چهار برنامه مسیر‌یابی اندروید برای افرادی که از Google Maps خسته شده‌اند

اشتباه برداشت نکنید! بدون شک Google Maps پادشاه صنعت نقشه برداری آنلاین است، ولی این بدین معنا نیست که Google Maps بهترین اپلیکیشن مسیر‌یابی آنلاین برای اندروید است. برنامه‌های مسیریابی دیگری نیز وجود دارد که اکثر آن‌ها به اندازه Google Maps سریع و دقیق هستند. Google Maps برنامه بسیار خوبی است، ولی اگر تمام طول روز در رفت و آمد هستید یا از وسایل نقلیه عمومی زیاد استفاده می‌کنید، در این صورت Google Maps بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.

در ادامه به معرفی چند برنامه جهت‌یابی سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت.

  • Waze

Waze نیز محصول شرکت گوگل است ولی کاملا از Google Maps جدا است. Google Maps یک برنامه مسیر‌یابی عمومی و همه‌جانبه است ولی Waze بیشتر بر روی رانندگی تمرکز دارد. امکانات جالبی نظیر مسیر رسیدن به نزدیک‌ترین پارکینگ و گزارش قیمت بنزین توسط کاربران در این اپلیکیشن وجود دارد. این برنامه شبکه وسیعی از کاربران دارد و بواسطه گزارش‌هایی که از سمت آن‌ها ارسال می‌شود، اطلاعات ارزشمندی از قبیل ترافیک لحظه‌ای، تصادفات، مسدود شدن جاده‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اگر به دنبال یک جمع دوستانه هستید که همه اعضای آن اهل رانندگی باشند، Waze بهترین ابزار برای شماست. این اپلیکیشن تقریبا شبیه به یک شبکه اجتماعی است که حتی می‌توانید از طریق آن سفر‌های خود را با دوستان‌تان برنامه‌ریزی کنید.

waze-iphone-1

 

  • Here WeGo

Here WeGo (که در اصل از سوی نوکیا برای ویندوز‌فون‌ها طراحی و ساخته شده بود) یک برنامه رایگان است که مسیر رسیدن به مقصد را به صورت turn-by-turn در اختیار راننده‌ها، پیاده‌ها، دوچرخه سواران و استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی قرار می‌دهد (در مسیر‌یابی turn-by-turn، مسیر انتخاب شده بطور مداوم و به صورت گفتاری و تصویری به کاربر ارایه می‌شود). این اپلیکیشن ویژگی‌های زیادی از قبیل اطلاعات ترافیک لحظه‌ای، نزدیک‌ترین نقاط مورد علاقه کاربر، به اشتراک گذاری موقعیت فعلی (یا موقعیت نقطه مورد علاقه) با دوستان و اعضای خانواده را دارد. همچنین امکان استفاده آفلاین از نقشه‌هایی که پیش‌تر دانلود شده‌اند نیز وجود دارد.

Here WeGo تمام امکانات Google Maps را دارد، حتی کمی بیشتر! نمایش مسیر‌های مخصوص دوچرخه سواری و مناطق تحت پوشش حمل و نقل عمومی از ویژگی‌های مفید این برنامه هستند.

here_wego_geoawesomeness

 

  • Moovit

اگر از وسایل نقلیه عمومی زیاد استفاده می‌کنید حتما تاکنون متوجه شده‌اید که Google Maps فقط مسیر‌های اصلی را نمایش می‌دهد. Moovit یک برنامه رایگان و اختصاصی برای حمل و نقل عمومی است که امکانات بسیاری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، امکاناتی که در Google Maps نمی‌توان یافت. یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن مسیر‌یابی قدم به قدم است که به کاربر اعلام می‌کند چه تعداد ایستگاه را پشت سر گذاشته است و یا زمانی که باید از اتوبوس، قطار یا کشتی خارج شود را به او اطلاع می‌دهد. Moovit یک بخش اختصاصی دارد که اطلاعاتی در خصوص تاخیر‌هایی که در نتیجه تعمیرات ایجاد شده است را به کاربر اطلاع می‌دهد. همچنین کاربر را به حساب کاربری توییتر آژانس‌های حمل و نقل محلی در هر شهر متصل می‌کند.

Moovit که در ۱۲۰۰ شهر در سرتاسر دنیا (و بیش از ۱۰۰ شهر در ایالات متحده آمریکا) در دسترس است، دقیقا همان اپلیکیشنی است که هر کاربری برای اطلاع دقیق از سیستم مترو به آن نیاز دارد. این برنامه همچنین شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد مراکز اجاره دوچرخه در شهر‌های مختلف نموده است.

 

moovit_en_sf_enroute_4-jpg-824x0_q71

 

  • Maps.me

Maps.me یک اپلیکیشن رایگان است و بر روی مسیر‌یابی آفلاین تمرکز دارد. فقط کافی است یک بار نقشه شهر‌ها (یا قسمتی از شهر) را دانلود کرده و پس از آن در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید یا می‌خواهید در مصرف دیتا صرفه‌جویی کنید، از این برنامه استفاده کنید. Maps.me از OpenStreetMap برای نقشه‌های آفلاین خود استفاده می‌کند. این اپلیکیشن نیز مانند Here WeGo مسیر رسیدن به مقصد را به صورت turn-by-turn ارایه می‌دهد. همچنین لیست جامع و کاملی از مکان‌هایی که برای کاربران مهم است از قبیل مناطق تحت پوشش Wi-Fi و سرویس‌های بهداشتی را در اختیار قرار می‌دهد. از آنجایی که Maps.me آفلاین کار می‌کند، هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص ترافیک لحظه‌ای و مواردی از این دست را به شما نمی‌دهد.

 

appsection_bg_03

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH