تشخیص علائم بیماری شما به صورت آنلاین توسط گوگل

فرض کنید که یک روز در حال استحمام هستید که متوجه یک قسمت باد‌کرده در ناحیه گردن خود می‌شوید. این موضوع می‌تواند دلایل خاصی نظیر یک جوش، کیست یا حتی یک چیز نگران‌کننده مانند تومور را شامل شود. مسئله بزرگ این است که آیا این موضوع به قدری نگران‌ کننده است که شما احتیاج به مراجعه به دکتر داشته باشید؟ مطمئنا شما می‌توانید این قضیه را از طریق گوگل جستجو کنید و میان صفحات مختلف وبسایت‌های پزشکی، به دنبال پاسخ باشید. اما گوگل قصد دارد تا این موضوع را آسان‌تر نماید.

درست به مانند جستجو برای لغاتی همچون آب و هوا یا فیلم‌ها که گوگل، ضمن جستجو کاربران موارد تشخیص داده خود را نیز پیشنهاد می‌دهد، کمپانی گوگل از روشی که از همین الگوریتم برای پاسخ به سوالات پزشکی پیروی می‌کند، رونمایی کرد. همانطور که در تصویر این مطلب مشاهده می‌کنید، گوگل می‌تواند دلایل مشخصی برای تشخیص علائم بیماری شما گزارش دهد.

البته این موضوع در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود بوده و برای علائم متداول مانند سردرد و از این قبیل موارد کاربرد دارد و لزوما نمی‌تواند تومور یا بیماری‌های سخت را تشخیص و به شما پیشنهاد دهد. اما اگر به دنبال پاسخ‌های سریع برای یک مشکل متداول می‌گردید، این روش می‌تواند به شما کمک کند.

همانطور که گفته شد، توضیحاتی که توسط جستجوگر گوگل ارایه می‌شود از وبسایت ویکی‌پدیا برگرفته نمی‌شود. صحبت‌های مسئولان گوگل در مورد این الگوریتم را با هم می‌خوانیم:

ما با یک تیم پزشکی در تعامل هستیم تا علائم اشاره شده توسط بیمار را با دقت بررسی کرده و پاسخ‌های درست و منطقی در قبال مشکل مطرح شده را در اختیار ایشان بگذاریم. افراد متخصص در انجمن پزشکی هاروارد و کلینیک مایو (Mayo) در این زمینه ما را همراهی خواهند کرد.

بر اساس اعلام مسئولان گوگل، اگر شما در مورد بیماری خود نگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به دکتر مراجعه کرده و به این سیستم اکتفا نکنید. این قابلیت به‌زودی با زبان انگلیسی به تلفن‌های هوشمند اضافه خواهد شد و تنها در کشور آمریکا در دسترس خواهد بود. اما مسئولان گوگل پیش‌بینی کرده‌اند که این امکان بعد از مدتی در تمامی کشورها و به زبان‌های مختلف نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH