استفاده گوگل از یک روش جدید برای تایید ورود دو مرحله‌ای کاربران اندروید و iOS به حساب کاربری

گوگل امروز اعلام کرد که به‌زودی فرآیند تایید دومرحله‌ای برای پذیرش درخواست ورود به حساب کاربری، آسان‌تر می‌شود. پیش از این، در مرحله دوم تایید امنیتی نیاز بود که کاربر یک کلید امنیتی را انتخاب کرده یا کد تایید ارسال شده به گوشی خود را وارد کند. اکنون، راه سومی برای تایید مرحله دوم ورود به حساب کاربری به کمک یک اعلان (prompt) ساده ایجاد شده است.

هنگامی که در حال تلاش برای ورود به حساب کاربری خود در گوگل هستید، اعلان یاد شده از شما می‌خواهد که شهری را که از آنجا قصد ورود داشته و نام دستگاهی را که درخواست ورود توسط آن ارسال شده، تایید کنید. در پایین نام شهر و دستگاه، دو گزینه وجود دارد. انتخاب یکی از گزینه‌ها مانع از ورود به حساب کاربری شده و دومی نیز این امر را میسر می‌کند. بدیهی است که شما می‌توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

برای انتخاب هر یک از گزینه‌های دلخواه خود برای انجام مرحله دوم فرآیند تایید، می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

My Account > Sign-in & Security > Signing in to Google > 2-Step Verification

به نظر می‌رسد که وبلاگ گوگل، این ویژگی را Google prompt نامیده است و کاربران باید برای استفاده از این قابلیت به اینترنت متصل باشند. علاوه بر این، کلیدهای امنیتی و Google prompt نمی‌توانند به طور هم‌زمان، فعال باشند.

این ویژگی در سه روز آینده از طریق سرویس به‌روزرسانی گوگل‌پلی برای کاربران اندروید در دسترس خواهد بود و کاربران iOS نیز برای استفاده از آن به اپلیکیشن Google Search نیاز خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH