شیائومی Mi Mix؛ اختراعی برای آینده

در ادامه کنفرانس معرفی Mi Note 2، شیائومی Mi Mix معرفی شد که آن را می‌توان مجموعه‌ای از ایده‌ها دانست که این شرکت چینی، از آنها برای ایجاد انقلابی در تلفن‌های هوشمند استفاده کرده است.

رکورد فروشی دیگر برای شیائومی، اتمام موجودی در تنها ۱۰ ثانیه!

بر اساس گزارشی که امروز توسط Xiaomi Today منتشر شد، شیائومی Mi Mix توانست تمامی رکوردهای پیشین این کمپانی چینی را شکسته و موجودی اولیه آن تنها در ۱۰ ثانیه به اتمام رسید. قهرمان بعدی را می‌توان Mi Note 2 دانست که در کنار شیائومی Mi Mix معرفی شد. موجودی اولیه این تلفن هوشمند نیز در ۵۰ ثانیه به پایان رسید. در ماه‌های بعد، شیائومی، تولید Mi Mix را به ۱۰ هزار عدد در ماه محدود خواهد کرد.

شروع چالشی جدید توسط شیائومی برای تولید کنندگان دیگر

بر کسی پوشیده نیست که کمپانی شیائومی، بر اساس کپی از محصولات دیگر شکل گرفته و به اینجا رسیده است. ما همواره می‌توانیم تأثیر طراحی محصولات اپل را روی گجت‌های این شرکت چینی مشاهده کنیم. اما این موضوع تنها به شرکت اپل منتهی نمی‌شود و در تولید Mi 5 و Note 2 نیز اثراتی از محصولات سامسونگ مشاهده می‌شود.

حتی رابط کاربری MIUI که در دیوایس‌های شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سیستم عامل iOS و در برخی موارد از رابط کاربری تاچ‌ویز کپی برداری شده است. شیائومی کم کم و با ایده‌برداری از شرکت‌های دیگر، شکل گرفت و امروز به اینجا رسیده است.


امروزه، شیائومی در ضمن کپی‌برداری از محصولات رقیبان خود، خلاقیت را نیز ضمیمه آن می‌کند!


ایده قرار گرفته در پشت طراحی شیائومی Mi Mix بسیار آینده نگرانه و خلاقانه است. در واقعیت، شیائومی دست به تولید یک تلفن هوشمند قدرتمند و بدون حاشیه زده است که برای کاربران، یک موضوع جذاب و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.

xioami-mi-mix

چیز جالبی که باعث می‌شود شیائومی Mi Mix نسبت به رقبا برتری خاصی داشته و به چشم بیاید، صفحه نمایش آن است که حدود ۹۱.۳ درصد از نمای جلویی دیوایس را به خود اختصاص داده است. گوشه‌های دیوایس نیز تیز نبوده و به صورت منحنی طراحی شده است. از آنجایی که در بالای صفحه نمایش هیچ‌گونه فضایی مشاهده نمی‌شود، به همین دلیل دوربین جلوی آن به قسمت پایین صفحه نمایش تغییر مکان داده است که این موضوع پیشتر در Aquos شارپ دیده شده بود.

سنسور مجاورت نیز از شیائومی Mi Mix حذف شده است. به وسیله این سنسور، زمانی که شما در حال مکالمه هستید و تلفن هوشمند خود را به نزدیک گوش خود می‌آورید، صفحه نمایش آن خاموش می‌شود. اما اتفاق اشاره شده همچنان در شیائومی Mi Mix روی می‌دهد. می‌پرسید چگونه؟! به شما می‌گوییم! با استفاده از تکنولوژی شرکت Elliptic Lab، با بهره گیری از سنسور تشخیص صدا، تلفن هوشمند شما حساسیت خاصی نسبت به صدای اطراف خود داشته و به محض بالا رفتن میزان صدای اطراف (نزدیک شدن تلفن هوشمند به دهان کاربر) تشخیص می‌دهد که این اتفاق روی داده و اقدام به خاموش نمودن صفحه نمایش می‌کند.

اسپیکر شیائومی Mi Mix نیز از تکنولوژی خاصی بهره برده و صدای تولیدی را بدون پخش شدن در هوا، به گوش کاربر می‌رساند.

طراحی شیائومی Mi Mix ممکن است که در حال حاضر آنچنان که باید و شاید کامل به نظر برسد. اما در نوع خود، دیوایسی جذاب و جالب است که می‌توان آن را یک موفقیت برای این کمپانی چینی به حساب آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH