مراسم تحلیف دونالد ترامپ رکورد مشاهده آنلاین در توییتر را شکست

شاید توییتر برای پخش محتوای آنلاین با شرکت‌های رسانه‌ای درحال معامله باشد ولی سیاست در این پلتفرم جایگاه ویژه خود را دارد. براساس گزارشات، مراسم تحلیف چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، 6.824 میلیون بازدیدکننده آنلاین داشته که از میزان 6.8 میلیون نفری که نتایج انتخابات را از طریق توییتر دنبال کرده‌اند، بیشتر است.

براساس حساب رسمی دولت در توییتر، بیشترین میزان بازدید 377000 نفر بوده که در زمان قسم خوردن ترامپ صورت پذیرفته است، این میزان از 244000 بازدید برای نتایج انتخابات نیز بیشتر محسوب می‌شود.

شاید این رقم در نگاه اول چشمگیر به‌نظر برسد ولی برخلاف برنامه‌های تلویزیونی که میزان بازدید را براساس دقیقه محاسبه می‌کنند، در فضای آنلاین این میزان به 3 ثانیه کاهش می‌یابد. متاسفانه توییتر آمار برحسب دقیقه را اعلام نکرده است. نزدیک به 6 ساعت مراسم تحلیف ترامپ به طول انجامید در نتیجه نمی‌توان آمار دقیق بازدیدکننده‌ها را بدون بازدید متوسط محاسبه نمود. برای مقایسه شرکت نیلسن اعلام کرده که 30.6 میلیون نفر مراسم تحریف رییس جمهور را از طریق 12 شبکه تماشا کرده‌اند.

توییتر برای پخش مراسم با یوتیوب و فیس‌بوک و شرکای رسانه‌ای آن‌ها رقابت کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبت برای کاربران توییتر در زمان مشاهده ویدیو، امکان توییت کردن است. در پایان این مراسم 12 میلیون توییت صورت گرفته بود، برای مقایسه بد نیست به 75 میلیون توییت در روز انتخابات و طی 24 ساعت اشاره کنیم.

1 در مورد “مراسم تحلیف دونالد ترامپ رکورد مشاهده آنلاین در توییتر را شکست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH