اپل از مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید خود با پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد

شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد Unleashed در روز گذشته از مک‌بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی خود رونمایی کرد. بدین‌ترتیب کاربران پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شاهد معرفی مک‌بوک‌های جدید و قدرتمند اپل بودند. رویداد جذاب معرفی مدل‌های جدید آی‌فون نیز پیش‌تر در ماه سپتامبر برگزار شده بود. مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید با قیمت‌گذاری پایه 2499 دلاری (2399 پوندی/ 3749 دلار استرالیا) عرضه خواهد شد.

ورژن به‌روزرسانی شده پردازنده بومی اپل موسوم به M1 یکی از ویژگی‌های کلیدی و جدیدا اضافه شده به مدل بزرگ‌تر مک‌بوک قلمداد می‌شود. پیش‌تر شاهد به‌کارگیری نیمه‌هادی اپل در آی‌پدها و مدل‌های کوچک‌تر مک‌بوک بودیم؛ اما مک‌بوک پرو 16 اینچی دستگاه قدرتمندتری است که بایستی پاسخگوی نیازمندی‌های کاربران یک سیستم توانمند باشد. کاربران علاقه‌مند به ویرایش حرفه‌ای عکس و فیلم مشخصا در این طیف جای می‌گیرند.

اکنون غول کوپرتینویی در پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ خود از پردازنده‌های جدیدا معرفی شده M1 پرو و M1 مکس بهره گرفته است. به‌کارگیری تراشه M1 مکس موجب می‌شود تا کارآیی گرافیکی مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی خود جهش 4 برابری را تجربه نماید. همچنین به گفته اپل عملکرد گرافیکی تراشه M1 پرو نیز در مقایسه با مدل نسل قبلی 2.5 برابر افزایش یافته است. توان پردازشی CPU در هر 2 تراشه نیز نسبت به مک‌بوک پرو سال 2019 اپل جهش 2 برابری را تجربه کرده است.

بر اساس گزارشات، نیمه‌هادی جدید اپل موجب بهبود بهره وری انرژی در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک شده و بدین‌ترتیب مدت شارژدهی باتری پس از یک نوبت شارژ افزایش یافته است. اپل مشخصات دقیق باتری را به ندرت اعلام می‌کند؛ اما وعده داده که شارژدهی باتری لپ‌تاپ جدید حین استفاده از اپلیکیشن‌های Lightroom و Xcode به‌ترتیب 2 و 4 برابر بیش‌تر شده است. همچنین این باتری انرژی مورد نیاز برای پخش 21 ساعته ویدیو را فراهم می‌کند.

بن وود؛ تحلیل‌گر ارشد موسسه CCS Insight با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “عملکرد تراشه M1 در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک عرضه شده تا به امروز نشان می‌دهد که شرکت اپل در زمینه تولید نیمه‌هادی‌های سفارشی سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است. تراشه‌های جدید M1 پرو و M1 مکس با پیشرفت بیش‌تر در زمینه عملکرد و شارژ باتری نشان‌دهنده پیشرفت اپل در سطوح جدیدتر هستند.”

همچنین کاربران مک‌بوک پرو قدرتمند و جدید اپل از نمایشگر مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی LED بهره خواهند برد. این فناوری پیش‌تر در تبلت آی‌پد پرو 12.9 اینچی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. نمایشگر مذکور از استاندارد HDR پشتیبانی نموده و ضمن برخورداری از روشنایی بیش‌تر امکان نورپردازی محلی مطلوب‌تر را فراهم می‌کند. این نمایشگر دارای روشنایی پایدار 1000 نیتی بوده و رنگ‌ها را به شکلی عمیق‌تر و چشم‌نوازتر نشان می‌دهد. کیت برگرسون؛ معاون ارشد واحد طراحی محصول در شرکت اپل ادعا می‌کند که عملکرد برتر نمایشگر Liquid Retina XDR جای هیچ‌گونه نقدی را باقی نمی‌گذارد.

6 عدد اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از فناوری صدای فضایی (Spatial Audio) و میکروفون‌های داخلی با کیفیت استودیویی سایر امکانات مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید را تشکیل می‌دهند. ناچ تعبیه شده در قسمت فوقانی نمایشگر از یک دوربین وب‌کم 1080p میزبانی نموده و با 2 برابر عملکرد بهتر در فضاهای کم‌نور از تمامی نیازمندی‌های ویدیو کنفرانسی کاربران پشتیبانی می‌کند.

هنگامی‌که شرکت اپل از مک‌بوک پرو 16 اینچی خود در سال 2019 رونمایی کرد؛ دان آکرمن؛ کارشناس وبسایت CNET این دستگاه را حامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار شاخص و محبوب سری مک‌بوک توصیف کرد. انتقادات اصلی وی از این دستگاه شامل استفاده از تاچ‌بار، عدم وجود پورت‌هایی فراتر از USB-C و قیمت‌گذاری پایه بالای آن بود.

شرکت اپل با معرفی مک‌بوک پرو جدید خود از شر مشخصه نامطلوب تاچ‌بار خلاص شده و امکانات ارتباطی بیش‌تر شامل 3 عدد پورت تاندربولت 4، درگاه HDMI، کانکتور MagSafe و درگاه کارت حافظه SD را به‌کار گرفته است. اما این دستگاه جدید با وجود قیمت‌گذاری پایه 2499 دلاری کماکان مقرون‌به‌صرفه به‌نظر نمی‌رسد. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند سفارشات خرید خود را ثبت نمایند. بعلاوه این محصول از هفته آینده در بازار قابل دسترس خواهد بود.

شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد اخیر خود علاوه بر معرفی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو از ایرفون‌های ایرپادز 3، اشتراک Voice Plan برای سرویس اپل موزیک و مدل‌های رنگی جدید برای هوم پاد مینی رونمایی کرد.

1 در مورد “اپل از مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید خود با پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH