مقایسه سونی اکسپریا Z5 پریمیوم با ایسوس ذنفون زوم: دیدار تشریفاتی!

با آخرین مسابقه مرحله گروهی آی‌تی‌رسان کاپ در خدمت شما دوستان هستیم. تقریبا نتایج همه بازی‌ها مشخص شده و تیم‌های صعود کرده به دور بعد نیز مشخص شده‌اند!

این بازی که کمی بوی تشریفاتی بودن می‌دهد، از گروه D و بین دو اسمارت فون سونی اکسپریا Z5 پریمیوم و ایسوس ذنفون زوم برگزار می‌شود. محصولاتی که هر کدام برای خود حرف‌هایی دارند. لازم به ذکر است که هر دو محصول نامبرده در بازی اول از رقبای قدرتمند خود شکست خورده‌اند و تقریبا شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارند. بگذارید تا سریع‌تر این بازی نیمه تشرفاتی را برگزار کنیم!


 ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

خب طبق روال همیشگی بازی با طراحی و ظاهر این دو محصول آغاز شده و هر دو تیم در نیمه زمین خود جهت این امر مستقر شده‌اند.

اما بازهم سونی و بازهم طراحی! واقعا نمی‌دانم از کجا شروع کنم. در بازی گذشته که هواداران متعصب سونی از خجالت گزارشگر بازی و داور به ناحق در آمدند؛ اما چه کنیم، رسالت ما این است که واقعیت‌ها بیان شود.

سونی با ابعاد ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ و ضخامت ۷.۸ میلی‌متر طراحی و تولید شده است. اندازه‌ای که شاید برای این اسمارت فون ۵.۵ اینچی کمی بزرگ به نظر برسد. اگر بخواهیم از طراحی سونی بگوییم بازهم ممکن است سیل انتقادات به سمت ما گسیل شود!

z5&zoom-front

اما خب، این محصول از لحاظ کلی و طراحی رسما هیچ تفاوت شگرفی با سایر اعضای خانواده Z نداشته و تنها عدد ۵ به انتهای آن اضافه شده است. در قسمت بالای پنل جلویی و مشکی رنگ آن دوربین، سنسورها و سوراخ مربوط به اسپیکر وجود دارد. در قسمت پایین نیز، حاشیه‌ای بزرگ وجود دارد که در آنجا نیز سوراخ‌های اسپیکر برای تولید صدای استریو جا خوش کرده‌اند.

سمت راست این محصول با اصالت شرقی، میزبان دکمه پاور، دکمه ولوم و نهایتا یک دکمه شاتر است. سمت چپ نیز محل قرارگیری سیم‌کارت و رم میکرو اس‌دی است.

z5&zoom-right-key

اما قاب پشتی این عضو گران قیمت خانواده سونی Z5 بازهم از شیشه است. شیشه‌ای مهربان که با تمام وجود میزبان آثار هنری ثبت شده توسط انگشتان شماست. البته بر روی این قاب در قسمت بالا دوربین و یک فلش LED هم مشاهده می‌شود. قسمت بالایی میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری بوده و قسمت پایینی هم محل حضور پورت میکرو USB و محل قرار گیری بند گوشی است!

اما به آن سوی میدان می‌رویم تا حریف سونی را بشناسیم. ذنفون زوم عضو جدیدی از خاندان ایسوس است. این اسمارت فون با ابعاد ۱۵۸.۹ در ۷۸.۸ و ضخامت ۱۲ میلی‌متر روانه بازار شده است. این اسمارت فون نه چندان مطرح، از تمامی ابعاد از رقیب خود یعنی سونی بزرگ‌تر است و دارای ضخامت بالای ۱۲ میلی‌متر است که خوب بی‌ارتباط با حضور دوربین قدرتمندش هم نیست.

z5&zoom-left

بر روی پنل جلویی همانند همیشه در قسمت بالا لنز دوربین دوم و سنسورهای حضور دارند و قسمت پایین نیز مزین به دکمه‌های سخت‌افزاری ایسوس است که البته این روزها بر روی کمتر محصول پرچمداری در بازار دیده می‌شود. این اسمارت فون از حاشیه‌های زیادی در قسمت بالا و پایین نمایشگر بهره برده اما دو سمت نمایشگر این حاشیه‌ها بسیار کم و مناسب است.

z5&zoom-back2-

بر روی قسمت راست این گوشی دکمه‌های پاور و ولوم در قسمت بالا و دکمه شاتر و فیلم برداری نیز در پایین دیده می‌شود. به قاب پشتی ایسوس زوم مراجعه می‌کنیم! اولین موضوعی که به شدت جلب توجه می‌کند، طراحی عجیب قسمت دوربین است. فضای گرد و بسیار بزرگ که نمی‌دانم چه دلیلی دارد. البته جنس این قاب از چرم است که حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

z5&zoom-up

کمی پایین‌تر هم سوراخ‌های تک اسپیکر ذنفون زوم مشخص است. در قسمت بالایی تنها جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حضور داشته و قسمت پایین نیز میزبان پورت میکرو USB و محل قرارگیری بند مخصوص گوشی است.

z5&zoom-down

به طور کل باید گفت سونی اکسپریا Z5 پریمیوم که از طراحی خاصی بهره نمی‌برد، در مقابل این محصول و از لحاظ طراحی پیروز خواهد شد.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

Z5 پریمیوم یک محصول فلزی و شیشه‌ای است و با توجه به طراحی‌اش، از وزن ۱۸۰ گرمی برخوردار است. کیفیت ساخت این محصول شرقی بالا بوده و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت. البته سونی با دریافت گواهینامه IP68 نشان داده که محصولی با کیفیت را روانه بازارهای جهانی ساخته و هوادارانش را حداقل در این حوزه راضی نگه داشته است.

z5&zoom-logo

در مقابل ایسوس ذنفون زوم هم از یک شاسی فلزی بهره می‌برد، همین باعث شده است که وزن آن به ۱۸۵ گرم برسد که از رقیبش ۵ گرم بیشتر است. محصولات ایسوس نیز معمولا از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و نمی‌توان از آن‌ها ایراد خاصی گرفت. اما این مدل واقعا نچسب است و اصلا به دل نمی‌نشیند.


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

می‌رسیم به قسمت جذاب نمایشگر که برای هواداران سونی می‌تواند جذاب‌ترین بخش اسمارت فون مورد علاقه‌شان باشد! سونی، Z5 پریمیوم را با یک نمایشگر ۵.۵ اینچی از نوع IPS و با وضوح عجیب ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل روانه بازار کرده است. طبیعی است که چگالی پیکسلی این چنین نمایشگری عددی همچون ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ شود. البته اگر کسی بتواند آن‌ها را تشخیص دهد.

نسبت نمایشگر به بدنه در این محصول برابر ۷۰.۴ درصد است. سونی برای محافظت این نمایشگر به سراغ دو فناوری خاص رفته است. بهره گیری از Scratch-resistant Glass و oleophobic coating کمک می‌کنند تا این نمایشگر از اثرانگشت و خط و خش محفوظ بماند.

z5&zoom-Display

بهره گیری از موتور X-Reality و همچنین فناوری Triluminos باعث شده است تا رنگ‌ها در این نمایشگر به بهترین حالت ممکن نمایش داده شده و بسیار سرزنده و شاداب باشند. نمایشگر سونی شاید یکی از برترین نمایشگرهایی باشد که تاکنون بر روی یک اسمارت فون قرار گرفته است. البته همچنان معتقدم سونی تنها دار و ندارش همین نمایشگر بوده که بر روی Z5 پریمیوم قرار داده است.

در مقابل ایسوس ذنفون زوم شرایط خیلی بدی ندارد. انتخاب یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با وضوح Full HD و چگالی پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ، حرکتی منطقی از جانب ایسوس به حساب می‌آید. درست است که اعداد بیان شده حتی به اعداد و ارقام سونی نزدیک هم نمی‌شوند، اما باید در عمل این موضوع را اثبات کرد.

ایسوس برای محافظت از این نمایشگر گوریلا گلس ۴ را برگزیده است که انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای است. با اینکه از فناوری خاصی در ترکیب رنگ‌ها و … در ایسوس استفاده نشده است، اما باید پذیرفت که نمایشگر عنوان شده کیفیت خوبی داشته و رنگ‌ها به اندازه کافی طبیعی هستند.

عملکرد هردو نمایشگر زیر نور آفتاب به لطف روشنایی خوب، مناسب ارزیابی شد.

z5&zoom-Sun

این شرایط نشان می‌دهد که همیشه برای راضی نگه داشتن کاربر، نیاز نیست ۴ برابر یک رویداد عادی هزینه کرد.

بگذارید تا دو نمایشگر را کمی با هم مقایسه کنیم (در سمت راست محصول سونی و در سمت چپ ذنفون زوم ایسوس قرار گرفته‌ است):

compare-2 Compare22

Compare1 compare-11


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

به دقیقه ۳۰ بازی رسیدیم، پرچم‌دار سونی در این دقایق برتر نشان داده و سعی دارد تا حداقل این بازی تشریفاتی را با نتیجه بهتری به پایان برساند. اکسپریا Z5 پریمیوم با اندروید ۵.۱.۱ عرضه شده که به گفته سونی به اندروید ۶.۰ نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

رابط کاربری سونی، ظاهر بسیار ساده‌ای داشته و اگر پیش از این با گوشی‌های سری نکسوس یا اندروید خام کار کرده باشید، قطعا شباهت‌های زیادی را بین این دو خواهید دید. در واقع سونی برای غنی کردن این رابط کاربری آن‌چنان تلاشی نکرده و بر خلاف ال‌جی و سامسونگ، نرم افزارش هیچ جذابیت خاصی ندارد.

در سوی مقابل ایسوس ذنفون زوم نیز با اندروید ۵.۰ عرضه شده و البته به یک نسخه بالاتر یعنی ورژن ۶.۰ نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. ایسوس نیز در حوزه رابط کاربری آن‌چنان خلاق نبوده و سعی کرده تا خیلی اندروید خام را تغییر ندهد.

البته مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی میزان برنامه‌هایی است که به صورت پیش فرض بر روی آن‌ها وجود دارد. ایسوس با حدود ۱۰ الی ۱۵ برنامه پیش‌فرض عرضه می‌شود. متأسفانه بیش از نیمی از این نرم افزارها حتی قابلیت حذف نیز ندارند و کاربر باید آن‌ها را تحمل کند. این موضوع خود باعث اشغال بیش از حد رم نیز می‌شود که اصلا برای کاربر جذابیتی ندارد.

به طور کلی هر دو محصول در حوزه رابط کاربری آن‌چنان قوی عملکرد نکرده و سطح هر دو را می‌توان متوسط ارزیابی کرد.

UI-final-1
Asus Zenfone Zoom
z5-1
Sony Z5 Premium

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

نیمه دوم را با چالش سخت افزار آغاز می‌کنیم، هر دو تیم سعی کرده‌اند تا با قدرت بالایی در این دوره از مسابقات ظاهر شوند. اکصپریا Z5 پریمیوم را حتما با چیپست ارزشمند و گرما بخشش می‌شناسید. اسنپدراگون ۸۱۰ از ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز بهره برده است. رابط گرافیکی این چیپست Aderno 430 بوده و رم آن نیز ۳ گیگابایت است. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی Z5 پریمیوم نیز به راحتی با رم میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند.

این چیپست که خود به تنهایی می‌تواند گرما بخش خانه‌های شما باشد، توسط سونی با بهره‌گیری از سیستم خنک کننده ویژه‌ای مهار شده است. استفاده از خمیر سیلیکون در کنار لوله‌های انتقال حرارت موسوم به HeatPipe کمک کرده است که این محصول بیش از این داغ نشده و تنها برای گرمای یک اتاق کافی باشد!

اما در مقابل ایسوس ذنفون زوم با چیپست‌های اینتل به مقابله برخواسته است. قلب تپنده ایسوس ذنفون زوم پردازنده قدرتمند اینتل یعنی Intel Atom Z3590 است. چیپستی ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و رابط گرافیکی PowerVR G6430 که در کنار ۴ گیگابایت رم کمی سریع‌تر از رقیب روبه‌رویش عمل می‌کند.

حافظه داخلی پیش فرض ایسوس بر خلاف سونی، با ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس است. ایسوس بر خلاف رقیب گرمش، آن‌چنان در هنگام فعالیت‌های سنگین گرم نمی‌شود.

هر دو محصول در هنگام اجرای بازی‌ها نقصی نداشته و عملکردهای درخواستی سنگین را نیز بدون تاخیر و لگ اجرا می‌کنند. با هم نگاهی به بنچمارک‌های ثبت شده این دو محصول می‌اندازیم تا ببینم در عمل این دو چیپست چه می‌گویند:

در گام نخست AnTuTu نشان داد که دود از کنده بلند می‌شود!

Antutu z5&zoom-GeekB

Bonsai

در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به تست بوت شدن این دو مدل را ببینید و با هم مقایسه کنید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

ایسوس ذن‌فون زوم از نامش پیداست که با قابلیت ویژه‌ای در حوزه دوربین عرضه شده است. در مقابل سونی نیز دوربین‌های معروفی دارد و همین دو موضوع می‌تواند نبرد جالبی را در این قسمت رقم بزند.

از سونی شروع می‌کنیم، اسمارت فونی که با یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی عرضه شده است. اندازه سنسور این محصول ۱/۲.۳ اینچ بوده و از دیافراگم f/2.0 برخوردار است. از امکانات این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس هیبریدی و سریع، HDR، عکس برداری پانوراما و … اشاره کرد.

این دوربین در قسمت فیلم‌برداری می‌تواند با وضوح فوق‌العاده ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. اگر تلویزیونی برای پخش این وضوح پیدا کنید حتما از کیفیت آن متعجب خواهید شد. البته دوربین ۲۳ مگاپیکسلی سونی می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم برداری کند. اگر به فیلم برداری با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیاز پیدا کردید هم می‌توانید با وضوح HD این عمل جذاب را امتحان کنید.

camera-UI-1

نرم افزار در نظر گرفته شده برای قسمت دوربین نیز جذابیت‌های خاص زیادی دارد. بهره گیری از افکت‌های فراوان و حالت‌های خاص در عکس برداری و حتی فیلم برداری، می‌تواند تجربه جذاب و جدیدی را برای شما فراهم کند.

اما دوربین دوم سونی چگونه عمل می‌کند. سونی برای ثبت تصاویر سلفی شما از یک لنز ۵.۱ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره برده که در کنار ثبت تصاویر مناسب می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰p نیز فیلم برداری کند.

اما ایسوس ذنفون زوم نیز خودش را برای چالش آماده کرده است. این کمپانی محصول ویژه‌اش را با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی عرضه کرده است. این دوربین از لنز ۸۸-۲۴ میلی‌متری بهره برده و دیافراگمی برابر f/2.7 دارد. استفاده از فناوری فوکوس لیزری در کنار OIS و فلاش‌های دوگانه LED نشان از تمرکز ایسوس بر روی این قسمت دارد؛ اما در کنار همه این مسائل استفاده از زوم اپتیکالی ۳ برابر قابلیتی است که در کمتر دوربینی در حوزه اسمارت فون‌ها دیده شده است. این دوربین می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

لازم به ذکر است که این دوربین در حوزه نرم افزاری نیز قابلیت‌های جذاب و خوبی دارد که حتما لذت عکس برداری و فیلم برداری را برای شما به ارمغان می‌آورد. دوربین دوم در نظر گرفته شده از سوی ایسوس ۵.۰ مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.0 است.

بگذارید تا به تصاویر ثبت شده هم نگاهی بیاندازیم:

ASUS-SAmple-1
Asus Zenfone Zoom
Z5-Sample-camera-(6)
Sony Z5 Premium
Asus-sample-2
Asus Zenfone zoom
Z5-Sample-camera-(7)
Sony Z5 Premium
Asus-sample-3
Asus zenfone zoom
Z5-Sample-camera-(1)
Sony Z5 Premium
Asus-selfie
Asus Zenfone Zoom
Z5-Selfie
Sony Z5 Premium

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

به دقیقه ۶۰ بازی رسیدیم و نوبت مرحله پخش چندرسانه‌ای‌ست. هر دو محصول از نمایشگرهایی ۵.۵ اینچی برخوردار هستند. سایزی که این روزها بسیار مناسب تلقی شده و مورد نیاز و دلخواه اکثر کاربران است.

اما در سایر قسمت‌ها تفاوت‌های زیادی مشاهده می‌شود. سونی با بهره‌گیری از اسپیکرهای قدرتمند استریو در پنل جلویی دستگاه یک سر و گردن از رقیبش جلو می‌افتد. در واقع ایسوس با تک اسپیکر پشت دستگاهش اصلا توان رقابت با سونی در این حوزه را ندارد.

z5&zoom-multimedia

در مورد وضوح نیز که خب مشخص است وضوح بالای ۴K سونی چند برابر وضوح Full HD ایسوس ارزش دارد! اما به طور کلی، هر دو محصول می‌توانند یار و همدم خوبی برای دیدن فیلم، انجام بازی یا حتی گوش دادن به موسیقی توسط اسپیکر یا هدفون باشند.


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

این که یک محصول ۵.۵ اینچی با وضوح ۴K باید در قسمت باتری از چه ظرفیتی استفاده کند، هنوز مورد سوال است! سونی برای این محصولش از یک نمونه ۳۴۳۰ میلی آمپری غیر قابل تعویض بهره برده است. متأسفانه این محصول بر خلاف تبلیغ‌های سونی در توان بالای باتری محصولاتش، اصلا قدرتمند نبوده و نیست!

این باتری می‌تواند تا ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه برای شما ویدیو پخش کند و به مدت نزدیک به ۹ ساعت در هنگام وبگردی کنار شما باشد. امتیاز این قسمت در نرم افزار AnTuTu کمی بیش از ۵ هزار شد که خود نشان از عملکرد آن دارد.

در سوی مقابل ایسوس با یک باتری ۳۰۰۰ هزار میلی آمپری غیر قابل تعویض حداقل روی کاغذ برتری خاصی نسبت به رقیبش ندارد؛ اما در عمل شرایط کمی فرق دارد. این محصول می‌تواند تا ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه به پخش مداوم فیلم پرداخته و حدود ۶ ساعت و ۴۹ دقیقه نیز برای وبگردی کنار شما باشد. ثبت امتیاز ۵۲۷۰ در نرم افزار AnTuTU برتری کمی نسبت به رقیب را نشان می‌دهد.

z5-per zenfon-1


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

دقایق پایانی است و پیش از آنکه هر دو گوشی خاموش شوند باید اشاره‌ای هم به امکانات خاصشان بکنیم.

Z5 پریمیوم با دارا بودن گواهینامه IP68 توان ضد آب بودن خودش را به رخ رقیب می‌کشد و می‌گوید که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ و نیم متری دوام بیاورد. وجود حسگر اثر انگشت در کنارهای دستگاه هم یکی دیگر از قابلیت‌های Z5 پریمیوم است. البته سونی با گفتن همین دیالوگ‌ها دیگر جانی در بدنش نمی‌ماند.

z5&zoom-features

اما ایسوس که رسما در حال خواب است در این قسمت ابتدا به زوم اپتیکال ۳ برابری‌اش اشاره می‌کند! متأسفانه با گفتن همین یک کلمه ایسوس بر روی زمین آرام می‌گیرد!


وقت اضافه: قیمت

سونی که دیگر در گوشه‌ای نشسته و منتظر سوت پایان است، اصلا تحمل وقت اضافه را ندارد. این محصول که قیمتی برابر ۱ میلیون و هفتصد هزار تومان دارد، شاید خیلی برای حضور در جیب مشتریان مناسب نباشد! بنابراین باید تلاش کند تا کمی ارزان شود.

z5&zoom-ITRESAN

ایسوس نیز که توسط برانکارد در حال خروج از زمین است، اعلام می‌کند قیمتی برابر ۱ میلیون و ششصد هزار تومان دارد! خب قطعا پرداخت این هزینه برای خرید این چنین محصولی کمی غیر منطقی است.


موقعیت‌های خطرناک Z5 پریمیوم بر روی دروازه ایسوس ذنفون زوم:

  • ترکیب زیبای شیشه و فلز
  • قابلیت ضد آب و گرد و غبار
  • ثبت فیلم با وضوح بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • صدای استریو

موقعیت‌های خطرناک ایسوس ذنفون زوم بر روی دروازه Z5 پریمیوم:

  • زوم اپتیکال ۳ برابری
  • فوکوس لیزری دوربین و فلاش دو رنگ

[totalpoll id=”132244″]

54 در مورد “مقایسه سونی اکسپریا Z5 پریمیوم با ایسوس ذنفون زوم: دیدار تشریفاتی!”

  1. میدونید یعنی چی
    ۸میلیون پیکسل تو نمایشگرشه
    اونی که میگی سونی خوب نیست و اینا
    الان جلو خودمو گرفتم بهت چیزی نگم نظرم ثبت بشه
    میدونی که طرفدارای سونی چقدر تعصبی هستن
    اگرم نمیدونی متن های مسابقه های سونی رو بخون
    برو با همون هواویت {یا سامسونگت}خوش باش

  2. اصلا کلاس کاری این گوشی های مسابقه به زنفون زوم نمخوره ای ن گوشی با میانرده ها باید مقایسه کرد

  3. رقابت سونی و ایسوس معلوم بود برنده سونی هست

    اما با این حل خیلی‌ تفاوت زیادی نداشتن

    سونی در حد یک گوشی میان رده کار کرده

  4. سلام بر دوستان عزیز و مدیر گرامی سایت آیتی رسان
    متاسفانه همانطور که در جریان هستید معلوم شد که تقلبی که در مقایسه اس ۷ ادج و میت ۸ صورت گرفته یکی از کاربرا حدودا ۸۰۰ رای به حساب میت ۸ ریخته . که آرا با هوشمندی مدیر محترم سایت باطل شد.آیا آرایی که در مقایسه بین گوشی های هواوی و برندهای دیگه از جمله زد ۵ پرمیوم انجام گرفته مورد بررسی قرار می گیرند که خدا نکرده حق و ناحق نشه؟؟ با تشکر از شما

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بله عزیز تمامی مسابقات چک می‌شن و در صورت تقلب باز هم آرا باطل می‌شن
      تا به این لحظه فقط مسابقه میت ۸ با اس ۷ اج بوده که تقلب صورت گرفته و برای امنیت بیشتر یه فیلتر دیگه رو هم اضافه کردیم تا دیگه هرکسی به راحتی نتونه که چنین کاری رو بکنه
      شاد باشید

  5. سلام.با این که طرفدار ایسوسم اما به سونی که بهتر بود رای دادم.به جز این یک مسابقه بقیه ی نبرد های ایسوس نابرابر بود.باید zenfone 2Deluxe نماینده ی ایسوس می بود.اگر یادتون باشه ذنفون زوم همراه با ذنفون۲ معرفی شد.پرچمدار اصلی ذنفون۲ بود نه ذنفون زوم.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در ابتدا ما هم یکی از مجصولاتی که گفتین رو برای شرکت در آی‌تی‌رسان کاپ انتخاب کرده بودیم اما خود ایسوس مایل بود که ذن‌فون زوم در این مسابقات شرکت داده بشه
      شاد باشید

  6. سونی صددرصد بهتره، اما افسوس که این برد دردی ازش برای صعود دوا نمیکنه….
    بازم به احترام قابلیت های اکسپریا Z5 Premium
    کلاه از سر برمیداریم….

  7. مسابقه ای واقعا نابرابره که ایسوس با اون طراحی ناپخته در مقابل سونی با اون زرق وبرقش دل هر کاربری رو می رباید.ولی صد البته میتونه در کیفیت صدا همچنین دوربین جای کار داره اگر لرزش گیر اوپتیکال رو توی گوشی بیاره میتونه عملکرد بهتری را داشته باشه.ولی در اینجا برای رودرو شدن با ایسوس میتونه اون رو شکست بده.

  8. ایسوس از رابط کاربری زیباتر وهوشمند تری و آسان تری برخوردار است که جلوه خوبی به نمایش میگذارد .

  9. دربعضی از عکس ها کیفیت دوربین وامکانات دوربین ایسوس از کیفیت خوبی نسبت به سونی به نمایش میگذارد ولی در کل سونی نسبت به ایسوس برتری نسبی وخوبی دارد .

  10. سونی از امکانات سخت افزار نسبت قدرتمند تری وکیفیت بهتری در صفحه نمایش وطراحی برخوردار است .

  11. سونی اکسپریا Z5 پریمیوم دارای طراحی زیبا و شکیل دوربین فوق‌العاده قدرتمند Imx-300 با حسگر Exmoor Rs

  12. سونی اکسپریا Z5 پریمیوم دارای صفحه نمایش ۴k (تراکم ۸۰۶ ppi رو داره که از همه گوشی ها بالاتره)

  13. Only Sony
    ترکیب زیبای شیشه و فلز
    قابلیت ضد آب و گرد و غبار
    ثبت فیلم با وضوح بالا
    نمایشگر با کیفیت
    صدای استریو

  14. ســـــــــــــــــــام

    با اینکه مساوی زدم
    و از سونی خوشم نمیاد بخاطر قیمتاش و قابش و صفحه کوچیکی براش میمونه آخرش ولی ایسوس خیلی دیگه از سونی بدتر ه

  15. سونی تو این رقابت از حریفش برتر و قویتر … اما در کل برند سونی در محصولات گوشی نمیتونه به پای محصولات اپل ، سامسونگ ، هواوی ، اچ تی سی و … برسه … در واقع توان مقابله با بزرگان رو نخواهد داشت …

    1. عمویی تا حالا زد۵ گرفتی دستت
      برو فیلماشو تو اپارات و یوتیوب ببین زد۵ پرمیم حتی از ایفون ۶اس پلاسم بالا زده هم سرعت هم قدرت هم کیفیت هم دوربین و…
      قبول نداری به اپارات و یوتیوب یه سری بزن

  16. رضا وارسته

    سونی تو این رقابت مجبورت میکنه بهش رای بدی
    ترکیب زیبای شیشه و فلز
    قابلیت ضد آب و گرد و غبار

    1. امیرحسین 110 --

      ((در رابطه با مسابقه گلکسی اس ۷ اج و هواوی میت ۸))
      ” در پاسخ کامنت اول می نویسم تا بیشتر دیده بشه ”
      از شما کاربران عزیز خواهشمندم تعصب را کنار بگذارید.نتیجه عقلانی مسابقه پیروزی قاطع سامسونگ است اما طرفداران سایر برند ها از روی تعصب بی جا به دیگری رای میدهند تا سامسونگ بالا نیاد… در صورتی که ما طرفداران سامسونگ هیچگاه چنین کاری رو نکردیم و نخواهیم کرد . این کار باعث اختلال در روند مسابقه خواهد شد.تعصب های احمقانه را کنار بگذارید ! سامسونگ با شما دشمنی ندارد. یا علی

    2. کاری به مقایسه ندارم.

      ولی صفحه نمایش کلیه محصولات ایسوس یک فاجعه است . روشنایی واقعا پایین نمایشگر ، رنگ های سرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH