گوگل اسنادی منتشر کرده که در آن به تاریخ آخرین به‌روزرسانی دستگاه‌های نکسوس اشاره شده است

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های محصولات سری نکسوس این است که پیش از همه دستگاه‌های اندرویدی آپدیت نسخه‌های جدید این سیستم عامل را دریافت می‌کنند و مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری آن‌ها هم بیشتر است. اما در واقع این پشتیبانی نرم افزاری هم محدود به زمان خاصی است.

گوگل به وضوح اعلام کرده که دستگاه‌های سری نکسوس تا دو سال پس از معرفی، نسخه‌های جدید اندروید را دریافت خواهند کرد، اما از عمر قدیمی‌ترین نکسوسی که به‌روز‌رسانی وصله‌های امنیتی را دریافت کرده، سه سال می‌گذرد.

در حالی که بیانیه گوگل کاملا واضح است، باز هم حدس این که چه دستگاه‌هایی به‌روزرسانی نسخه جدید را دریافت می‌کنند، دشوار است. اما گوگل به تازگی اسنادی را منتشر کرده که در آن تاریخی که دستگاه‌های نکسوس آخرین به‌روزرسانی خود را دریافت می‌کنند، منتشر شده است.

Untitled

طبق این اسناد، نکسوس‌های سال ۲۰۱۶ یعنی نکسوس ۶P و نکسوس ۵X به اندروید N و اندروید O آپدیت می‌شوند. نکسوس ۶ و تبلت نکسوس ۹ که نسل قبلی این خانواده هستند، پس از ماه اکتبر سال جاری دیگر به‌روزرسانی نمی‌شوند، بنابراین ممکن است این دستگاه‌ها حتی اندروید N را دریافت نکنند زیرا مشخص نیست که نسخه هفتم اندروید دقیقا چه زمانی به طور رسمی در دسترس خواهد بود،‌ اما با توجه به این که نسخه‌های پیشین اندروید در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر ارایه می‌شوند، می‌توان به آپدیت شدن نکسوس ۶ و ۹ شک کرد.

1 در مورد “گوگل اسنادی منتشر کرده که در آن به تاریخ آخرین به‌روزرسانی دستگاه‌های نکسوس اشاره شده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH