ربات هنرپیشه معروف هالیوودی، اسکارت جوهانسون ساخته شد

downloadخیلی از کودکان با دیدن انیمیشن‌ها، تخیلات خود را پرورش می‌دهند. طراح محصولات هنگ‌کنگی، ریکی ما، کارتون‌هایی را تماشا می‌کرد که از ظهور ربات‌ها خبر می‌داد و این رویا را پرورش می‌داد که روزی ربات خود را بسازد. او اکنون به رویای خود جامه عمل پوشانده است و رباتی انسان‌نما ساخته است. اما این ربات هر رباتی نیست و شبیه هنرپیشه هالیود، اسکارلت جوهانسون است. آقای ما، برای ساختن این ربات بیش از یک و نیم سال وقت صرف کرده و 50000 دلار نیز هزینه ساخت آن بوده است. اسم این ربات «مارک یک» است.

این ربات با استفاده از پرینتر 3 بعدی ساخته شده است و پوستی سیلیکونی دارد. همچنین قادر است که حالات ساده صورت مانند لبخندزدن و چشمک‌زدن را نیز انجام دهد. زمانی که از او تعریف می‌کنید، این توانایی را دارد که دست و پای خود را تکان دهد. آقای ما، ادعا می‌کند که برنامه‌نویسی را به طور خودآموز یاد گرفته است. او همچنین می‌گوید که در طول ساختن ربات، با موانع زیادی روبرو بوده است. اما حالا از نتیجه کار راضی است. آقای ما معتقد است که اهمیت ربات‌ها روزبروز بیشتر خواهد شد و امیدوار است که سرمایه‌گذاران، ربات او را خریداری کنند تا پول بیشتری برای توسعه این ربات‌ها داشته باشد. او همچنین می‌خواهد کتابی درباره تجربه‌اش بنویسد.

خیزش ربات‌ها و هوش مصنوعی، یکی از روندهای مختل کننده بازار کار است، به طوریکه بر طبق اجلاس داووس تا سال 2020، 5.1 میلیون شغل از بین خواهد رفت.

2 در مورد “ربات هنرپیشه معروف هالیوودی، اسکارت جوهانسون ساخته شد”

  1. گفتید هوش مصنوعی یاد فیلم سینمایی چپی افتدم.
    دوستان سینمایی چپی را که دیده اید؟! همون رباته که همه چیز را یاد می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH