این سلول خورشیدی از باران انرژی تولید می‌کند!

RTX3QSF-edباران بدترین کابوس سلول‌ خورشیدی است، اما حالا تیمی از محققان چینی آن را به متحدی قوی تبدیل کرده‌اند. آنها سلول خورشیدی را توسعه داده‌اند که با یک لایه گرافین پوشیده شده است و قادر است تا از قطره‌های باران انرژی تولید کند. آب در واقع به گرافین می‌چسبد و نوعی خازن طبیعی ایجاد می‌کند و تفاوت انرژی زیاد بین الکترون‌های گرافین و یون‌های آب، الکتریسیته ایجاد می‌کند.

این روش یک ضعف عمده دارد و آن بازدهی کم آن است. در حالیکه پنل‌های خورشیدی فعلی، 22 درصد بازدهی دارند، این نمونه تنها 6.5 درصد بازدهی دارد. اگر سازندگان بتوانند عملکرد این مدل را بهبود بخشند، راه‌حلی رویای را یافته‌اند. دیگر لازم نخواهد بود تا در مناطق آفتابی زندگی کنید تا بتوانید از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنید. در کشورهایی مانند انگلستان که روزهای آفتابی محدود است، سلول خورشیدی که در هر نوع آب و هوایی کار کند، می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

در حالیکه این فقط یک نمونه عملی است، محققان امیدوارند از آن به عنوان راهنمایی برای طراحی‌های پیشرفته سلول‌های خورشیدی پیشرفته که در هر آب‌وهوایی کار می‌کنند، استفاده کنند.

گرافین تک‌لایه‌ای از اتم‌های کربن است که در شکل‌های شش‌گوش به یکدیگر متصل شده‌اند. انتظار می‌رود که گرافین روزی نه تنها در نیمه‌هادی‌ها، حسگرها و تکنولوژی صفحات نمایش انقلاب ایجاد کند، بلکه باعث پیشرفت‌های زیادی در تحقیقات بنیادین فیزیک کوانتومی شود. محققان امیدوارند روزی از گرافین برای ساخت مواد هادی شفاف،‌ حسگرهای بایومدیکال و هواپیماهای بسیار سبک و در عین حال بسیار محکم استفاده کنند. گرافین مانند نانوتیوب‌های کربن بسیار محکم است، چیزی در حدود 200 برابر استحکام ساختار فولاد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH