تلگرام در حال تست قابلیت تماس صوتی است

به نظر می‌رسد که تلگرام قصد دارد قابلیت تماس صوتی را به‌زودی به اپلیکیشن خود بیاورد. احتمالا این به‌روزرسانی تا هفته آینده انجام می‌شود. اسکرین شات‌هایی که در فضای وب منتشر شده‌اند، مواردی را نمایش می‌دهند که شبیه به قابلیت تماس صوتی است.

نکته قابل‌توجه در بخش تنظیمات تماس‌ها، کنترل کردن افرادی است که می‌توانند با شما تماس بگیرند. چراکه تلگرام به کاربران اجازه خواهد داد تا با استفاده از نام کاربری، با افراد ناشناس هم تماس برقرار کنید، درحالی‌که در واتس اپ، برای تماس، باید شماره تلفن همراه شخص موردنظرتان را داشته باشید. به همین علت شاید بسیاری از کاربران تلگرام، تمایلی به دریافت تماس از سوی افراد ناشناس نداشته باشند. کاربران می‌توانند تنظیمات را به‌گونه‌ای انجام دهند که تماس را از هر کاربر دیگری دریافت کنند یا فقط لیست مخاطبین او امکان تماس گرفتن را داشته باشند و یا به‌طور کلی تماس خود را مسدود کنند. به‌علاوه می‌توانید هر کاربر را به‌طور مجزا بلاک کنید.

به‌مانند سایر بخش‌های تلگرام، قسمت مکالمه هم رمزنگاری شده و امکان شنود آن وجود ندارد. البته به نظر می‌رسد که رمزگذاری End-to-End تنها برای مکالمات دو نفره ارایه شود نه برای مکالمات گروهی.

امکان برقراری مکالمات در آخرین نسخه بتای تلگرام وجود دارد و هم‌اکنون کاربران اندروید می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای دانلود نسخه بتا به این کانال مراجعه نمایید. البته این ویژگی در نسخه بتا مخفی است و از این کانال می‌توانید روش فعال‌سازی را مشاهده کنید.

برقراری تماس مستلزم نصب نسخه بتا و فعال‌سازی این ویژگی از سوی دو طرف مکالمه است و به دلیل کامل نبودن این ویژگی، توصیه ما این است که تا ارایه آن به شکل رسمی دست نگه‌دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH