قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی نوت ۷ کاربردی‌تر شده است!

always-on-display-galaxy-s7-lg-g5

در اوایل امسال دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی قابلیتی جدید را در پرچم‌داران خود معرفی کردند که بر اساس آن برای اطلاع بهتر از اعلان‌ها، صفحه نمایش گوشی همیشه روشن خواهد بود. این ویژگی در حالت استندبای گوشی و هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید با نمایش ساعت و تاریخ و اعلان‌ها، شما را از روشن کردن صفحه نمایش و چک کردن مداوم بی‌نیاز می‌کند. البته اعلان‌ها صرفا منحصر به تماس‌های بی‌پاسخ، پیام‌ها، باتری و اطلاعات اولیه ساده است و از اپلیکیشن‌های دیگر پشتیبانی نمی‌کند. با این حساب از تمامی ظرفیت این ویژگی استفاده نشده و تا به این جا صرفا یک نمایشگر تاریخ و ساعت در حالت استند بای تلقی می‌شود.

اما این بار سامسونگ با معرفی گلکسی نوت ۷، این قابلیت را هم ارتقا داده و در جدیدترین فبلت این شرکت می‌توانید از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن برای اپ‌های شخص ثالث هم استفاده کنید. همچنین در جدیدترین نسل صفحه نمایش همیشه روشن شما می‌توانید از تصاویر شخصی خود یا مکان‌های مورد علاقه‌تان به صورت تار اما کاملا رنگی استفاده کنید. اما هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید تا چه میزان بر عمر باتریی نوت ۷ تاثیر دارد.

جالب‌ترین نکته درباره ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی نوت ۷ این است که می‌توان کارهای محدودی را هم در این حالت انجام داد، مثلا با دو بار لمس هر اعلان مستقیما به اپ مورد نظرش هدایت می‌شوید‌ (البته بعد از باز کردن قفل گوشی) یا با ضربه روی تصویر موزیک در حال پخش در حالت همیشه روشن یک کنترلر کوچک موسیقی برای‌تان ظاهر می‌شود که شامل کلیدهای Play/Pause، موزیک قبلی و بعدی است. امکان دیگر قابلیت پین کردن نوت‌هایی است که با قلم S-Pen در حالت استندبای نوشته‌اید که به لطف صفحه نمایش همیشه روشن می‌توان از آن به عنوان یک یادآور هم استفاده کرد.

bgr-galaxy-note-7-10

تنها نکته منفی که می‌توان از این قابلیت انتظار داشت ممکن است مربوط به مصرف باتری باشد. اما به نظر کاربردهای جدید ارزش آن را داشته باشد که کمی باتری بیشتری را مصرف کند و امیدواریم سامسونگ به‌روز‌رسانی این ویژگی را برای گلکسی S7 Edge ،S7 و گلکسی نوت ۵ هم ارایه کند.

3 در مورد “قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی نوت ۷ کاربردی‌تر شده است!”

  1. شرکت فقید نوکیا این قابلیت را با نام glance screen سالها قبل معرفی کرد ولی متاسفانه بعلت عدم تبلیغات کافی یا کم لطفی سایتهای بررسی این محصولات خیلی از کاربران از چنین موضوعی خبر ندارند این قابلیت در حال حاضر بر روی گوشی های لومیا موجود و بجز قلم ویژگی قلم تمام کاربردهای ذکر شده را داراست.

  2. گفته شده که مصرف انرژی سامسونگ گلکسی S7 به‌صورت متوسط حدود ۰.۷۸ درصد از عمر باتری در هر یک ساعته برای این تکنولوژی..(البته برای گلکسی S7 اینجوریه)
    با این وجود میشه تخمین زد که برای نوت ۷ تفاوت آنچنانی با S7 نداشته باشه…
    باید منتظر اطلاعات جدیدتر شد…موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH