سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه پردازنده میان‌رده اگزینوس 7872 با پشتیبانی کامل از تمامی باندهای شبکه است

چیپست اگزینوس 8895 قدرتمند‌ترین پردازنده سامسونگ است که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در بعضی جزئیات از جدیدترین و بهترین چیپ کمپانی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 835 نیز پیشی می‌گیرد. اما مشکل اصلی تراشه‌های ساخت سامسونگ، محدود بودن باند‌های شبکه پشتیبانی شده توسط آن‌ها است. اکنون سامسونگ در‌ حال برنامه‌ریزی برای ساخت پردازنده میان‌رده جدیدی بوده که از تمامی باند‌های شبکه موجود در چین پشتیبانی کند.

این تراشه اگزینوس 7872 نامگذاری گردیده و با فرایند 14 نانومتری FinFet ساخته می‌شود و همچنین در سری اگزینوس 7 اوکتا قرار می‌گیرد. 4 هسته کورتکس A53 برای کارهای سنگین و دو هسته کورتکس A73 برای عملکرد عادی، مجموعه‌ای 6 هسته‌ای را در این پردازنده گردآوری کرده است. در اگزینوس 7872 پردازنده گرافیکی Mali T830-MP2 مسئولیت انجام کارهای گرافیکی و یک مودم یکپارچه، بهبود عملکرد شبکه را برعهده دارند. این پردازنده می‌تواند جواب سامسونگ به سری اسنپدراگون 65x ساخته کوالکام باشد.

گزارشات موجود، از بهبود 70 درصدی عملکرد و کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در اگزینوس 7872 نسبت به تراشه‌های قدیمی‌تر 28 نانومتری خبر می‌دهند. سامسونگ، چیپ‌های اگزینوس 7 را در سری A از کهکشانی‌های خود و اگزینوس 7872 را در تلفن‌های همراه هوشمند جدیدتری که بعد از ماه اکتبر رونمایی می‌شوند، استفاده خواهد کرد. این کمپانی ممکن است تراشه جدید را جایگزین پردازنده‌های میان‌رده اسنپدراگون در سری C گوشی‌های هوشمند خود کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH