بررسی کوتاه هواوی آنر 4C: چابک ولی سنگین وزن

11مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان چینی، هواوی در تلاش است تا جای پای خود را در بخش هزینه‌های کاربران محکم نماید. با توجه به وجود نسخه‌های متعدد از گوشی‌های سری Honor، در اینجا قصد داریم تا بررسی کوتاهی روی مدل Honor 4C داشته‌باشیم.

طراحی ظاهری

22اولین چیزی که شما را در هنگام در دست گرفتن این گوشی به خود جلب می‌کند، حجیم بودن‌ آن است. وزن 162 گرمی باعث می‌شود تا سنگینی غیرمنتظره‌ای را برای یک گوشی به روز داشته‌ باشید. واقعیت این است که این گوشی باتری خاص و با ظرفیت بالایی ندارد، با این حال ضخامت 8.8 میلی‌متری‌اش زیاد به نظرمی‌آید.

77قسمت‌های اصلی بدنه Honor 4C از پلاستیک ساخته شده و در بخش عقب با طراحی ویژه‌ای مواجه هستیم. ظاهرش خوب است اما در دست نگه داشتن آن سخت بوده و احتمال لغزش وجود دارد. در سمت چپ بالای کاور عقب، یک صفحه فلزی برای جای‌گیری دوربین اصلی و فلش قرار گرفته و حفره‌هایی برای افزایش صدای در بخش پایینی آن تعبیه شده‌ است. بازکردن کاور پشتی نشان می‌دهد که باتری دستگاه غیرقابل تعویض بوده و یک شکاف برای microSD و دوتای دیگر برای میکروسیم‌کارت به چشم می‌آید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

هواوی از پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 920 ساخت خود با سرعت 1.2GHz به همراه 2GB رم در این دستگاه استفاده کرده‌ است. Honor 4C از حافظه ذخیره‌سازی 8GB بهره‌ می‌برد که تا 32GB به وسیله microSD قابل ارتقا است. دوربین اصلی آن با کیفیت مناسب 13 مگاپیکسل بوده و از سنسور 5 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی‌اش استفاده شده‌است.

55یک مورد ناامید کننده برای این گوشی عدم پشتیبانی از شبکه نسل۴ است. دیگر گزینه‌های ارتباطی شامل Wi-Fi 802.11 b/g/n ،Wi-Fi Direct و بلوتوث نسخه۴ به همراه گیرنده رادیو هستند. همچنین باتری دارای ظرفیت 2550mAh است.

پنل 5 اینچی IPS آن دارای رزولوشن 1280×720 پیکسل بوده که تراکم پیکسلی 294ppi را به ارمغان می‌آورد. وضوح صفحه‌نمایش خوب است و رنگ‌ها طبیعی جلوه می‌کنند، اما با قرارگیری در روشنایی حداکثر، بسیار خسته‌کننده‌اند و زاویه دید خوبی ندارند. علاوه براین خوانایی در زیر نورخورشید تعریف چندانی ندارد.

44این گوشی از اندروید نسخه 4.4.2 با رابط کاربری ویژه هواوی یعنی 3 Emotion UI استفاده می‌نماید. پوسته طراحی شده برای آن دارای کشوی برنامه‌ها نیست وتمامی برنامه‌ها در صفحه‌اصلی جای گرفته‌اند. رابط کاربری حس چابک بودن را به شما القا می‌کند و آیکون‌ها شفاف هستند. رابط کاربری One-hand و دکمه‌های ویژه‌ای که در نسخه‌های پیشین دیده‌ بودیم، در اینجا نیز موجود است. به طور کلی، هنگام کار کردن تجربه مناسب و معقولی نصیب شما می شود.

کارایی

هواوی به خوبی از پس بهینه‌سازی کارایی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی برآمده‌است. ترکیب پردازنده هشت ‌هسته‌ای و رم 2 گیگابایتی آن باعث اجرای روان برنامه‌ها شده‌است. خریداران اولیه Honor 4C از گرم شدن زیاد آن شکایت داشته‌اند، اما در تست‌های فشرده انجام شده روی باتری و معیارسنجی‌ها، هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیامده‌است. علاوه براین در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، هیچ تاخیری در آن‌ها مشاهده‌نشد.

در تست‌های بنچمارک AnTuTu و GFXbench، این گوشی امتیاز 24,139 و 6,435 را کسب نمود. درحالی که نمره بدست آمده از GFXbench خیلی پایین است، اما در تست AnTuTu، امتیاز آن خیلی بالاتر از اکثر گوشی‌های این رده بود.

در تست‌های اجرای ویدیو روی این گوشی با هیچ مشکلی روبه‌رو نمی‌شوید. تنها ایرادی که در این قسمت مشاهده می‌شود، کیفیت صداست. صدای خارج‌شده از هر دو بلندگو واقعا کم است و برای لذت بردن از پخش موسیقی یا فیلم در آن، به هدفون احتیاج خواهید داشت. در بخش ارتباطات هیچ مساله‌ای در تماس‌ها وجود ندارد و سیگنال شبکه هنگام تست در مناطق مختلف قوی است. در آزمایش پخش فیلم روی دستگاه، تا ۸ ساعت دوام آورد، که بسیار خوب است.

دوربین

دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب، شاتر بسیار سریعی دارد. زمان کوتاهی لازم است تا روی تصاویر فوکوس کنید و از همه مهمتر جزییات ثبت‌شده بسیار خوب هستند. رنگ‌ها طبیعی به چشم می‌آیند و با هیچ تحریف رنگی و اعوجاج در تصویر مواجه نخواهید شد. عملکرد دوربین واقعا راضی‌کننده است. در نور کم کارایی آن چنگی به دل نمی‌زند اما خیلی هم بد نیست. دوربین‌های جلو و عقب می‌توانند با کیفیت 1080p فیلم‌برداری نمایند که جزییات ثبت‌شده از آن‌ها خیلی خوب است.

88

تصویر ثبت‌شده با آنر4C

نکات مثبت

+ کیفیت خوب دوربین
+ مقرون به صرفه ‌بودن
+ کارایی سریع

نکات منفی

-زاویه دید نامناسب صفحه‌نمایش
-وزن زیاد
-عدم پشتیبانی از 4G

5 در مورد “بررسی کوتاه هواوی آنر 4C: چابک ولی سنگین وزن”

  1. سلام به همگی.ببخشید؛من یه سوال داشتم.گوشی من هانر هست.اندرویدش ۵.۱.۱ و بیلد نامبرش هم ۳۱۰.برای رام اندروید مارشمالو کدومش رو دانلود کنم(کدوم بیلد براش مناسبت؟؟؟)تورو خدا جواب بدید؛منتظرم.با تشکر.

  2. حرف نداره. پیشنهاد میدم اگه خواستین گوشی بخرید یه نگاهی هم به این گوشی بندازید. رنگ گلدش محشره.

    1
    2
  3. محمدرضا صادری

    سلام.
    با تشکر از سایت آی تی رسان و آقای گلکار ک حدود سال پیش با معرفی این گوشی ، باعث شدن ک من این گوشی بسیار عالی رو بخرم .
    واقعا اولش ک مشخصاتش و قیمتش رو دیدم (اونموقع 500 تومن بود) دیدم واقعا ارزش خرید بالایی داره ، مخصوصا دوربیناش .
    ولی واقعا صفحه نمایشش افتضاح بود .
    و همین طور باتریشم خیلی ضعیف بود (من همیشه حالت ذخیره ی نیروی ویژه رو فعال میکردم)
    ب هر حال دوربینش عالی بود . پردازندشم عالی بود.
    رابط کاربریشم ک حرف نداشت .
    بلندگوهاشم چنگی ب دل نمیزد . .
    همین الان ب کسایی ک میخوان با پول کم صاحب یک گوشی عالی بشن این بهترین پیشنهاده .

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH