بررسی هواوی P9: پرده آخر!

مدتی است که ما ایرانی‌ها یک مهمان خاص از کشور چین را به خانه‌هایمان راه داده‌ایم. این مهمان که هواوی نام دارد در ابتدا تنها در میانه‌های بازار پرسه می‌زد و گوشی‌هایش را با امکانات قابل قبول و قیمت مناسب راهی خانه‌هایمان می‌کرد؛ ما هم که عاشق محصولات ارزان قیمت هستیم، خیلی خوب از آن استقبال کردیم. همین موجب فروش بیشتر این کمپانی شد و به آن اعتماد به‌نفس داد تا جایی که هواوی هم به خودش اجازه داد تا وارد بازی بالا‌رده‌ها شود. پس از رونمایی از P6 به‌عنوان نخستین پرچمدار، P7 و P8 نیز راهی بازار شدند تا بتوانند پرچم هواوی را بالا بگیرند. برخلاف همیشه، این‌بار کار چینی‌ها آن‌قدر خوب بود که گوگل نیز تصمیم گرفت تا ساخت نکسوسش را به آن‌ها بسپارد و رسما ما با یک گوشی نکسوسی با برند هواوی روبه‌رو شدیم. حالا این کمپانی در آخرین حرکتش پرچم را به P9 سپرده است. محصولی که آمده تا نقطه عطفی برای هواوی باشد و نظر مردم را به سمت سومین تولید کننده برتر اسمارت فون‌های دنیا جلب کند. اگر می‌خواهید بدانید که P9 چه چیزی در چنته دارد، با آی‌تی‌رسان و بررسی اختصاصی ما از این گوشی همراه باشید.


شیک و ساده باش

هواوی P9 از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی خود دارد با این‌تفاوت که چیزهایی نیز از نکسوس ۶P به ارث برده است. در نگاه نخست، ضخامت ۷ میلی‌متری این محصول توجه شما را جلب خواهد کرد. بدنه P9 به صورت کامل از فلز ساخته شده و هنگام در دست گرفتن آن کاملا حس یک کالای لوکس و باکیفیت به شما منتقل خواهد شد. مطابق معمول نمایشگر، بخش جلویی دستگاه را در برگرفته و در بالای آن شاهد دوربین دوم و سنسورهای همراهش هستیم. در زیر نمایشگر نیز این لوگوی هواوی است که همچون نگینی بر پیکره دستگاه می‌درخشد و خبری از کلیدهای سخت افزاری نیست. حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود رسیده و در بالا و پایین آن نیز شاهد بخش‌های اضافی چندانی نیستیم، همین امر موجب شده تا نمایشگر ۵.۲ اینچی دستگاه در طول ۱۴۵ و در عرضی کمتر از ۸۰ میلی‌متر جای گیرد. این دو بخش آنقدرها که فکرش را می‌کنید ساده طراحی نشده‌اند و شاهد خطوطی موازی در آن هستیم که جلوه خاصی را به گوشی می‌دهند.

Huawei P9 (45)

در سمت راست و کمی بالاتر از میانه، کلید پاور به چشم می‌خورد که بر روی خود نقش و نگارهایی را کشیده و اطرافش مقداری فرو رفتگی دارد. کمی بالاتر از آن هم کلیدهای یکپارچه صدا دیده می‌شود. این کلیدها در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند و اندازه‌شان نیز مناسب است و هنگام کار با آن‌ها مشکلی نخواهید داشت. در سمت چپ تنها شاهد درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه هستیم که در بدنه دستگاه جای گرفته‌اند و برای دسترسی به آن‌ها می‌بایست از یک سوزن مخصوص استفاده کنید. بخش زیرین، جک استاندارد هدفون، پورت USB Type-C، میکروفون و تک اسپیکر دستگاه را شامل می‌شود. همه این‌ها یعنی اینکه در بالای دستگاه تنها چشم‌مان به جمال میکروفون دوم روشن می‌شود و خبری از پورت و یا کلید دیگری نیست.

Huawei P9 (10)

اگر دستگاه را به پشت برگردانید، نخستین چیزی که توجه‌ شما را به خود جلب می‌کند یک مستطیل سیاه رنگ در بالاترین قسمت است. در این قسمت شاهد دو دوربین اصلی، فلاش LED دوگانه و نامی از کمپانی آلمانی Leica هستیم. این بخش کاملا از بدنه دستگاه جداست و توسط یک شیشه محافظت می‌شود. موردی که پیش‌تر در نکسوس ۶P دیده بودیم. البته این قسمت همچون یک آفتاب‌پرست با توجه به رنگ دستگاه تغییر رنگ می‌دهد. به عنوان مثال اگر نسخه طلایی رنگ P9 را خریداری کنید این قسمت نیز طلایی خواهد بود. یک نکته مثبت در طراحی این مدل عدم بیرون زدگی دوربین است. هواوی با استادی تمام دوربین‌ها را در بدنه‌ای با ضخامت ۷ میلی‌متر جا داده بدون آنکه حتی یک دهم میلی‌متر بیرون زدگی داشته باشد و این در حالی‌ست که سازندگان مطرحی همچون اپل و سامسونگ (حتی با ضخامتی بیشتر) نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند. حالا وقتی بدانید که با همه این‌ها کیفیت فدا نشده و حتی در برخی موارد دوربین محصول چینی‌ها از برادران کره‌ای و آمریکایی هم بهتر است، انگشت به دهان خواهید ماند.

اگر کمی پایین‌تر بیایید، با سنسور اثر انگشت پرچمدار حال حاضر هواوی روبه‌رو می‌شوید که کمی نسبت به بدنه دستگاه فرورفتگی دارد. در بخش پایینی نیز لوگو هواوی به چشم می‌خورد و پایین‌تر از آن مدل دستگاه و عبارت آشنای Made In China نوشته شده است. به شخصه با این قسمت همیشه مشکل داشتم! نمی‌دانم شاید سازنده‌ها پشت گوشی را با دفترچه یادداشت اشتباه گرفته‌اند! جالب است بدانید که کمی پایین‌تر از این بخش نیز یک خط صاف کشیده شده، گویی که سازنده متنش را نوشته و آنقدر این چینی بودنش مهم بوده که زیرش خط هم کشیده است!

[baslider name=”Huaweipdesign”]

اگر سوژه امروزمان را به روی ترازو بفرستید متوجه می شوید که وزن این مدل ۱۴۴ گرم است و با توجه به فلزی بودن دستگاه ظاهرا باید برای این چینی تازه به دوران رسیده برخیزیم و کلاه‌مان را برداریم.

به طور کلی P9 محصولی با طراحی نام آشنای هواوی است. بخش پشتی به سبب فلزی بودنش چربی انگشتان شما را جذب نمی‌کند، در نتیجه نیازی نیست که همچون شاگرد شوفرها لنگ به دست بمانید. گرد بودن چهار گوشه دستگاه، ابعاد ۱۴۵ در ۷۰.۹ میلی‌متری و لبه‌های تراش خورده آن هم موجب شده تا با یک اسمارت فون بسیار خوش دست مواجه باشیم. البته در روزهای نخست شاید P9 همچون یک ماهی از دستان‌تان لیز بخورد و نقش بر زمین شود اما خیلی زود به آن عادت خواهید کرد.

Huawei P9 (50)


همچون آفتاب بدرخش

شما شاید بتوانید ظاهر زشت، باتری کم حجم و یا سخت افزار معمولی یک دستگاه را تحمل کنید اما در رابطه با نمایشگر قضیه کمی متفاوت است. بیشترین بخشی که کاربر با آن سر و کار دارد، همین نمایشگر است و کیفیت آن برای محصولی که پرچمدار سومین تولیدکننده برتر اسمارت فون در دنیاست، می بایست حرف اول را بزند. P9 به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی مجهز است. سایزی که شخصا دوستش دارم چرا که نمایشگر به صورت کامل در اختیار شماست و با یک دست خیلی راحت می‌توانید با آن کار کنید از طرفی آن‌قدری هم کوچک نیست که هنگام تماشای ویدیو و یا وب‌گردی مشکل ساز باشد.

هواوی همچنان معتقد است که نمایشگر QHD در دنیای اسمارت فون‌ها جایی ندارد؛ بنابراین در این دوره و زمانه که حتی برخی میان‌رده‌ها نیز بی‌خود و بی‌جهت QHD شده‌‌اند، پرچم‌دار هواوی همچنان فول‌ اچ‌دی‌‌وار به زندگی خود ادامه می‌دهد. با دانستن رزولوشن و سایز دستگاه و یک ضرب و تقسیم ساده به میزان ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ می‌رسیم که خب میزانی قابل قبول است زیرا اگر از یک حد معقولی عبور کنیم دیگر رسما چشمان ما متوجه تفاوت‌ها نخواهد شد.

Huawei P9

هواوی در ساخت این نمایشگر از فناوری IPS بهره گرفته است که تمام هنرش در نمایش رنگ سفید به صورت درخشان است. به لطف این فناوری زاویه دید نمایشگر در یک کلام عالی‌‌ست و نمی‌توانید به آن خرده بگیرید. دقت نمایش رنگ‌ها فراتر از انتظار شماست و کنتراست دستگاه نیز بی‌نظیر است. با اینکه خبری از AMOLED نیست اما این نمایشگر رنگ مشکی را به صورت عمیق به نمایش می‌گذارد. یکی از مشکلات پرچمدار سابق چشم بادامی‌ها، میزان نور آن بود؛ حالا و در P9 این مشکل حل شده و نمایشگر می‌تواند تا حداکثر ۴۵۸Nit روشنایی داشته باشد. میزانی که در حد نرمالی است و حتی هنگام کار با دستگاه در زیر نور آفتاب نیز مشکل خاصی با آن نخواهید داشت.

Huawei P9 (3)

این روزها که همه، شب‌ها و قبل از خواب در یک اتاق تاریک مشغول چت با مخاطب خاص خود هستند، میزان حداقلی نور نمایشگر دستگاه نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده چرا که مسلما زمانی که در یک اتاق تاریک قرار گرفته‌اید، نباید نور نمایشگر آزاردهنده باشد. P9 در این حالت نیز هواوی را رو سفید کرده و با میزان ۴Nit در کمترین حالت خود کاری کرده تا مخاطب خاص شما نرنجد!

Huawei P9 (31)در بخش تنظیمات، هواوی قسمتی را برای تنظیم میزان دما و غلظت نمایشگر در نظر گرفته، بنابراین می‌توانید مطابق با سلیقه خود نوع نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید. کمی پایین‌تر از این بخش نیز شاهد گزینه Sleep هستیم که رنج‌ تایم آن بسیار متنوع است. شما می‌توانید مشخص کنید که اگر ۱۵ ثانیه نمایشگر را لمس نکردید، صفحه خاموش شود که خب همین مورد کوچک می‌تواند در ذخیره باتری دستگاه موثر باشد. حتی اگر از آن دسته افرادی باشید که خیلی اهل کار با گوشی هستند، می‌توانید مشخص کنید که نمایشگر هیچ‌گاه خاموش نشود!

بر روی این نمایشگر یک شیشه ۲.۵D کشیده شده تا علاوه بر زیبایی بتواند در استحکام دستگاه نیز نقشی بسزا داشته باشد. با تمام این‌ها باید بگوییم که میزان رفلکس نمایشگر بالاست و گاهی اوقات در و دیوار اتاق را در آن خواهید دید، به‌خصوص اگر از بک‌گراند مشکی استفاده کرده باشید. در نهایت برای آنکه بتوانید عیار این نمایشگر را بسنجید آن‌ را در کنار پرچمداران مطرح بازار قرار دادیم و میزان نور نمایشگر آن‌ها را تا انتها بالا بردیم و مشغول عکاسی شدیم که حاصل کار را در زیر شاهد هستید.

Huawei P9 (17)
سمت راست: اچ‌تی‌سی ۱۰ – سمت چپ: هواوی P9
Huawei P9 (16)
سمت راست: ال‌جی G5 – سمت چپ: هواوی P9
Huawei P9 (15)
سمت راست: سامسونگ گلکسی نوت ۵ – سمت چپ: هواوی P9

 


قدرت را به رخ بکش

هواوی معمولا خیلی دست به دامان کمپانی‌های دیگر نمی‌شود و سعی دارد تا خودش به تنهایی همه کار را با هم انجام دهد. بنابراین معمولا شاهد چیپ‌های ساخت کوالکام و یا مدیاتک در محصولات این کمپانی چینی نیستیم؛ البته همین موضوع می‌تواند تا حدی بر روی قیمت دستگاه هم تاثیرگذار باشد. P9 به چیپست ساخته خود هواوی با نام Kirin 955 مجهز شده است که خود شامل ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. Mali-T880 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است. به این مجموعه قدرتمند می‌توانید ۴ گیگابایت رم برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۳ گیگابایت رم برای نسخه ۳۲ گیگابایتی را هم اضافه کنید تا بدانید که با یک هالک از نوع چینی‌اش روبه‌رو هستید! مطابق معمول گل سرسبد محصولات هواوی را وارد آزمایشگاه‌ خودمان کردیم.

در مرحله نخست از AnTuTu استفاده کردیم. برنامه‌ای که علی‌رغم نام عجیب و غریبش می‌تواند تمام بخش‌های دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهد و با دادن یک امتیاز کلی، محصولات بازار را رده‌بندی کند. در ادامه امتیاز به‌دست آمده توسط P9 در این آزمون را شاهد هستید و می‌توانید آن‌ را با رقبا مقایسه کنید.

Huawei P9 (12)

در مرحله بعدی به سراغ Bonsai رفتیم تا واحد گرافیکی را به تنهایی بسنجیم.

Huawei P9 (14)

و در نهایت از GeekBench بهره گرفتیم.

Huawei P9 (13)

اگر اهل گیم هستید، P9 محصولی ایده‌آل برای شماست؛ زیرا هنگام کار با آن شاهد هیچگونه لگ و یا کندی نخواهید بود. از طرفی سایز آن بسیار مناسب است و همین امر موجب می‌شود تا کنترل بازی سخت نباشد. امروزه اگر دستگاهی هنگام اجرای بازی‌های سنگین داغ نکند، باید تعجب کنید! P9 نیز همچون سایر اسمارت فون‌های بازار داغ می‌شود اما میزان داغ شدنش در حدی نیست که آزاردهنده باشد.

Huawei P9 (46)


از هر دو چشم‌هایت استفاده کن

این روزها ظاهرا دوربین دوگانه به استاندارد جدیدی در دنیای اسمارت فون‌ها تبدیل شده و هر کمپانی که از راه می‌رسد، می‌خواهد محصولی را با چنین ویژگی روانه بازار کند. هواوی نیز اولین نیست اما یکی از بهترین‌ها در این زمینه‌ است. یکی از مزایای دوربین دوگانه این است کمپانی سازنده مختار است تا از آن به سبک و سیاق خودش بهره بگیرد. یکی همچون ال‌جی می‌خواهد پرچمدارش زاویه دید بیشتری داشته باشد و دیگر همچون همین P9 هواوی قصد دارد تا دنیا را بدون رنگ ببیند. هواوی برای گل سرسبد محصولاتش از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه استفاده کرده است که یکی از آن‌ها کور رنگی دارد و تنها تصاویر سیاه و سفید می‌گیرد. در کنار این دو دوربین شاهد فلاش LED دوگانه نیز هستیم.

Huawei P9 (41)

شاید برای‌تان این سوال پیش بیاید که با یک افکت ساده هم می‌توان تصاویر را سیاه و سفید کرد و دیگر نیازی به دوربین دوم نیست اما باید بدانید که تفاوت میان استفاده از افکت‌ با ثبت تصویر به صورت سیاه و سفید از زمین تا آسمان است! برای درک بهتر بد نیست نگاهی به تصویر زیر بیندازید و نمونه گرفته شده رنگی و سیاه و سفید را با هم مقایسه کنید (با استفاده از نشانگر ماوس می‌توانید میان‌ این دو تصویر سوییچ کنید).

[baslider name=”HuaweipCamera”]

علاوه بر این هنگام ثبت تصاویر رنگی نیز دوربین دوم وارد عمل می‌شود و تصویر نهایی از ترکیب این دو دوربین به‌دست می‌آید. جالب است بدانید که دوربین دستگاه به سبب استفاده از حسگر مونوکروم این توانایی را دارد تا ۳ برابر نور بیشتری را جذب کند، پس رسما گزینه‌ای ایده‌آل برای ثبت تصاویر زیبا در محیط‌های کم‌نور است.

گشادگی دیافراگم دوربین F/2.2 است که نسبت به سایر پرچمداران بازار همچون گلکسی S7 و یا اچ‌تی‌سی ۱۰ در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در ابتدا و با توجه حک شدن نام لایکا در کنار دوربین، گمان می‌شد که این کمپانی خوش‌نام آلمانی ساخت دوربین P9 را به عهده داشته که بعدها مشخص شد لایکا تنها بر کار هواوی نظارت داشته است و کمک کرده تا هماهنگی خوبی میان سخت افزار و نرم‌افزار دوربین ایجاد شود، در نتیجه حالا شاهد دگرگون شدن رابط کاربری دوربین هستیم.

هنگامی که برای نخستین بار وارد دوربین می‌شوید چیز خاصی در اختیار شما نیست. سمت راست کلید نرم افزاری شاتر دوربین به چشم می‌خورد و در بالا و پایین آن گزینه‌ای برای تغییر حالت دوربین به فیلم‌برداری و ورود به گالری دیده می‌شود. در سمت چپ نیز شاهد ۴ آیکون هستیم. یکی از آن‌ها برای سوییچ بین دوربین جلو و عقب است، دومی چندین افکت متفاوت را شامل می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌طور کلی حال و هوای تصویر مورد نظر خود را تغییر دهید. مورد سوم مربوط به استفاده از یک حالت ویژه و تغییر دیافراگم دوربین می‌شود که می‌توان با آن تصاویر خلاقانه‌ای گرفت و در نهایت شاهد گزینه‌ای برای تنظیم فلاش گوشی هستیم.

Huawei P9 (51)

اگر در رابط کاربری دوربین به سمت راست سوایپ کنید، وارد بخش تنظیمات می‌شوید. در این قسمت گزینه‌های زیادی پیش‌ روی شماست. می‌توانید میزان رزولوشن دستگاه را از ۱۲ مگاپیکسل به ۶ مگاپیکسل تغییر دهید و در این بین ۳ انتخاب دیگر نیز دارید و می‌توانید بسته به هدف خود یکی را برگزینید.

در بخش Film Mode قادر هستید تا دوربین دستگاه را در ۳ حالت کلی تنظیم کنید. یکی همان حالت استاندارد است، دومی حالتی با نام Vivid است که به ثبت تصاویر با رنگ‌های زنده کمک می‌کند و دیگری حالت Smooth است، که چیزی میان دو حالت قبلی است.

Huawei P9 (28) Huawei P9 (29)

Huawei P9 (34)در بخش تنظیمات می‌توانید صدای شاتر دوربین را به‌راحتی قطع کنید، موردی که برای انجام آن در برخی اسمارت فون‌ها می‌بایست هفت خان رستم را رد کرد! با استفاده از Audio Control می‌توانید مشخص کنید که بدون لمس صفحه و تنها با گفتن یک کلمه خاص P9 از محیط عکس بیندازد. خب پیش‌تر نیز شاهد چنین بخشی در محصولات سایر کمپانی‌ها بودیم اما در این قسمت P9 یک گزینه خاص را در اختیار شما می‌گذارد تا با به صدا در آمدن هر چیزی گوشی مشغول عکاسی شود! در این حالت صدای محیط فاکتور گرفته می‌شود و کافی است شما هر چه که دوست دارید بگویید تا P9 عکس بیندازد! هنگام فعال بودن این قابلیت کلید شاتر دوربین نیز با یک افکت زیبا نشان می‌دهد که دستگاه منتظر فرمان شماست. کمی پایین‌تر به گزینهTouch to Capture‌ بر می‌خوریم که با فعال کردن آن تنها کافی است انگشت خود را بر روی سوژه بزنید تا دوربین پس از اعمال فوکوس از آن عکس بیندازد. گزینه دیگر Capture Smiles نام دارد که برای افراد خوش خنده است و با فعال کردن آن زمانی که دوربین لبخند شما را تشخیص دهد به صورت اتوماتیک عکس می‌اندازد.

در بخش تنظیمات شاهد گزینه‌های دیگری برای شخصی سازی کلید شاتر و یا کلیدهای یکپارچه صدا نیز هستیم و می‌توانید مشخص کنید که هر کدام در صورت استفاده چه کاری را انجام دهند. با فعال کردن بخش Ultra SnapShot نیز قادر هستید تا در صورت قفل بودن دستگاه و با فشردن کلید کاهش صدا آن‌هم به صورت دوبار پشت سر هم از یک سوژه عکاسی کنید. در این حالت که برای شکار لحظه‌ها بسیار مناسب است می‌توانید در کمتر از یک ثانیه از صحنه عکس بیندازید. به عنوان مثال اتفاقی در آن سوی خیابان در حال وقوع است و شما هم حس پلیسی‌تان گل کرده و نمی‌خواهید سوژه را از دست بدهید بنابراین گوشی را از جیب‌تان در می‌آورید و دوبار کلید کاهش صدا را می‌فشارید و P9 در کمتر از ۱ ثانیه از سوژه یک عکس تهیه و در گالری ذخیره می‌کند. یکی از بخش‌های جالب محصولات هواوی که به شخصه دوستش دارم Object Tracking نامیده می‌شود و توسط آن می‌توانید فوکوس را بر روی یک جسم قفل کنید! یعنی اینکه شما جسمی را به دستگاه نشان می‌دهید و در صورت جابه‌جایی سوژه دوربین به صورت خودجوش (!) فوکوس را بر روی آن اعمال می‌کند.

Huawei P9 (40) Huawei P9 (39)
Huawei P9 (38)حالا اگر در رابط کاربری دوربین به سمت چپ سوایپ کنید حالت‌های عکاسی متفاوتی پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. در بخش Beauty همان آپشن‌های روتوش صورتی که معمولا برای دوربین سلفی در نظر می‌گیرند را برای دوربین اصلی در اختیار خواهید داشت. با استفاده از گزینه Monochrome این قابلیت را دارید که تنها از دوربین دوم و به صورت کاملا سیاه و سفید از محیط عکس بیندازید. در بخش Night Shot اسمارت فون دلبند شما بهترین تنظیمات را برای ثبت عکس در محیط‌های کم‌نور در اختیارتان قرار می‌دهد و حتی می‌توانید میزان اکسپوژر و یا ISO‌ را نیز به دل‌خواه تغییر دهید. Light Painting هم مخصوص کسانی است که به نور علاقه دارند و این توانایی را دارید که با ثابت نگه داشتن گوشی در این حالت در تصاویر خود رد نور ایجاد کنید. یک بخش جالب با نام WaterMark نیز برای دوربین P9 در نظر گرفته شده که تاریخ، ساعت، محل ثبت عکس و یا هرچیز دیگری که دل‌تان بخواهد را در عکس می‌گنجاند تا برای همیشه همراه با آن باشد. بخش Document Readjustment مخصوص اسکن کردن نوشته‌هاست. برای این‌کار تنها کافی است گوشی را به سمت یک نوشته بگیرید و از آن عکس بیندازید. خود P9 متن را تشخیص داده و تصویر را کراپ می‌کند. در نهایت با Audio Note مواجه می‌شویم که پس از ثبت عکس امکان ۱۰ ثانیه ضبط صدا را برای شما فراهم می کند تا بتوانید برای آن عکس، توضیحی نیز ذخیره کنید که این حالت مخصوص خبرنگاران است چرا که دیگر هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهند داد.

هواوی برای P9 عکاسی به صورت HDR، پانوراما و تایم لپس را نیز قرار داده است و حتی می‌توانید پس از ثبت عکس نیز فوکوس را تغییر دهید.

اگر دوباره به رابط اصلی دوربین بازگردیم و بالای کلید شاتر را بنگریم، با یک گزینه مواجه می‌شویم که دوربین را به حالت Pro می‌برد و تنظیمات دستی آن را در اختیارتان می‌گذارد و می‌توانید میزان ISO، سفیدی، اکسپوژر و… دوربین را به دلخواه تنظیم کنید.

Huawei P9 (52)

به طور کلی پرچم‌دار هواوی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان باشد. تصاویر گرفته شده بسیار باکیفیت هستند و رنگ‌ها را به‌خوبی ثبت می‌کنند، گرچه کمی غلظت آن‌ها بیش از حد است که موجب جذاب شدن تصاویر گرفته شده و البته غیر واقعی شدن آن‌ها می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر گرفته شده با دوربین هواوی P9 در شرایط مختلف را ببینید.

Huawei P9 (27)
در تاریکی مطلق با فلاش
Huawei P9 (22)
زوم

Huawei P9 (18) Huawei P9 (19) Huawei P9 (20) Huawei P9 (21) Huawei P9 (25)

هرچه هواوی برای بخش عکس‌برداری سنگ تمام گذاشته از قسمت فیلم‌برداری غافل شده است. شما با P9 نمی‌توانید به‌صورت ۴K فیلم بگیرید. با اینکه چنین ویژگی‌ چندان (بخوانید: اصلا!) کاربردی نیست اما خب برای پرچمداران امروزی یک استاندارد به حساب می‌آید. این در حالی‌ است که P9 نهایتا می‌تواند به صورت فول‌ اچ‌دی و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. با این‌حال امکان روتوش چهره در هنگام فیلم‌برداری نیز وجود دارد و حتی می‌توانید به صورت اسلوموشن هم از محیط فیلم‌برداری کنید. در این حالت امکان انتخاب یک بخش از صحنه را دارید و می‌توانید مشخص کنید که تنها قسمتی از فیلم گرفته شده به صورت اسلوموشن باشد.

Huawei P9 (37)

هواوی برای P9 از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره گرفته که می‌تواند به صورت فول‌ اچ‌دی فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی به خودی خود تصاویر باکیفیتی را می‌گیرد و اگر از سلفی‌بگیران حرفه‌ای هستید، می‌توانید بر روی آن حساب کنید. بسیاری از امکانات کاربری دوربین اصلی برای سلفی نیز در نظر گرفته شده و حتی قادر هستید با دوربین جلو نیز به صورت پانوراما عکاسی کنید که خب در نوع خود جالب است چرا که به واسطه آن زاویه بیشتری را پوشش خواهید داد.

Huawei P9 (26)


از دیگران پیروی نکن!

P9 هواوی برای نخستین بار با اندروید ۶ مارشملو پا به دنیای ما انسان‌ها گذاشت. این کمپانی چینی برای پرچمدارش از رابط شخصی‌سازی شده Emotion UI 4.1 بهره گرفته است. رابط کاربری هواوی علی‌رغم تمام جذابیت‌هایش، شبیه به اپل است! این شباهت از همان لاک‌اسکرین آغاز می‌شود. اگر در این قسمت انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید با یک منو کوچک روبه‌رو می‌شوید و بدون آنکه نیازی به باز کردن قفل دستگاه باشد، می‌توانید از ماشین حساب استفاده کنید، وارد رکوردر شوید و صدایی را ضبط کنید، از چراغ قوه بهره بگیرید و یا اینکه از دوربین سود ببرید.

Huawei P9 (32)

بر خلاف اکثر اندرویدی‌های بازار، در این رابط خبری از اپ دراور یا همان کشوی برنامه‌ها نیست و همه چیز به همان صفحه اصلی خلاصه می‌شود. در این صفحه نیز درست همانند اپل، ۴ آیکون در زیر صفحه قرار گرفته‌اند که پای ثابت منو هستند و هرجا که بروید همراه‌تان خواهند بود. البته تعداد آن‌ها قابل تغییر است و می‌توانید بسته به نیاز خود اپ‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را در این قسمت قرار دهید. منوی نوتفیکیشن به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود. یکی مربوط به اعلانات دستگاه است و دیگری برخی میانبرها را در خود جا داده که قابل شخصی سازی نیز هستند. در سراسر رابط کاربری افکت‌های زیبایی استفاده شده که دل هر کاربری را می‌رباید. اگر وارد بخش مالتی تسکینگ شوید همه چیز به صورت عمودی به چشم می‌خورد و باز هم یاد و خاطره میراث استیو جابز در دل‌تان زنده خواهد شد. یک گزینه نیز در پایین این قسمت قرار گرفته که رم دستگاه را خالی می‌کند.

Huawei P9 (30)

با اینکه سایز دستگاه بسیار مناسب است و می‌توانید با یک دست با آن کار کنید اما هواوی برای آن‌هایی که با گوشی راحت نیستند نیز چاره‌ای اندیشیده است. شما اگر بر روی ۳ دکمه اصلی (بازگشت، خانه و مالتی تسکینگ) رابط کاربری به سمت راست سوایپ کنید، صفحه تا حد نرمالی کوچک می‌شود و در این حالت حتی اگر دستان خیلی کوچکی نیز داشته باشید باز هم می‌توانید با یک دست با P9 کار کنید. اگر چپ دست هستید ‌می‌توانید همین عمل را به سمت چپ انجام می‌دهید و از این قابلیت برای دست چپ خود بهره بگیرید.

هواوی ظاهرا علاقه خاصی به اسکرین شات دارد. شما این قابلیت‌ را دارید که از ۳ طریق از صفحه نمایشگر عکس بگیرید. یکی از آن‌ها زدن دو بار پشت سر هم با پشت انگشت بر روی صفحه است (درست شبیه به در زدن). در این حالت خیلی زود از صفحه عکس گرفته می‌شود و حتی پس از ثبت نیز می‌توانید بر روی آن تغییراتی را اعمال کنید. البته اگر با دو انگشت این کار را انجام دهید، می‌توانید از صفحه فیلم تهیه کنید. مورد دوم در منو نوتیفیکیشن قرار گرفته که یک گزینه ساده‌ است و تنها با لمس آن از صفحه اسکرین شات تهیه می‌شود و در نهایت می‌توانید با استفاده از کلید‌های پاور و کاهش صدا هم این کار را انجام دهید.

Huawei P9 (49)


جای سنسور اثر انگشت را تغییر بده!

همچون اکثر محصولات امروزی، P9 نیز به یک سنسور اثر انگشت ناقابل مجهز شده است. این سنسور در پشت دستگاه دیده می‌شود. حالا محل قرار گیری سنسور بیش از هرچیز سلیقه‌ای است و برخی دوست دارند آن‌ را در پشت ببینید و برخی دیگر می‌خواهند در جلو دستگاه و زیر نمایشگر باشد. با این حال سنسور اثر انگشت P9 کمی بالاتر از حد معمول است و برای استفاده از آن، می‌بایست کمی انگشت خود را بالاتر ببرید که خود یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. اما انصافا از حق نگذریم دقت سنسور بسیار بالاست و در تست‌های ما پس از ۲۰ بار لمس تنها در یک مورد قادر به شناسایی اثر انگشت ما نبود که در نوع خود فوق‌العاده است. البته اگر دستان‌تان خیس باشد رسما این سنسور غیر قابل استفاده خواهد بود. شما این توانایی را دارید که چندین اثر انگشت مختلف را در آن ذخیره کنید تا با انگشتان مختلف بتوانید از دستگاه استفاده کنید.

Huawei P9 (1)

این سنسور قابلیت‌های جالب دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال اگر در رابط کاربری انگشت خود را بر روی سنسور از بالا به سمت پایین بکشید، منو نوتفیکیشن ظاهر می‌شود و اگر عکس این‌ کار را انجام دهید، می‌توانید این منو را ببندید. در رابط کاربری دوربین نیز این سنسور همچون یک کلید اختصاصی شاتر عمل می‌کند و می‌توانید با لمس آن از محیط عکس بیندازید.

عملکرد سنسور فوق‌العاده است و حتی برای باز کردن قفل دستگاه هم نیازی نیست که کلید پاور را بفشارید و یا کار خاصی انجام دهید؛ همان قرار دادن انگشت بر روی سنسور یعنی باز شدن قفل دستگاه! به همین راحتی… (سونی جان کمی یاد بگیر!)

Huawei P9 (48)

کمی ولوم بده

در بخش چندرسانه‌ای همیشه ۳ فاکتور را در نظر می‌گیریم. یکی نمایشگر دستگاه است که به اندازه کافی در رابطه با آن خواندید. مورد دوم اسپیکر است که می‌توان گفت هواوی در این بخش نیز سنگ تمام گذاشته است. با اینکه P9 تنها به یک اسپیکر مجهز است و خبری از صدای استریو نیست اما همین تک اسپیکر صدای نسبتا بلندی را روانه گوش شما می‌کند. البته میزان بلندی آن در حد و اندازه‌های محصولات اچ‌تی‌سی نیست اما خب کاملا کافی و راضی کننده است. حتی اگر از علاقه‌مندان به گوش دادن به موسیقی توسط هدفون هستید باز هم می‌توانید بر روی میزان خروجی و کیفیت صدای P9 در هدفون نیز حساب باز کنید. البته هندزفری همراه با محصول چندان جالب نیست و از کیفیت ساخت پایینی برخوردار است. بنابراین قید آن را می‌زنید (یعنی ما که زدیم). فاکتور سوم نیز پلیر دستگاه است که هواوی یکی از بهترین‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. موزیک پلیر که دل ما و دوستان‌مان را برد، بس که زیبا بود. در واقع همه چیز به صورت تفکیک شده در اختیار شماست و حتی در حالت افقی نیز رابط آن تغییر شکل می‌دهد و زیباتر از گذشته می‌شود.

ویدیوپلیر هم از زیرنویس پشتیبانی می‌کند (البته برخی‌ را به صورت خودجوش نشان نداد!) و امکاناتش در حد مطلوبی است. با همه این‌ها حتی اگر دوستش نداشتید، می‌توانید از میان انبوهی از پلیرهای موجود برای محصولات اندرویدی یکی را برگزینید و قید پلیر پیش‌فرض دستگاه را بزنید.

Huawei P9 (11)


به کم، قانع نباش!

نقش اول داستان امروز ما یک محصول دو سیم‌کارته است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. البته شما نمی‌توانید از هر دو مورد به صورت هم‌زمان استفاده کنید و یا باید دو سیم کارت همزمان فعال داشته باشید و یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه، که این هم یکی از موارد منفی پرچمدار هواوی است. P9 از شبکه‌ LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود کنید. این مدل در ۶ رنگ متفاوت راهی بازار می‌شود تا بتواند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کند. P9 همچنین به GPS ،NFC و بلوتوث نسخه ۴.۲ نیز مجهز است تا رسما با یک محصول همه چیز تمام رو‌به‌رو باشیم. این روزها هم که همه از پورت USB Type-C بهره می‌گیرند و هواوی هم از قافله عقب نمانده و از چنین بخشی در پرچمدارش سود گرفته است. با این‌حال دوست داشتیم که با یک محصول ضد آب و گرد و غبار روبه‌رو می‌شدیم که چنین نشد…

Huawei P9 (42)

ظرفیتش را بیشتر کن

P9 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری سود می‌برد و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در حدود ۵۰ درصد آن‌ را در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید. البته این باتری در دسترس نیست و هیچ‌گاه جمال زیبایش را نخواهید دید. در یک استفاده معمولی P9 تا یک روز و نیم همراه شماست و پس از آن می‌بایست به دادش برسید و شارژش کنید. مدت زمان فول شارژ شدن دستگاه هم کمتر از ۲ ساعت خواهد بود که میزان معقولی به نظر می‌رسد. لازم است یادآوری کنیم که این دستگاه با همه امکانات و قابلیت‌هایش تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد و چنین باتری حجیمی را هم در خود جای داده است. پس باید ایستاد و برای هواوی دست زد (نشسته و نگاه می‌کنه! پاشو دست بزن).

Huawei P9 Battery

تجربه شخصی پس از یک ماه استفاده

جام آی‌تی‌رسان به‌زودی برگزار می‌شود و آنقدر درگیر جام بودیم که بررسی هواوی P9 کمی طولانی شد اما خب در عوض حالا می‌توانید یک ماه تجربه شخصی را بخوانید و بیش از پیش با این محصول آشنا شوید.

  • طراحی: با اینکه دستگاه فلزی و خیلی هم ظریف است اما می‌توانید همچون یک مرد با آن رفتار کنید. پس از یک ماه استفاده و با اینکه خیلی هم هوایش را نداشتم، خط و خشی بر روی دستگاه نیفتاد.
  • نمایشگر: در یک کلام عالی‌ست اما خود نمایشگر خیلی در جذب چربی انگشتان خوب عمل می‌کند و هنگامی که P9 خاموش است، مدام باید مشغول تمیز کردنش باشید تا مبادا کسی ظاهرش را ببینید و پا به فرار بگذارد.
  • سخت‌افزار:‌ با اینکه خبری از چیپ‌های قدرتمند کوالکام در این محصول نیست اما P9 در استفاده‌های سنگین هم سربلند بیرون آمد و شخصا هیچ مشکلی با آن نداشتم. حتی پس از نصب بیش از ۸۰ برنامه و بازی باز هم خبری از هنگ و یا لگ نبود.
  • دوربین: به جرات می‌توان گفت که P9 یک دوربین به تمام معناست (اصلا گوشی نیست دیگه!) و تقریبا نمی‌توان به آن خرده گرفت اما بخش شیشه‌ای مانندی که بر روی دوربین کشیده شده، چربی انگشتان را به خود جذب می‌کند و بنابراین تقریبا همیشه باید قبل از عکاسی آن ‌را تمیز کنید. این را هم بدانید که در صورت استفاده مداوم از دوربین، گوشی کمی بیش از اندازه داغ می‌شود.
  • رابط کاربری: با اینکه از لحاظ ظاهری این قسمت به آی‌فون‌های اپل شبیه است اما چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌شود و شاید اگر این شباهت را فاکتور بگیریم با یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط‌های شخصی‌ سازی شده اندروید طرف باشیم.
  • سنسور اثر انگشت:‌ پرفکت! فقط ای کاش یک سانتی‌متر پایین‌تر بود…! آن قابلیت استفاده از سنسور برای دسترسی به منو نوتفیکیشن نیز بسیار کاربردی است زیرا دیگر نیازی نیست انگشت خود را تا بالای صفحه ببرید.
  • اسپیکر: میزان بلندی صدا راضی کننده است اما بازهم در مقایسه با ال‌جی G4 در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. هندزفری ارایه شده همراه با دستگاه اصلا خوب نبود و نتوانستم با آن ارتباط برقرار کنم اما میزان خروجی صدای هدفون عالی است و خیلی کم پیش می‌آمد که در هنگام استفاده در این حالت صدا را تا انتها بالا ببرم.
  • قابلیت‌های خاص: هواوی در این قسمت سنگ تمام گذاشته و تقریبا محصولش هرچیزی که بخواهید را دارد بجز خاصیت ضدآب بودن را!
  • باتری: P9 محصولی است که امکانات زیادی دارد و اگر گیک باشید، خیلی به‌سراغش خواهید رفت؛ در نتیجه به‌ندرت پیش‌ می‌آید که یک روز تمام را شارژدهی داشته باشد. پورت USB Type-C نیز در حال حاضر جز ضرر چیز خاصی برای نمایش ندارد! زیرا اگر بخواهید یک روز خارج از خانه باشید، می‌بایست کابل شارژر را هم با خود ببرید چرا که در هر خانه‌ای چنین کابلی پیدا نمی‌شود.

Huawei P9 (47)

کلام آخر

بدون هیچ شکی P9 یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار است و به‌جز برخی موارد جزئی ایراد خاصی به آن وارد نیست. در حال حاضر می‌توانید این مدل را با قیمتی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از بازار بخرید.

Huawei P9 (43)

134 در مورد “بررسی هواوی P9: پرده آخر!”

  1. سلام.خسته نباشید.میخواستم بپرسم تو همه سایتا که زدن ای گوشی در بازار موجود نیست یعنی چی؟دیگه هیچوقت نمیاد به بازار؟نمیتونیم بخریمش؟اگه نمیتونیم لطفا یه گوشی مثل P9 که دوربینش عالی باشه رو معرفی کنید؟(هواوی باشه لطفا)قیمتش هم زیاد نباشه.

  2. خسته نباشید دوربین این گوشی بهتره یا نوا2پلاس فقط اولویتم دوربینه البته دوربین پشت ممنون اگه پاسخ بدید اقای مسکینی

  3. سلام می خواهم از چهار گوشی زیریکی را انتخاب کنم لطفا به ترتیب دوربین با کیفیت انها را برایم ذکر کنید وبگوید چه گوشی برایم مناسب تر است با توجه به اینکه دوربین برایم خیلی مهم است وبعد پردازشگر مهمه وماندگاری گوشی هم برایم مهم است(بیش از سه سال)ومن در روز حدود دوساعت وبگردی ونیم ساعت بازی متوسط(نیمه سنگین)ونیم ساعت کار با دوربین ونیمساعت هم متفرقه البته در تابستانم (با تشکر)
    p9
    a5 2017
    honor 8
    sony z5

  4. سلام. دوربین ایکس در سایت dxo امتیاز بیشتری گرفته نسبت به پی۹. حافظه داخلی ایکس بیشتره. ایکس Nfc داره. رادیو داره. که پی۹ نداره.و دیسپلی ایکس بهتر و درخشان تره. و در اخر اینکه پشتیبانی ایکس بهتره. زمانی که پی۹ اندرویدش ۶ بود . اندروید هفت برای ایکس اومده بود. مرسی

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      هواوی P9 محصول بهتری هست و ارزش خرید بیشتری هم داره
      ظاهر متفاوت‌تری داره
      سخت‌افزارش بهتره
      دوربین دوگانه داره با آپشن‌های ویژه
      سنسور اثر انگشت با قابلیت‌های خاص
      و کلی امکانات دیگه که در رابط کاربریش هست و محصول سونی در واقع مورد برتری نسبت به P9 نداره! حتی اکسپریا ایکس بر خلاف سایر محصولات سونی ضد آب هم نیست

  5. سلام.با تشکر از مطلب عالیتون..میخواستم بدونم ایا سری RAM4 این گوشی با سرغت ۲.۵ Ghz هم پیدا میشه یا خیلی کم هست تو ایران؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام ممنون
      فقط همین نسخه‌ای که ما بررسی کردیم به صورت رسمی وارد ایران شده و فکر نکنم بتونید مدل دیگه‌ای رو پیدا کنید

  6. بهتره؟
    من هر جا میخونم میگن فیلمبرداریش افتضاحه و عوس برداریشم یکم از میان رده ها بالاس.
    من تو دوتا گزینه موندم یکی همین پی۹ و یکی الجی جی۵ اس ای فقط ملاکم دوربینه.
    من خودم دوربین الجی جی۵ اس ای رو دیدم و خیلی تو شب بد بود و گفتم شاید چون مدل ضعیفتر جی۵ به خاطره همون دوربنیش بده.ولی تو سایتا میخونم میگن دوربین جی۵ و جی۵اس ای تفاوت نداره.
    ومیگن فقط دوربین پی۹ امکانات داره و کیفیتش بده و میترسم پی۹ بگیرم و اگه دوربینش از الجی جی۵ اس ای بد تر باشه پس ینی افتضاحه.
    موندم چیکار کنم کلافه شدم.یکی میگه دوربین بیست یکی میگه دوربینش افتضاح ترینه.
    فیلمبرداری پی۹ رو تو سایتی دیدم و خیلی بد بود.لطفا راهنماییم کنید.در بحث کیفیت دوربین الجی جی۵ اس ای یا پی.در بحث فیلم برداری هم راهنمای کنید.ممنون.

    1. مجتبی مسکینی

      فیلم‌برداریش افتضاح نیست اما خب در حد پرچمدارهای دیگه هم نیست!
      کیفیت عکاسیش کاملا راضی کننده است و نسبت به محصولات هم‌رده خودش بهتر نباشه بدتر هم نیست تاجایی که اگه بخوایم تمام شرایط رو در نظر بگیریم دوربین P9 از محصولی مثل نوت ۵ که مثال زدین نمره بالاتری می‌گیره
      با این حال اگه فیلم‌برداری با گوشی تا این حد واستون مهمه به سراغ مدل‌های دیگه برین! محصولات ال‌جی مشکلات خیلی زیادی دارن و خریدشون در حال حاضر منطقی نیست

  7. سلام.ببخشید کیفیت عکسها و فیلمبرداری پی۹ از نوت ۵ بدتره؟
    امکانات دوربین واسم مهم نیست و کیفیت برام مهمه.اسلوموشن پی۹ کیفیت بدی داره؟

  8. من نمایشگر ۶ اینچی و ظاهر این مدل رو هم میپسندم دوربین xa1 ultra ینی درحدیه که از خریدم پشیمون شم ؟؟

  9. سلام یه سوال داشتم , بنظر شما دوربین این گوشی بهتره یا sony xa1 ulttra که بتازگی اومده , چون قیمتاشون یکیه من در خریدش دو دلم , لطفا بدون تعصب جوابمو بدین ممنونم

  10. سلام اقای مسکینی عزیز واقعا ممنون واسه جواب کامنتا اقای مسکینی میتونید ی گوشی مارک سامسونگ تا قیمت یک ملیون و دیست هزار معرفی کنید که دوربین و صفحه نمایش خوب و باکیفیتی داشته باشه ممنون میشم وایا درسته که میگن کیفت دوربین a5 2017خوب نیست ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در این رنجی که گفتین تقریبا بهترین مدل همون A5 هست
      دوربینش در حد پرچمدارهای بازار نیست اما کاملا راضی کننده هست

  11. من بعد از استفاده از پرچمداران سامسونگ و ال جی درنهایت تصمیم گرفتم هواوی هم امتحان کنم الان عاشقش شدم عالیه و منتظر میمونم p11بیاد بخرم

    1. مجتبی مسکینی

      بله عزیز کیفیتش به مراتب از نوت ۴ بیشتر هست
      با این قیمت در حال حاضر ارزش خرید بالایی داره

  12. اقای مسکینی ی سوال دیگه دارم واقعا ممنون میشم جواب بدین ببخشید این همه سوال میپرسم داداش من می خوام ایفون ۶اس بخرم بنظرت تا چند سال اپدید براش میاد واینکه تا چند سال میتونم باهاش کارکنم منظورم اینکه تا چند سال اپدیدت برای برنامه ها میاد میتونه اجراشون کنه

    1. مجتبی مسکینی

      اپل سابقه خوبی در پشتیبانی از محصولاتش داره و شاید تا ۲ سال دیگه هم از آیفون ۶s پشتیبانی کنه
      از لحاظ اجرای برنامه‌ها که مشکل خاص نیست مگه اینکه یه ویژگی جدید در آینده معرفی شه و این مدل نتونه پشتیبانی کنه
      آیفون ۶s یک سال و نیمه که معرفی شده و ارزش خرید بالایی نداره اگه برند دستگاه واستون مهم نیست می‌تونید با همین هزینه پرچمدارهای اندرویدی بازار رو بخرید

  13. سلام اقای مسکینی ی سوال ممنون میشم راهنمایی کنید ایا صفحه نمایش p9مثل a5 2016 رنگ هارو زیبا نشون میده

  14. سلام و خسته نباشید و یک تشکر بابت تحلیل خوب این گوشی.چند تا سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدین.
    ۱-آیا نسخه ۶۴GB به ایران اومده؟
    ۲-این که میگن sd card رو تا ۱۲۸GB پشتیبانی میکنه، اگه خود ۱۲۸GB رو وارد کنیم تو سرعت پردازش گوشی تاثیر میذاره؟(چون تجربه داشتم که گفتن تا فلان حجم رو ساپورت میکنه و ساپورت هم کرده اما سرعت گوشی خیلی پایین اومده)
    ۳-در مورد حالت فیلمبرداری slow motion توضیح زیادی ندادین…..میشه بیشتر توضیح بدین؟
    و تشکر که همه کامنت ها رو جواب دادین.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      ۱. اکثر مدل‌هایی که در ایران به فروش می‌رسه ۳۲ گیگابایتی هستن
      ۲. با اینکه بهتره که اون حد نهایی رو استفاده نکنید اما سرعت کارت حافظه بیشتر به خود این قطعه مربوطه و شما مدل‌های با کیفیت و سرعت بالا رو بخرید مشکل خاصی پیش نمیاد
      ۳. حالت فیلم‌برداری اسلوموشن هم نیاز به توضیح خاصی نداره چون همونطور که از اسمش مشخصه در این حالت فیلم به صورت صحنه آهسته پخش می‌شه

  15. در قسمتی که سه روش برای اسکرین شات از صفحه توضیح دادین، یکیش این بود که با ضربه زدن به صفحه اسکرین شات گرفته میشه، برای این عمل تنظیمات خاصی لازمه؟ چون من امتحان کردم و اتفاق نیوفتاد

    1. مجتبی مسکینی

      بله در بخش تنظیمات یه گزینه برای استفاده از این ویژگی قرار گرفته که باید فعالش کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH