۶ راه‌کار ساده برای افزایش فضای ذخیره‌سازی در آیفون‌های اپل

همیشه دو چیز هست که آیفون‌ها زود خالی می‌کنند؛ یکی باتری و دیگری میزان فضای موجود در حافظه گوشی! مخصوصا اگر از نسخه پایه که ظرفیت ۱۶ گیگابایتی دارد، استفاده می‌کنید. برای بالاتر بردن ظرفیت باطری و استفاده طولانی‌تری از گوشی آیفون راه حل‌های ساده و زیادی موجود است که یکی از آنها استفاده از پاور بانک است! اما ایجاد فضای خالی بیشتری در حافظه دستگاه با توجه به عدم پشتیبانی از کارت حافظه به این راحتی و ارزانی تمام نخواهد شد. اینجاست که ما طی شش مرحله که جواب خود را به خوبی پس داده‌اند شما را همراهی خواهیم کرد تا دیگر با مشکل کمبود حافظه در آیفون مواجه نشوید!

عدم نگهداری عکس‌های اضافی

فوتوز-compressed

پاک کردن عکس‌های اضافی با توجه به حجم عکس‌های با کیفیت امروزی روشی ساده و در دسترس است. اما اگر اکثر این عکس‌های حجیم مورد نیاز باشند چه؟ حالا یا بایستی از آنها در کامپیوتر خود بک آپ بگیریم و یا دست به دامان فضاهای ذخیره سازی ابری شویم. آی‌کلاد اپل فقط ۵ گیگابایت فضای رایگان جهت ذخیره سازی می‌دهد که باعث می‌شود تا برای ذخیره سازی رایگان عکس‌های خود به سمت گوگل فوتوز برویم. البته بهترین کار خانه تکانی بخش فوتوز و فقط نگه داشتن عکس‌های خوب و غیر تکراری در فضای ابری است.

پاک کردن، پاک شده‌ها!

deleted-compressed

این داستانی است که از هشتمین نسخه آی‌اواس شروع شده و تا حالا هم ادامه داشته است. وقتی شما عکس یا ویدیویی را پاک می‌کنید، به طور کامل از حافظه گوشی شما پاک نمی‌شود، بلکه تا ۳۰ روز در آن باقی می‌ماند. این قابلیت برای بازیابی راحت‌تر فایل‌هایی است که اشتباهی پاک شده‌اند ولی همین قابلیت خوب باعث پر شدن هرچه سریع‌تر حافظه اندک آیفون می‌شود. خوشبختانه در آلبوم‌های اپل فوتوز پوشه‌ای با نام اخیرا پاک شده (Recently Deleted) وجود دارد که بایستی محتویات آن را هم دوباره پاک کنید.

پاک کردن پروژه‌های قدیمی آی‌مووی

برنامه آی‌مووی از پر کاربردترین اپ‌های آیفون برای ویرایش و ساخت ویدیو است که مانند نرم افزارهای ویرایش ویدیو در کامپیوترهای شخصی کار می‌کند. بدین شکل که برای هر ویدیویی که قصد ویرایش آن را دارید یک پروژه می‌سازد و تا ابد از آن محافظت می‌کند. خب شما مسلما پس از انتشار ویدیوی خود در شبکه‌های اجتماعی یا نشان دادن آن به اعضای خانواده، دیگر نیازی به داشتن فایل‌های سنگین پروژه‌های آی‌مووی نخواهید داشت.

عدم استفاده از ویدیوهای ۴K

ویدیو-compressed

وقتی شما یک آیفون ۶ یا ۶ پلاس می‌خرید، طبیعتا شیفته ضبط ویدیوهای با کیفیت ۴K می‌شوید تا چهار برابر کیفیت فول‌اچ‌دی را به تسخیر خود در بیاورید. ولی آیا به حجم وجشتناک آنها نیز توجه کرده‌اید؟ حالا برای بک‌آپ گرفتن در کامپیوتر شخصی خود و پاک کردن آنها از روی آیفون شک نکنید.

حذف فایل‌های موزیک

بله الان دوره استریم کردن موزیک است تا فایل‌های با کیفیت و حجیم، فضای اندک آیفون شما را به قلمروی خود تبدیل نکنند. از اپل موزیک گرفته تا اسپاتیفای، حتی سرویس‌های استریم موسیقی فارسی هم هست تا شما کاملا بی‌نیاز از خرید یا دانلود موزیک شوید. حالا با خیال راحت باقی فایل‌های موزیک خود را نیز پاک کنید.

مدیریت اپ‌های ایمیل

ایمیل-compressed

این برای همه ما پیش می‌آید که در گوشی خود اپ‌های مختلفی برای چک کردن ایمیل داشته باشیم. منتها هیچ ‌وقت به فکر فضایی که آنها بی‌خودی اشغال می‌کنند نیستیم. امروزه همه سرویس دهندگان ایمیل قابلیت پذیرش رقیب را نیز دارند، یعنی در جیمیل می‌توان ایمیل یاهو را وارد کرد، یا در آوت‌لوک هر دو آنها را! پس خواهشا یکی را انتخاب نمایید و با همان به تمام آدرس ایمیل‌های خود سر بزنید. البته حتی الامکان از اپ عالی و بسیار قوی خود اپل میل استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH