اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر یاهو ممکن است هک شده باشد!

چند ماه پیش بود که یاهو به هک شدن حساب اینترنتی ۵۰۰ میلیون کاربر خود اعتراف کرد. این اعتراف پس از آن صورت گرفت که یک هکر اعلام کرد که اطلاعات بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر که شامل نام کاربری، رمز عبور و تاریخ تولد است را در ازای مبلغ ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

به تازگی گزارشی منتشر شده است که بیان می‌کند شمار کاربرانی که ممکن است اطلاعاتشان درز پیدا کرده باشد به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد. این نفوذ احتمالی با گزارش منتشر شده در ماه سپتامبر متفاوت بوده و ظاهرا توسط گروه دیگری انجام پذیرفته است. از جمله اطلاعاتی که ممکن است نشت پیدا کرده باشد می‌توان به نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه اشاره کرد. هم‌چنین این احتمال وجود دارد که برخی از سوال‌های امنیتی نیز لو رفته باشند. یاهو معتقد است که هکرها از روش جعل کوکی برای دسترسی به اطلاعات استفاده کرده باشند.

یاهو برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر احتمالی آگاه‌سازی کاربران آسیب‌پذیر را آغاز کرده است. کاربرانی که در معرض این خطر قرار دارند می‌بایست هر چه زودتر رمز عبور خود را تغییر داده و پرسش‌های امنیتی را به‌روز کنند. هم چنین توجه به حساب‌های کاربری با فعالیت مشکوک، عدم کلیک روی لینک‌های نامعتبر و مراقبت در مقابل حملات فیشینگ از راه‌کارهای یاهو برای جلوگیری از این درز اطلاعات است. با این وجود برای بسیاری از کاربران، در معرض خطر گرفتن اطلاعاتشان برای بار دوم می‌تواند آغازگر کوچ به سمت دیگر سرویس‌ها هم‌چون جیمیل باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH