گوشی هوشمند بعدی مایکروسافت یک پرچم‌دار تمام عیار خواهد بود

ماه گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که خبرهای خوبی از اسمارت فونی تجاری در راه است. این خبر به معنی ناامید شدن مایکروسافت از کسب و کار تلفن‌های همراه نیست، بلکه به این موضوع اشاره دارد که این شرکت بر روی کاربران بخش‌های تجاری تمرکز خواهد کرد. این موضوع در تور اخیر این شرکت در کنفرانس بیلد لندن توسط مدیر ارشد بخش ویندوز، کوین گالو، اعلام شد.

بر اساس گفته‌های گالو، استراتژی بخش موبایل نوکیا (که پس از خرید این شرکت توسط مایکروسافت، به بخشی از استراتژی مایکروسافت هم تبدیل شد) مبنی بر تولید اسمارت‌فون‌های پایین‌رده یا میان‌رده اقتصادی، هیچ‌گاه نمی‌توانست برای ما درآمدزا باشد. همچنین این مدیر مایکروسافت اعلام کرد که بازار تجاری/اقتصادی جایی است که مایکروسافت توانایی قدرت نمایی در آن را دارد و همان بازاری است که آن‌ها انتظار عملکردی خوب از مایکروسافت را دارند.

بنا به همین دلایل، او از تصمیم مایکروسافت برای دسته محصولات بالارده‌ و نوآورانه‌ای پرده برداشت. طبق آن چه گالو می‌گوید:

ما واقعا هم‌تراز موفقیتی که در ویندوز دسکتاپ به آن دست یافته‌ایم، هستیم به این معنی که در مسیر تولید محصولات بالارده و نوآورانه مانند آنچه در سرفیس شاهد بودیم، قدم خواهیم برداشت و تولیدکنندگان دیگر هم محصولاتی با این رده از کیفیت خواهند ساخت.

در حال حاضر انتظار می‌رود که گوشی هوشمند بعدی مایکروسافت با نام سرفیس فون معرفی شود. با در نظر گرفتن تمام تفاسیر و همچنین اعلام مایکروسافت مبنی بر تمرکز این گوشی روی کاربران تجاری و بیزینس من‌ها،‌ به نظر می‌رسد باید شاهد یک تغییر در قلمرو اسمارت‌ فون‌های مایکروسافت باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH