مواردی که باید درباره حضور تازه نوکیا در دنیای تلفن‌های هوشمند بدانیم

زمانی بود که در کشور فنلاند کمپانی بزرگی به نام نوکیا به تولید تلفن‌های همراه می‌پرداخت. این کمپانی موبایل‌های حرفه‌ای زیادی را در زمان خودش تولید کرد و به دست مردم رساند. با صدا‌های ملودی‌دار برای صدای زنگ که جای‌گزین صدا‌های گوش خراش شده بود و همچنین بازی‌های اعتیاد آوری که بر روی گوشی‌های نوکیا قرار داشت، تمامی مردم عاشق این گوشی‌های نوکیایی‌شان شده بودند. اما با گذشت زمان اوضاع فرق کرد…

درست زمانی که نوکیا در حال سرو کله زدن با یک تغییر بزرگ در سیستم کاری‌اش بود، آی‌فون‌ها و گوشی‌های اندرویدی وارد بازار شدند و عرصه رقابت را بر نوکیای درمانده، بسیار دشوار کردند. همین موضوع باعث شد تا نوکیا با ناچاری زیر سایه مایکروسافت قرار بگیرد و تلفن‌های هوشمند با نام لومیا تولید کند. اما متاسفانه استقبال از لومیا‌ها به میزان سامسونگ و اپل نبود و همین موضوع باعث شد تا نوکیای با سابقه برای مدتی از این عرصه کنار بکشد.

نوکیا، افسانه‌ای که ادامه خواهد داشت

دیگر در حد شایعه و یا حدس و گمان نیست. تلفن‌های همراه جدید نوکیا اوایل نیمه سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شوند. البته این موضوع را بهتر است بدانید که این تولیدات جدید توسط کمپانی که محصولاتی مثل PureView، سری N و یا نوکیا ۳۳۱۰ را ساخته است، تولید نخواهند شد. این تولیدات جدید با گواهی شرکتی با نام HMD Global Oy تولید و ساخته می‌شوند و طبق قرارداد تا ۱۰ سال آینده هم این همکاری ادامه خواهد داشت.

حال این گروه HMD Global چه کسانی هستند؟

در حالی که نام نوکیا در دست یک کمپانی دیگر افتاده است، بهتر است بدانید که این کمپانی همکاری نزدیکی با نوکیا داشته و دارد. تقریبا اکثر اعضای این کمپانی از کارکنان و کارمندان قدیمی نوکیا بوده‌اند. بنابراین باید بدانید که نام نوکیا به دست افراد مرتبطی افتاده است.

 گوشی‌های جدید نوکیا چگونه خواهند بود؟

اطلاعات آن چنان زیادی در این زمینه وجود ندارد. اما چیزی که می‌دانیم این است که متاسفانه گوشی‌های جدید نوکیا با سیستم عامل اندروید به بازار می‌آیند. این موضوع در آخرین کنفرانسی که کمپانی HMD Global برگزار کرده، مطرح شده است. همچنین طبق صحبت‌هایی که در این کنفرانس شده است، حدس می‌زنیم که تعداد گوشی‌هایی که قرار است معرفی شود، بیشتر از یک مدل است.

nokia-sideمدل یکی از این گوشی‌ها نوکیا DC1 بوده که می‌تواند اختصاری بر نام کلی گوشی و یا نام پروژه باشد.

علاوه بر این‌ها ما حدس می‌زنیم تلفن‌های هوشمند اندرویدی نوکیا، نزدیک به نسخه استوک اندروید باشند و تغییرات زیادی در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. اما این موضوع هم در حد یک حدس و گمان بوده و به هیچ مورد خاصی در زمینه نرم افزار این مدل‌‌ها اشاره نشده است.

در بخش سخت‌ افزاری هم می‌توانیم حدس بزنیم که پرچمدار این شرکت با اسنپدراگون ۸۲۰ و لنز دوربین کارل زایس معرفی خواهد شد. همچنین حتما حداقل یک مدل میان رده با اسنپدراگون ۲۰۰ یا یک چیپ با قدرتی نزدیک به این مدل توسط نوکیا تولید خواهد شد.

اما قابل اعتمادترین خبری که چندی پیش هم آن را در آی‌تی‌رسان خواندید، وجود یک میان رده با دو مدل سخت افزاری متفاوت است.

اکنون شاید بزرگ‌ترین سوالی که ذهن شما را مشغول کرده است، شکل ظاهری این تولیدات جدید کمپانی نوکیا است. اما هنوز پاسخی برای این سوال نداریم و فعلا باید منتظر بمانیم. اگر تصاویری که از طرح‌های احتمالی این گوشی‌ها در اینترنت منتشر شده است، درست باشند؛ می‌توان بدنه تمام فلز و محل قرار گیری حسگر اثر انگشت را در آن‌ها مشاهده کرد.

همین الان یک گوشی نوکیایی می‌خواهم!

ما هم همین را می‌خواهیم! از همین حالا برای معرفی میان رده جدید نوکیا هیجان‌زده هستیم. هنوز با اطمینان کامل نمی‌توانیم بگوییم که این میان رده با دو مدل مختلف و سخت افزاری متفاوت معرفی می‌شود یا خیر.

علاوه براین‌ها بهتر است بدانید محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی ویندوزفونی نوکیا لومیا ۵۲۰ بوده است.

کنگره جهانی تلفن همراه از تاریخ ۲۷ فوریه تا ۲ مارس در شهر بارسلونا برگزار می‌شود. کمپانی HMD Global هم در این کنگره حضور خواهد یافت. بنابراین احتمال معرفی تلفن همراه جدید نوکیا در این کنگره وجود خواهد داشت. به هر حال تنها کاری که می‌توانیم بکنیم، صبر است و بس!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH