گوگل با تولید یک گوشی هوشمند غیر نکسوسی استراتژی اپل را دنبال می‌کند!

بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، شرکت گوگل قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ تلفن هوشمند ساخت خودش را تولید کند. بر خلاف سری نکسوس که به سفارش گوگل و توسط سازندگان مطرح گوشی‌های اندرویدی تولید می‌شوند، این تلفن توسط خود گوگل ساخته خواهد شد. جالب است بدانید تمامی مراحل تولید این گوشی توسط خود گوگل انجام می‌شود و آپدیت‌های اندروید برای این دستگاه زودتر از هر دستگاه اندرویدی دیگری ارایه خواهد شد، به این دلیل که نیازی به دریافت به‌روزرسانی‌ها توسط شرکت واسطه نیست و همه چیز مستقیما در دست خود گوگل است.

از برخی جهات، گوگل با این کار به اپل شباهت پیدا می‌کند. اپل سخت افزار و نرم افزار آیفون را شخصا تولید می‌کند که این کار باعث اجرای روان‌تر سیستم عامل و عمر باتری مناسب‌تر می‌شود. همچنین اپل با این کار ثابت کرده که محصولاتش با وجود داشتن سخت افزاری به ظاهر پایین‌تر از پرچم‌داران اندروید، به راحتی با آن‌ها رقابت می‌کنند و تجربه کاربری خوبی را به کاربر ارایه می‌دهند. در حال حاضر پلتفرم متن باز گوگل محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم عامل در بازار گوشی‌های هوشمند است و گوشی هوشمند ساخت گوگل با بهره‌گیری از این مزیت، می‌تواند به موفقیت بزرگی دست یابد.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، ماه گذشته اعلام کرد که شرکتش قصد دارد تا در حوزه توسعه تلفن‌های هوشمند تلاش‌های بیشتری انجام دهد. به همین دلیل، گوگل به تازگی ریک اوسترلو، مدیر عامل سابق موتورولا را به استخدام خود درآورده تا هدایت بخش سخت افزار را که تازه تاسیس شده بر عهده بگیرد.

با این حال اگر گوگل اقدام به طراحی، تولید و فروش اسمارت فون ساخت خودش نماید، باز هم از خط تولید نکسوس پشتیبانی خواهد کرد. پیچای اعلام کرده که هنوز تمایل به همکاری با سایر تولید کنندگان را دارد.

3 در مورد “گوگل با تولید یک گوشی هوشمند غیر نکسوسی استراتژی اپل را دنبال می‌کند!”

  1. اگه این جوری شه خیلی خوب میشه!!!!
    مثل ایفون های اپل سخت افزار و نرم افزار هماهنگ میشه و دیگه نیازی به دیدن اعداد و ارقام عجیب قریب در رم یا پردازنده نیست و یک اندروید کاملا روان را میبینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH