۱۲ تبلت و اولترابوک برتر ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید!

تنها چند روز تا پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده و امسال نیز با تمامی پیروزی‌ها و شکست‌های شرکت‌های بزرگ فناوری در حال پایان یافتن است. متاسفانه امسال شاهد معرفی تبلت‌های مناسبی نبودیم و شرکت‌های مطرحی همچون گوگل و سامسونگ دستگاه جدیدی را معرفی و روانه بازار نکردند. در میان برندهای مطرح بازار باید به اپل اشاره کنیم که چندماه پس از معرفی تبلت غول‌پیکر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی تصمیم گرقت تا به‌جای معرفی تبلت جدیدی از سری ایر، آیپد پرو ۹.۷ اینچی را در معرض دید عموم قرار دهد. این دستگاه دارای مشخصات فنی تقریبا یکسان با برادر بزرگ‌تر خود است ولی از ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

لنوو در نمایشگاه IFA از جدیدترین تبلت خود یعنی یوگا تب ۳ پلاس رونمایی کرد، دستگاهی مجهز به نمایشگر باکیفیت و باتری حجیم که متاسفانه در آن خبری از پروژکتور نیست. هواوی در سال ۲۰۱۶ تبلت مدیاپد M3 را جایگزین مدیاپد M2 کرد. این دستگاه پیشرفت‌های خوبی نسبت به مدل قبلی خود داشته که می‌توان به اندازه و رزولوشن بالاتر نمایشگر، افزایش رم به ۴ گیگابایت و افزوده شدن سنسور اثر انگشت اشاره کرد. مایکروسافت که اواخر سال ۲۰۱۵ از تبلت سرفیس پرو ۴ رونمایی کرده بود، امسال تبلت جدیدی را روانه بازار نکرد تا شاید سال آینده شاهد رونمایی از سرفیس پرو ۵ باشیم.

بعد از دنیای تبلت‌ها به‌سراغ اولترابوک‌ها می‌رویم. هر ساله شاهد افزایش فروش اولترابوک‌ها و دستگاه‌های تبدیل‌پذیر و هیبریدی هستیم که این افزایش به‌همراه استقبال فراوان از گوشی‌های هوشمند، سبب رشد نزولی فروش تبلت‌ها شده است. امسال اکثر شرکت‌های مطرح، اولترابوک‌های جدیدی را معرفی و یا محصولات گذشته خود را از نظر سخت‌افزاری دچار دگرگونی ساختند. خوشبختانه برای خرید یک اولترابوک نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف همانند سال‌های گذشته نیست ولی برای تصاحب محصولات برتر بازار، باید حساب‌های بانکی خود را خالی کنید. اپل بالاخره مک‌بوک پرو خود را با تغییرات گسترده و شایسته معرفی و روانه بازار کرد. دل مدل XPS 13 را به‌روزرسانی و شیائومی نیز از Mi Notebook Air پرده برداشت.

حالا و در این مطلب قصد داریم تا ۱۲ تا از بهترین تبلت‌ها و اولترابوک‌های بازار را برای شما خوبان نام ببریم و در نهایت شما با شرکت در نظرسنجی می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. پس از پایان نظرسنجی به صورت عمومی، ما از کارشناسان این حوزه نیز می‌خواهیم تا بهترین مدل‌ها را انتخاب کنند و سپس با میانگین امتیازات به‌دست آمده توسط کاربران و کارشناسان، سه محصول برتر سال ۲۰۱۶ معرفی شده و جایزه مخصوص آی‌تی‌رسان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اپل آیپد پرو ۹.۷

ipad-pro-9-7-21

اپل امسال از آیپد پرو ۹.۷ اینچی با تکنولوژی جدیدی در نمایشگر رونمایی کرد. این تبلت از قلم اپل پشتیبانی کرده و با پردازنده ۲ هسته‌ای A9X و پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای سری هفتم PowerVR قادر به اجرای تمامی برنامه‌ها و بازی‌های سیستم‌عامل iOS تا چند سال آینده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول استفاده از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت برای ثبت تصاویر بوده که می‌توان آن را بهترین دوربین استفاده شده در یک تبلت دانست.

مایکروسافت سرفیس بوک

surface-book-front-back-100620178-orig

بدون‌شک یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۶ (البته نسخه بهبود یافته و نه اصلی)، سرفیس بوک است. این دستگاه که قابلیت جدایی نمایشگر از کیبورد را دارد، با سخت‌افزاری قدرتمند و وزن کم به تمامی افرادی که خواهان اولترابوکی کامل و گران‌قیمت هستند، پیشنهاد می‌شود. این اولترابوک با شارژدهی بالای ۱۶ ساعته (طبق ادعا سازنده) شما را برای مدت طولانی از پریز برق دور نگه می‌دارد.

مک‌بوک پرو

macbookpro-review

بالاخره امسال شاهد معرفی مک‌بوک پرو جدید با طراحی مشابه مک‌بوک ۱۲ اینچی بودیم. این دستگاه علاوه‌بر طراحی جدید، وزن سبک، ضخامت کمتر و سخت‌افزار قدرتمند، از یک نوار لمسی به‌نام Touch Bar و تاچ آیدی نیز بهره می‌برد که مشابه مورد اول در هیچ محصولی وجود ندارد. اگرچه مک‌بوک پرو جدید محصولی کاملا جذاب و زیبا بوده ولی خرید آن برای همه افراد پیشنهاد نمی‌شود. این محصول با نمایشگرهای ۱۳ و ۱۵ اینچی قابل خریداری است.

لنوو یوگا ۹۱۰

۰۱_yoga_910_hero_shot_gunmetal

لنوو یکی از بهترین سازندگان اولترابوک در بازار است که هر ساله محصولات جدید و جذابی را وارد بازار می‌کند. لنوو یوگا ۹۱۰ آخرین اولترابوک این غول چینی بوده که در نمایشگاه IFA 2016 از آن رونمایی شد. این اولترابوک قدرت خود را از پردازنده نسل هفتم اینتل تامین می‌کند و با نمایشگر ۱۳.۹ اینچی خود تنها ۱.۳۸ کیلوگرم وزن و ۱۴.۳ میلی‌متر ضخامت دارد.

دل XPS 13

dell-xps-13-gold-2016-front-angle-2-1500x1000

کمپانی دل XPS 13 را برای اولین‌بار در نمایشگاه CES 2012 با پردازنده نسل دوم اینتل رونمایی کرد. این دستگاه سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به‌روزرسانی شد که طراحی موجود در تصویر بالا از سال ۲۰۱۵ در آن اعمال شد. محصول موردنظر ما در اکتبر امسال با طراحی مشابه و پردازنده نسل هفتم رونمایی شد که آن را تبدیل به اولترابوکی بی‌نظیر و قدرتمند کرد. این محصول در کشور با قیمتی تقریبا نجومی قابل‌خریداری است.

ایسوس ذن‌بوک UX390U

zenbook-7

اولترابوک‌های ایسوس بسیار باکیفیت بوده و طراحی بسیار زیبایی دارند. ایسوس ذن‌بوک UX390U یکی از آخرین محصولات این شرکت تایوانی بوده که دارای وزن بسیار کمی است. این اولترابوک گران‌قیمت از پورت‌های کمی بهره می‌برد ولی سخت‌افزار آن قدرت قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر خواهان خریداری محصولی برای محیط‌های آزاد هستید، این دستگاه خوانایی مناسبی در محیط‌های بیرونی ندارد.

ایسر Swift 7

swift-7

ایسر با معرفی اولترابوک Swift 7 که تنها ۹.۹۸ میلی‌متر ضخامت دارد همه را متعجب کرد. پردازنده Core-i5 نسل هفتم اینتل، دو پورت USB-C 3.1، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مشخصات اصلی این دستگاه را تشکیل می‌دهند و به لطف پردازنده جدید و کم‌مصرف اینتل شارژدهی این لپ‌تاپ به ۹ ساعت می‌رسد. وزن این لپ‌تاپ تنها به ۱.۱ کیلوگرم می‌رسد که امکان حمل با یک دست را برای کاربر به همراه دارد.

شیائومی Mi Notebook Air

gsmarena_000

شیائومی که بسیاری آن را اپل چینی می‌نامند امسال نیز شگفتی آفرید. این شرکت برای اولین‌بار از اولترابوک خود تحت نام Mi Notebook Air رونمایی کرد. این اولترابوک در دو نسخه با نمایشگرهای ۱۲.۵ و ۱۳.۳ اینچی و وزن‌های ۱.۰۷ و ۱.۲۸ کیلوگرم قابل‌خریداری است. خوشبختانه این اولترابوک‌ها همانند تمامی محصولات شیائومی قیمت بسیار مناسبی دارند که باتوجه به مشخصات فنی و کیفیت بالا، ارزش خرید آن‌ها را دوچندان می‌کند.

وایو S

brown_vaio-1

اگرچه سونی در سال ۲۰۱۴ بخش لپ‌تاپ خود یعنی Vaio را به یک شرکت ژاپنی فروخت، ولی همچنان محصولات باکیفیت تحت این نام و مدیریت جدید تولید و روانه بازار می‌شوند. وایو S را باید یکی از باکیفیت‌ترین، سبک‌ترین و زیباترین اولترابوک‌های موجود در بازار دانست که در کشور ما نیز قابل خریداری است. این دستگاه ۱۳ اینچی تنها ۱ کیلوگرم وزن و ۱۹ میلی‌متری ضخامت دارد.

اچ‌پی اسپکتر X360

hp-spectre-13

اچ‌پی در اوایل سال ۲۰۱۵ از اسپکتر X360 رونمایی کرد و در اواخر سال ۲۰۱۶ این اولترابوک را با طراحی جدید و پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای روانه بازار ساخت. این دستگاه با ضخامت ۱۳.۸ میلی‌متری، وزن ۱.۳ کیلوگرمی و حاشیه نمایشگر ۳.۴ میلی‌متری قطعا یک محصول جذاب است که پردازنده نسل هفتم اینتل و ۴ عدد بلندگو ساخته شده توسط شرکت Bang & Olufsen آن را تبدیل به محصولی باارزش می‌کند. شارژ باتری این محصول تنها در طی ۹۰ دقیقه از ۰ درصد به ۹۰ درصد می‌رسد که تا ۱۴ ساعت قادر به همراهی کاربر خواهد بود.

لنوو یوگا تب ۳ پلاس

lenovo-yoga-tab-3-plus-official

لنوو در نمایشگاه IFA امسال از تبلت یوگا تب ۳ پلاس با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی رونمایی کرد. متاسفانه در این دستگاه برخلاف یوگا تب ۳ پرو از پروژکتور استفاده نشده که مسلما برای برخی خریداران ناامیدکننده است. این تبلت در دو نسخه و با پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۲۵ و ۶۵۲ معرفی شده که هر دو از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند.

هواوی میت بوک

huawei-matebook-103

هواوی نیز امسال همانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، از محصولی هیبریدی با ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. این دستگاه فوق سبک به پردازنده نسل ششم اینتل از سری Core M بدون فن مجهز شده و علاوه بر تبلت کار یک نوت بوک را برای شما انجام خواهد داد. هواوی در این دستگاه از ابزار ذخیره سازی پر سرعت SSD در ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۴ و ۸ گیگابایتی استفاده کرده است. میت بوک هواوی که دارای بدنه آلومینیومی زیبا، خاص و با کیفیت است با ابعاد ۱۲ اینچی‌اش تنها ۶۴۰ گرم وزن و ۶.۹ میلی متر ضخامت دارد.

انتخاب با شماست

حال که با بهترین تبلت‌ها و اولترابوک‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ آشنا شدیم، این نوبت شماست که از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید.

[totalpoll id=”151617″]

3 در مورد “۱۲ تبلت و اولترابوک برتر ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید!”

  1. مهسا اکبری

    بنده با نظر mr sib موافقم افرین اکثریت بعد از گذشت زمان معلوم خواهد شد از رو ایفون کپی کردند .

  2. به نظر من مکبوک پرو امسال بخشی از کاربرا رو ناامید کرد. مشکلاتی داره که رفته رفته و با استفاده کاربرا ازش داره مشخص میشه. حذف پورت USB از مکبوک پرو بزرگترین ضربه ای بود که اپل به این محصول خودش زد و تبعاتش هم فروش پایین این اولترابوک هستش

    1. فعلا که باکیفیت ترین محصولات بازار رو میزنه تازه همه تولیدکننده ها ازش کپی میکنن مثل جک ۳.۵ میلی متری صدا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH