معرفی اپلیکیشنی جهت جلوگیری از زل زدن کودکان به صفحه نمایش!

تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند به دوستان صمیمی و همیشگی کودکان امروزی مبدل شده‌اند. این موضوع می‌تواند در ظاهر بسیار خوب به نظر برسد٬ اما در باطن آنچنان هم مفید نیست. با وجود اپلیکیشن‌های فوق‌العاده و آموزنده در فروشگاه‌های نرم افزاری٬ اما کودکان اغلب ترجیح می‌دهند تا خود را با نرم افزارهای سرگرم کننده و بازی‌ها مشغول سازند.

اغلب پدران و مادران امکان دارد که از سرگرم بودن کودکان‌شان با تبلت‌ها و یا تلفن‌های هوشمند راضی باشند و اعتقاد داشته باشند که استفاده از اینگونه وسایل٬ موجب بالا رفتن توانایی‌ها و سطح علمی آنها می‌گردد. اما همین قطعات الکتریکی٬ می‌توانند موجب آسیب‌های زیادی به چشم آنها شوند.

براساس تحقیقاتی که مسئولان سامسونگ انجام داده‌اند٬‌ نگاه به صفحه نمایش تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند از فاصله نزدیک٬ موجب آسیب به چشم‌ها شده و در کنار سردرد٬ خشکی چشم و تاری دید٬ حتی امکان دارد تأثیراتی را بر روی ذهن افراد نیز بگذارد. به همین دلیل٬ محققان این شرکت کره‌ای جهت جلوگیری از زل زدن کودکان به صفحه نمایش٬ دست به تولید نرم افزاری با نام ( Samsung Safety Screen ( SSS زده‌اند که به وسیله آن٬ کودکان مجاب خواهند شد تا تبلت یا تلفن هوشمند خود را با فاصله بیشتری از چشمان خود نگاه دارند.

03

زمانی که این اپلیکیشن را باز می‌کنید٬ در بکگراند دستگاه شروع به فعالیت خواهد کرد و شما می‌توانید به آسانی٬ به کار با سایر اپلیکیشن‌ها بپردازید. ساز و کار این اپلیکیشن بدین صورت است که با استفاده از دوربین جلوی دیوایس٬ فاصله صورت تا دستگاه را تخمین می‌زند. زمانی که چشمان کاربر بیش از اندازه به صفحه نمایش نزدیک شود٬ انیمیشنی کودکانه روی تصویر ظاهر شده و ایشان را مجاب می‌کند تا از صفحه نمایش فاصله بگیرد. به محض رعایت شدن فاصله٬ انیمیشن به صورت خودکار محو می‌شود.

اپلیکیشن Samsung Safety Screen با تمامی دستگاه‌هایی که دارای دوربین جلو بوده و از اندروید ۴.۳ به بالا استفاده می‌کنند٬ سازگار است. شما می‌توانید این نرم افزار را به رایگان از گوگل پلی دانلود کنید.

اسکرول به بالا
TCH