و مدل حمله بازتر است و قاعدتا بسته به حرکات حریف‌تان، می‌توانید تاکتیک خود را عوض کنید.

clash-royal-2

در ابتدای بازی کارت‌های کمی برای شما قابل دسترس است که به تدریج و جلو رفتن در بازی، عناوین بیشتری باز می‌شوند. هر نیرو را می‌توانید با مقداری گلد (طلا) و البته کارت‌های زیر مجموعه‌اش که باید به یک حد نصاب مشخص برسد، آپدیت کنید. در واقع همین بخش است که در آمد اصلی سوپرسل را رقم خواهد زد.

clash-royal-9

صندوقچه یا Chest یک آیتم بسیار مهم!

برای به‌دست آوردن طلا و همچنین کارت‌هایی که برای آپدیت کردن نیروها نیاز است، شما به صندوقچه‌هایی نیاز دارید که پس از هر پیروزی به شما تعلق گرفته و درون آن به صورت رندوم، آیتم‌های مختلفی وجود دارد. از طلا گرفته تا جم و کارت نیروهای مختلف که برای آپدیت به آن نیازمند هستید. البته برای باز کردن هر صندوقچه مدت زمان مشخصی نیاز است، حالا ممکن است ۳ ساعت باشد و حتی ۸ ساعت، و شما مجبور هستید یا منتظر بمانید و یا با خرج کردن جم، آن‌ها را زودتر باز کنید. هر بازیکن هم ۴ جایگاه صندوقچه دارد که پس از پر شدن این جایگاه‌ها، دیگر صندوقچه تازه‌ای را نمی‌تواند اضافه کند و بایستی تا باز شدن حداقل یکی از آن‌ها صبر کند. شاید بازدارنده‌ترین عامل در بازی همین زمان گشوده شدن صندوق باشد که کمی شما را ناراحت کرده و منتظرتان می‌گذارد.

clash-royal-10

گزینه‌های اصلی چه هستند؟

در پایین صفحه اصلی که به صورت عمودی هم باید آن را بازی کنید، ۵ آیتم اصلی وجود دارد. اولین گزینه مربوط به شاپ است که در آن می‌توانید خرید کنید و یا کارت‌هایی که به صورت رندوم برای باز شدن وجود دارد را مشاهده نمایید. آیتم دوم کارت‌هاست که در آن توانایی چیدمان نیروها را داشته (در ۳ حالت مختلف) و همچنین آپدیت‌ها در آن انجام می‌شود. بخش مرکزی مربوط به جنگ‌ها یا Battle است که وار اصلی در آن انجام شده و صندوقچه‌ها نیز در آنجا نمایان می‌شود. آپشن بعدی کلن شماست که می‌توانید در آن به دوستان خودتان نیز کمک کنید (در لول ۳ باز می‌شود). آخرین گزینه نیز بخشی به نام تی‌وی رویال است که در آن گزیده‌ای از نبرد برخی کاربران گذاشته شده که مشاهده‌اش خالی از لطف نیست و جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

clash-royal-3

شانس تا چه حد دخیل است؟

واقعیت این است که در این بازی، شانس از کلش آف کلنز حداقل سهم بیشتری در نبرد شما دارد. مدل دسترسی به کارت‌ها در نبرد، به صورت رندوم در نظر گرفته می‌شود. در واقع شما از هر ۸ مدل نیرویی که می‌توانید با خود ببرید، در یک لحظه ۴ تای آن فعال است که به صورت رندوم نمایش داده می‌شود. ضمن آنکه صندوقچه‌ها که منبع اصلی تامین طلا و نیروی شما هستند نیز با چاشنی شانس‌تان بهترین گزینه‌ها را نمایش می‌دهند، اگرچه می‌توان حدس زد سوپرسل تا حد امکان توازن را در این بخش برای بازیکن‌ها فراهم آورده است.

clash-royal-6

درآمد سوپر سل از کجاست؟

همچون کلش آف کلنز، شما در اینجا نیز می‌توانید به رایگان بازی کنید و هیچ نیازی به هزینه کردن جهت لذت بردن از بازی نیست، اما اگر دوست دارید که نیروهایتان سریع‌تر آپدیت شده و یا صندوقچه‌ها سریع‌تر باز شوند، چاره تنها در خرید جم است، ماده‌ای که درآمد اصلی سازنده را رقم زده و به طور یقین کلش رویال را نیز تبدیل به یک عنوان سودآور برای سازنده‌اش خواهد نمود.

clash-royal-5

کلش رویال در کل چگونه بازی‌ای است؟

اگر شما یک کلش باز حرفه‌ای باشید، به طور حتم لب به تحسین عنوان رویال نیز خواهید گشود. این بازی سبکی متفاوت از کلش آف کلنز دارد اما به خاطر قرابتی که در نوع نیروها، اسپل‌ها و دفاع کردن با آن دارد، خیلی سریع می‌تواند تبدیل به یک بازی اعتیاد آورد دیگر برای طرفداران کلش آف کلنز شود. سوپر سل که به‌خوبی از نیازها و علایق کاربرانش باخبر است، این بازی را به شکلی طراحی کرده که شما را نه‌تنها مجذوب خودش می‌کند، بلکه به واسطه تنوع در گیم پلی و آنلاین بودن، یک بازی کارتی متفاوت را پیش رویتان قرار می‌دهد که حاضرید دقایق و ساعت‌های زیادی را صرف بازی کردن در آن بکنید؛ فقط از ابتدا حواس‌تان باشد، معتاد نشوید!

bazar-logo

15 در مورد “بررسی بازی کلش رویال: یک شاهکار دیگر از سوپر سل!”

  1. بازی خیلی عالی است یکی دیگه از شاهکار های supersellاست و نظر من این است بازی جذاب و سرگرم کننده ای است آنهایی که زیاد روی میکنند به خودشان مربوط است.ممنون از supersell!??

    1
    9
  2. بازی خیلی خوبیه ولی اگر همکارانی که در قسمت کمک وپشتیبانی کار می‌کنند جواب بدهند خیلی بهتر میشود

  3. من معتاد شدم بد چند بار نزدک بود با مشت موبایلمو خورد کنم هی جای حساس وایفای قطع میشد یعنی برد صد در صد تبدیل به باخت میشه دیوانه کنندس

    4
    6
  4. امین احمدی

    سلام.من سه بار بازی رو نصب کردم،ولی هر دفعه تعدادی از کارتها باز نمیشن.حتی تا لول هفت جلو رفتم،ولی باز هم کارتهای باز نشده باز نشد و زیر کارتها گزینهnot found نوشته سده.لطفا راهنمایی کنید

    2
    4
    1. امین باز شدن کارت ها بستگی به شانست داره و مطمعن باش که بهت میدشون ولی طول میکشه و بعضی وقت ها باید در فروشگاه بازی کارت هایی که نداری رو بخری.

    2. دوست عزیز به لول مربوط نمیشه کارتهارو باید از صندوقهای مختلف پیدا کنی یا از شاپ بخری

      1
      5
  5. امیر اصغری

    بازی خوبیه ولی به صورت راندوم یه برد یه باخت دوبرد یه باخت و…ولی کلش این طور نیست وخوبیش نسبت به کلش اینه که لازم نیست وایستی نیروهات ساخته شه .

    1
    5
  6. بازی خوب و سرگرم کننده ایه به شرط این که مثل کلش آو کلنز شورشو در نیاریم و مثل معتادا باهاش برخورد نکنیم.

    2
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH