مقایسه اختصاصی دوربین 4 پرچم‌دار: گلکسی S8‌ پلاس، ال‌جی G6، آی‌فون 7 و هواوی P10 پلاس! (اعلام نتایج)

اکثر کمپانی‌های سازنده تلفن‌های همراه، پرچم‌داران امسال خودشان را معرفی کرده‌اند. با اینکه برخی مدل‌ها همچون پرچم‌دار جدید سامسونگ و ال‌جی بر خلاف سال‌های گذشته مانور چندانی بر روی دوربین نداده‌اند و بیش از هر چیز طراحی مد نظرشان بوده اما مقایسه دوربین‌های پرچم‌داران مطرح بازار، همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در حوزه فناوری بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا 4 پرچمدار خاص را در کنار یکدیگر قرار دهیم و به مقایسه دوربین آن‌ها بپردازیم.

برای این منظور 9 فاکتور متفاوت را در نظر گرفتیم تا ببینیم که دنیا از دید این پرچم‌داران چگونه است. شما کاربران همیشگی آی‌تی‌رسان می‌توانید در انتهای هر مرحله به مدلی که تصویر بهتری را ثبت کرده، رای دهید. نظرسنجی‌های این صفحه پس از یک هفته بسته خواهد شد؛ بنابراین برای آنکه نام گوشی‌ها را بدانید می‌بایست تا یک هفته دیگر و پایان نظرسنجی صبر کنید. پیش از شروع مراحل مقایسه بد نیست با شرکت کنندگان آشنا شوید.

ال‌جی G6: پرچمدار این‌ روزهای ال‌جی که به دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی مجهز شده، یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت است. این مدل همچنین دارای لرزش‌گیر اپتیکال بوده و گشادگی دیافراگم F/1.8 دارد و از دو فلاش LED هم سود می‌برد. دوربین سلفی G6 نیز یک نمونه 5 مگاپیکسلی است.

سامسونگ گلکسی S8‌ پلاس: پرچم‌دار کمپانی کره‌ای سامسونگ که از دوربینی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و تنها یک فلاش LED دارد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به F/1.7 و لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کرد. S8‌ پلاس سامسونگ به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز است. بررسی این مدل را از اینجا بخوانید.

اپل آی‌فون 7: با اینکه مدت زیادی از معرفی این مدل می‌گذرد اما همچنان لقب پرچمداری اپل را به یدک می‌کشد. این سیب گاز زده از دوربینی 12 مگاپیکسلی سود می‌برد که توسط 4 فلاش LED دو رنگ همراهی می‌شود. گشادگی دیافراگم این مدل F/1.8 بوده و همچون رقبا از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره‌مند است. آیفون 7 اپل دارای یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است.

هواوی P10 پلاس: آخرین شرکت کننده در این رقابت، پرچمدار شایسته هواوی است. محصولی که به دو دوربین 20 و 12 مگاپیکسلی مجهز شده تا حداقل روی کاغذ قدرتمندتر از سایرین باشد. این محصول چینی دارای دو فلاش LED دو رنگ بوده و به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. ناگفته نماند که گشادگی دیافراگم دوربین اصلی برابر با F/1.8 بوده و دوربین سلفی این مدل نیز 8 مگاپیکسلی است.

نکته:

  • در تمام تست‌ها دوربین در حالت اتوماتیک بوده و از اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین برای عکاسی استفاده شده است.
  • در این تست، نام اسمارت فون‌ها ذکر نشده تا کاربران بتوانند بدون تعصب به برند، مدلی که شایسته است را انتخاب کنند.
  • پس از گذشت 7 روز، نتایج این نظرسنجی به همراه نام گوشی‌ها و رتبه آن‌ها اعلام خواهد شد.
  • هفته آینده و در یک مقاله جداگانه، دوربین‌های سلفی این گوشی‌ها را نیز به‌صورت اختصاصی برای‌تان مقایسه می‌کنیم.

به‌روزرسانی: حال پس از گذشت یک هفته، نام عکاسان اعلام می‌شود. همچنین در هر نظر سنجی، نام گوشی‌ها را قرار می‌دهیم.

گوشی A: سامسونگ گلکسی S8 پلاس
گوشی B: هواوی P10 پلاس
گوشی C: اپل آیفون 7
گوشی D: ال‌جی G6

مرحله نخست

در این قسمت توسط 3 پروژکتور و در یک محیط کاملا بسته، نور کافی را برای ثبت بهترین عکس فراهم کردیم تا ببینم که این پرچمداران در این شرایط چگونه عمل می‌کنند. برای انتخاب بهتر می‌بایست به جزئیات ثبت شده از فیل‌ها، بک‌گراند تصویر و نوع تفکیک رنگ‌ها دقت کنید.

مقایسه دوربین 4 گوشی پرچمدار

[totalpoll id=”167959″]

مرحله دوم

در این مرحله سعی کردیم در شرایطی که نور کافی در محیط نیست، عکاسی کنیم. دقت کنید که برای ثبت این تصاویر از نور فلاش گوشی‌ها استفاده نشده و تنها نوری که در اتاق هست از پنجره سمت چپ می‌تابد.

[totalpoll id=”167962″]

مرحله سوم

حالا وقت آن رسیده تا عملکرد این 4 مدل محبوب را در محیط کاملا تاریک بسنجیم. در این قسمت نیز می‌بایست به رنگ‌های ثبت شده و همچنین میزان روشنایی سوژه‌ها دقت کنید. ناگفته نماند که برای روشن شدن سوژه از فلاش خود گوشی‌ها استفاده کرده‌ایم.

[totalpoll id=”167964″]

مرحله چهارم

در شات بعدی تصمیم گرفتیم تا از فاصله نزدیک عکاسی کنیم. در این بخش بیش از هر چیز عملکرد افکت بوکه مد نظر ما بوده است. برای انتخاب درست، علاوه بر جزئیات ثبت شده می‌بایست به میزان تاری بک‌گراند نیز دقت کنید.

مقایسه دوربین 4 گوشی پرچمدار

[totalpoll id=”167966″]

مرحله پنجم

در این مرحله سعی کردیم در یک محیط بسته با نور کافی عکاسی کنیم. همانطور که می‌دانید در این تصاویر ثبت جزئیات دقیق از چهره و طبیعی بودن آن از نان شب نیز واجب‌تر است!

[totalpoll id=”167968″]

مرحله ششم

این مرحله به یک تصویر مشخص اختصاص می‌یابد. اینجا نیمی از راه‌پله توسط یک چراغ روشن شده و بخش دیگر آن تاریک است. بنابراین تصویری که این تضاد را به بهترین شکل نشان دهد و نویز کمتری هم داشته باشد، قطعا برنده خواهد بود.

[totalpoll id=”167970″]

مرحله هفتم

هنگام عکاسی از مناظر طبیعی در طول روز، این نور خورشید است که بیشترین تاثیر را بر عکس می‌گذارد. حالا فکرش را بکنید که دوربین را مستقیما به سمت آن بگیریم. شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید؟!

[totalpoll id=”167972″]

مرحله هشتم

در این مرحله تصمیم گرفتیم تا از یک محیط باز عکاسی کنیم. اینجا با توجه به رنگ‌های متعدد و شلوغی تصویر می‌بایست اکثر فاکتورهای مهم برای یک عکس خوب و باکیفیت را در نظر بگیرید.

[totalpoll id=”167975″]

مرحله نهم

یکی از فاکتورهای مهم در عکاسی، عدم کاهش کیفیت تصویر پس از زوم است. اینجا یک آگهی استخدام را پیدا کردیم و از دور مشغول عکاسی از آن شدیم. تصویر زیر در واقع کراپ شده تصویر مرحله هشتم است؛ در نتیجه می‌توانید هم میزان فاصله از سوژه را بسنجید و هم کیفیت تصویر بعد از زوم را! لازم به ذکر است که برای ثبت این تصاویر، میزان مگاپیکسل دوربین‌ها بر روی حداکثر تنظیم شده است.

[totalpoll id=”167979″]

نتیجه نهایی: بنابراین پس از گذشت یک هفته و طبق آرای شما عزیزان، پرچمداران حاضر در این رقابت به صورت زیر رتبه‌بندی می‌شوند:

  1. هواوی P10 پلاس 
  2. اپل آیفون 7
  3. سامسونگ گلکسی S8 پلاس
  4. ال‌جی G6

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

15 در مورد “مقایسه اختصاصی دوربین 4 پرچم‌دار: گلکسی S8‌ پلاس، ال‌جی G6، آی‌فون 7 و هواوی P10 پلاس! (اعلام نتایج)”

  1. سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم بین دوربین گوشی p10 معمولی و دوربین گوشی s7 ایج کدوم بهتره درضمن من بیشتر تو روز عکاسی میکنم.. لطفا راهنمایی کنین چون دوربین برام مهمه و قیمت این دو گوشیم تقریبا یکیه ..

  2. لطفا واسه مقایسه دوربین گوشی ها اول با یه دوربین دیجیتال canon یا هر دوربین دیجیتال که میدونید دقیق جزئیات عکس و طبیعی بودن عکس داره با اون یه عکس بگیرید از منظره بعدی با گوشی هم عکس بگیرید که ما بتونیم یه امتیاز واقعی نه حدسی به عکس های کوشی بدن

  3. تو سایت dxo زیرگوشیهای هواوی p9 به لاتین نوشته ضعفش نداشتن فیلمبرداری ۴k هست واین از امتیازش کم کرده

  4. این نتایجو از کجاتون درمیارین،سایت های جهانی معتبری مثل DXO عکس چیزایی که شما میگین رو گفتن.
    🙁

  5. دوربین B,C از بقیه کیفیت خیلی بهتری دارن ولی نمیشه گفت کدوم بهتر از همست
    دوربین B تو روز عکس بهتری میگیره و رنگها رو غلیظ نشون میده که چشم نواز تره
    دوربین C تو شب بهتر عکس میندازه و نور بهتری جذب میکنه (البته موقعی که از فلاشر دوربین استفاده میشه) و عکس ها رو شارپ تر نشون میده

  6. الان دیگه دوربین گوشی ها به خصوص تو پرچمدار ها به قدری به هم نزدیک هستن که باید بزاری کنار هم تا بتونی اونم به سختی یکی رو به عنوان بهتر انتخاب بکنی …همشون خیلی خوب هستن ……فقط چیزی که میخواستم این بود که تو تاریکیه شب از محیط بیرون عکاسی هم بشه …چون تو نور روز همه گوشی ها خوب هستن الان دیگه مهم تو شب هست که کی بهترینه ..ای کاش از تاریکی زیاد عکس میزاشتین

    1. مجتبی مسکینی

      متاسفانه تایمی که همه گوشی‌ها رو در اختیار داشتیم محدود بود و نمی‌تونستیم تا تاریک شدن کامل هوا و عکاسی در این شرایط صبر کنیم

  7. البته فقط یه حدسه و ممکنه غلط باشه ولی اگر درست باشه ای تی رسان یه تی شرت با برند خودش باید بهم کادو بده…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH