ادامه کاهش سهم سامسونگ و اپل در کشور چین

فروش گوشی‌های هوشمند سه‌ماهه دوم امسال در چین افزایش ۱۴.۹ درصدی را نسبت به سال پیش تجربه کرده و مجموع دستگاه‌های فروخته شده در این کشور به ۱۴۹ میلیون واحد رسیده است، البته این افزایش فروش مرتبط با دو تولیدکننده برتر یعنی اپل و سامسونگ نیست. اکثر مدل‌های فروخته شده در رده گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده با پشتیبانی از شبکه ارتباطی ۴G قرار دارند و هر سه اپراتور بزرگ چین China Mobile ،China Unicom و China Telecom دستگاه‌های مورد نظر را با یارانه ارایه می‌کنند.

میزان عرضه گوشی‌ها در ۶ ماهه اول سال، از میزان تقاضای خریداران بیشتر بوده و تحلیل‌گران معتقدند که در سه‌ماهه چهارم سال “اصلاح موجودی” انجام می‌گیرد. این اصلاح موجودی سبب کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند توسط تولیدکنندگان به این کشور خواهد شد.

براساس تحقیقات Digitimes هواوی با داشتن سهمی برابر با ۱۴ درصد، برترین فروشنده در سه‌ماهه دوم بوده و شرکت‌های اوپو، Vivo و شیائومی به ترتیب با سهم‌های ۱۲.۷، ۱۱.۲ و ۱۰.۴ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند، اپل نیز با سهم تک رقمی خود رده پنجم را کسب کرده است.

در گزارشات قبلی به سهم ۱۰.۸ درصدی اپل در سه‌ماهه اول سال از بازار چین اشاره شده بود که نشان از کاهش ۱.۲ درصدی (سهم ۱۲ درصدی) نسبت به سال ۲۰۱۵ داشت. با این کاهش سهم، اپل در حال تلاش برای افزایش فروش آیفون‌های خود در کشور هند و رشد در بازار این کشور است.

huawei-p9-vs-iPhone-6s

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH