ظاهر کلید‌های ناوبری در نسخه‌های نهایی اندروید N تغییر می‌کند

در حال حاضر ۴ نسخه پیش نمایش از اندروید N منتشر شده که تغییرات ظاهری چندانی را نسبت به نسخه‌ قبلی این سیستم عامل نشان نمی‌دهند. اما ممکن است در نسخه نهایی اندروید N شاهد یک تغییر محسوس باشیم: طراحی دوباره کلیدهای همیشگی اندروید.

بر اساس اعلام وب‌سایت AndroidPolice، کلیدهای ناوبری نسل بعدی تلفن‌های نکسوس گوگل که به طور پیش فرض از اندروید N استفاده می‌کنند، ظاهری جدید خواهند داشت. این وب‌سایت مدعی است که خبر را از منبع موثقی دریافت کرده و گوگل ممکن است تا پیش از عرضه نهایی نسخه هفتم اندروید، این طراحی را تغییر دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این کلیدها تنها در گوشی‌های سری نکسوس به کار می‌روند یا در تمامی گوشی‌هایی که اندروید N را اجرا می‌کنند.

Android-N-buttons-redesign-01

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، ظاهر کلی کلیدهای ناوبری مانند نسخه‌های قبلی این سیستم عامل است، اما در نسخه جدید مات‌تر شده‌اند و دیگر دو مربع و مثلث تو خالی نیستند. اما کلید هوم با ۴ رنگ اصلی گوگل (آبی، زرد، سبز و قرمز) احاطه شده و گفته می‌شود هنگامی که برای مدت طولانی آن را نگه دارید تا Google Now On Tap را فعال کنید، انیمیشن آن فعال می‌شود. اگر ظاهر جدید را کنار بگذاریم، عملکرد کلیدها مشابه با همان چیزی است که در اندروید مارشملو دیده‌‌ایم.

نام رسمی نسخه هفتم اندروید تا پایان ماه جاری میلادی یا اوایل ماه بعد مشخص خواهد شد و اولین گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل هم نکسوس‌های تولیدی شرکت اچ‌تی‌سی خواهند بود که یکی از آن‌ها با اسم رمز Sailfish و صفحه ۵ اینچی FHD و دیگری با اسم رمز Marlin و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت بالاتر و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ راهی بازار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH