سامسونگ درباره علت انفجار باتری‌های گلکسی نوت ۷ توضیح می‌دهد

تقریبا کسی نیست که پیگیر اخبار روزهای اخیر بوده باشد و خبر انفجارهای پیاپی گلکسی نوت ۷ در هنگام شارژ و فراخوان سامسونگ برای جمع آوری این گوشی از بازارها را نشنیده باشد. اما همان طور که در خبرهای پیشین ذکر کردیم، انفجار در قسمت باتری‌ این گوشی که تولید خود سامسونگ هم هست رخ می‌دهد.

این کمپانی کره‌ای چند روز پش به طور رسمی اعلام کرد که تعداد ۳۵ دستگاه گلکسی نوت ۷ در سرتاسر جهان دچار انفجار شده‌اند. به دلیل این تعداد زیاد، سامسونگ پذیرفت تا ضرری یک میلیارد دلاری را متحمل شود اما از مردم عذرخواهی کرد و گوشی‌هایش را از سطح بازار جمع کرد تا مشکل را بررسی کند.

از زمانی که سامسونگ بررسی‌های خود برای یافتن مشکل را شروع کرده باز هم تعدادی دیگر از این مدل منفجر شدند تا جایی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا استفاده از این گوشی در طول پرواز را ممنوع کرد!

Samsung-Galaxy-Note-7-new-explosion-01

تا به این جا می‌دانیم که دلیل اصلی انفجارها باتری‌هایی است که توسط خود سامسونگ ساخته شده‌اند. ولی سامسونگ کجای راه را غلط رفت که باعث چنین ضربه بزرگی به اعتبار و تجارت پر سود موبایل‌هایش شد؟!

در یک بیانیه رسمی که از سوی سامسونگ منتشر شد، علت این طور بیان شده:

بر اساس بررسی‌های ما، فهمیدیم که مشکلی در سلول‌ باتری وجود داشت. زمانی که آند به کاتد متصل می‌شوند سلول باتری بیش از حد داغ می‌شود که این یک خطای بسیار نادر در فرآیند تولید است.

متاسفانه با وجود نارضایتی‌های بسیار کاربران از باتری‌های فعلی موجود در گوشی‌های هوشمند، هنوز فناوری این نوع باتری‌ها تغییر چشمگیری نداشته و به دلیل وجود مواد شیمیایی موجود در باتری‌های لیتیوم یونی، این باتری‌ها کاملا مستعد انفجار هستند.

برای مثال، باتری‌های لیتیوم پتانسیل الکتروشیمیایی بالایی دارد که به همین دلیل به عنوان آند در باتری‌های ظرفیت بالا استفاده می‌شود. اما این ماده کاملا واکنش پذیر و انفعالی است و بسیار مستعد گریز گرمایی.

هنگامی که باتری بیش از حد گرم شود، این گرما باعث تجزیه سلول‌ها شده و در نتیجه زنجیره واکنش این سلول‌ها می‌شکند. این همان گریز گرمایی است که دلیل اصلی انفجار باتری‌هاست. علت اصلی که به گریز گرمایی می‌شود ممکن است یک اتصال کوتاه ساده و یا حتی اشتباه طراحی باشد.

خب به نظر دلیل انفجار بیش از حد گلکسی نوت ۷ هم مشخص شد؛ ” یک خطای بسیار نادر در فرآیند تولید!”

2 در مورد “سامسونگ درباره علت انفجار باتری‌های گلکسی نوت ۷ توضیح می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH