هرآنچه تاکنون از گوگل پیکسل 2 می‌دانیم

گوگل پیکسل 2 در راه است، پس از موفقیت نسبی نسل اول این خانواده یعنی گوگل پیکسل و پیکسل XL، حالا نوبت به دومین نسل از این سری رسیده است که تا چند وقت دیگر به‌صورت رسمی معرفی می‌شود. در ادامه قرار است نگاهی داشته باشیم بر تمامی اطلاعات و شایعات منتشر شده پیرامون گوگل پیکسل 2 که از چند ماه پیش تاکنون در اینترنت منتشر شده است.

در طول برگزاری نمایشگاه MWC 2017، مصاحبه‌ای از Rick Osterloh مدیر بخش سخت‌افزار گوگل منتشر شد. در این مصاحبه، او دو موضوع را در رابطه با پرچم‌دار آتی گوگل عنوان کرد، نخست اینکه معرفی نسل دوم گوگل پیکسل در همین سال انجام می‌گیرد و نکته دوم این بود که این اسمارت‌فون یک دستگاه بالارده و پرچم‌دار خواهد بود.

اگر گوگل همان‌طور که Osterloh بیان کرده، دوره سالانه معرفی پرچم‌داران جدیدش را رعایت کند، می‌بایست منتظر معرفی این اسمارت‌فون در ماه اکتبر سال 2017 باشیم. هم‌چنین انتظار می‌رود سیاست قیمت‌گذاری بالای این اسمارت‌فون ادامه پیدا کند. بدون شک گوگل پیکسل 2 با قیمتی بالاتر از گوگل پیکسل و پیکسل XL که با قیمت 649 و 769 دلار عرضه شده‌اند، روانه بازار می‌شود.

اگر به تاریخچه معرفی گوشی‌های گوگل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که این کمپانی چند سالی است که نام موجودات دریایی را به‌عنوان کد پرچم‌دارانش انتخاب می‌کند. دو عضو نخستین خانواده پیکسل با کد نام ‘sailfish’ و ‘marlin’ شناخته می‌شدند، نکسوس 6P با کدنام ‘angler’ و نکسوس 5X نیز با کد نام ‘bullhead’ معرفی شده بودند، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد همین شیوه را برای گوگل پیکسل 2 نیز ادامه دهد، بنابراین  کد دو عضو بعدی خانواده پیکسل ‘muskie’ و ‘walleye’ خواهد بود.

البته ممکن است یک مدل دیگر در این خانواده وجود داشته باشد که با کدنام Taimen شناخته می‌شود. شاید اندازه نسبی این ماهی‌ها بتواند سرنخ‌هایی از اندازه اسمارت‌فون‌های گوگل را به ما بدهد. Taimen از دو ماهی ‘muskie’ یا ‘walleye’ بزرگ‌تر است و از یک گونه دیگر محسوب می‌شود، شاید این موضوع نشان‌دهنده قرارگیری این مدل در خانواده تبلت‌ها باشد.

به هر حال دستگاه موسوم به Taimen در بنچمارک GeekBench رویت شده است. این بدان معناست که یک فرد نسخه‌ای از این اسمارت‌فون را در دسترس داشته و با تست آن، مشخصات سخت‌افزاری محصول موردنظر را برای همه افراد دنیا منتشر کرده است. در این بنچمارک مشخص شده که این اسمارت‌فون از یک پردازنده 8 هسته‌ای بهره می‎برد که به احتمال قوی اسنپدراگون 835 خواهد بود. از دیگر مشخصات منتشر شده در این بنچمارک، می‌توان به رم 4 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید O اشاره کرد.

مطابق گزارش‌ها، گوگل به‌تازگی 880 میلیون دلار را در LG Display سرمایه‌گذاری کرده است. برخی معتقد هستند که هدف از سرمایه‌گذاری گوگل در این بخش، شکل‌گیری یک منبع پایدار برای تولید نمایشگرهای OLED برای گوگل‌ پیکسل‌های بعدی است. هم‌چنین مطابق شایعات منتشر شده توسط 9to5Google، گوگل پیکسل 2 از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند. این منبع عنوان کرده که این موضوع را از یک سند داخلی گوگل متوجه شده‌ است.

پس از انتشار اولین رندر از گوگل پیکسل 2 در Indian Express، اطلاعات بیش‌تری از ساخت این اسمارت‌فون منتشر شد. Stephen Hall از خبرنگاران وب‌سایت 9to5Google، در مراسم سال گذشته گوگل پیکسل، عنوان کرد که گوگل پیکسل 2 در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود.

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، گوگل می‌تواند یکی از کمبودهای اصلی گوگل پیکسل را جبران کند. در واقع ضد آب نبودن گوگل پیکسل موجب شد این اسمارت‌فون در برابر رقبایی هم‌چون آی‌فون 7 و گلکسی S7 یک نقص جدی داشته باشد. هر سه اسمارت‌فون نام برده، از مشخصاتی بسیار قدرتمند برخوردارند و رقبای جدی برای هم محسوب می‌شدند، اما از آن‌جایی که گوگل پیکسل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نبود، پشت سر دو پرچم‌دار سامسونگ و اپل قرار گرفت.

Hall هم‌چنین می‌گوید، گوگل برای ساخت نخستین اسمارت‌فون دو انتخاب پیش روی خود داشته است، نخست اینکه کیفیت ساخت را افزایش دهد و یا اینکه به بخش دوربین توجه بیشتری داشته باشد. از آن‌جایی‌که انتخاب هر دو ویژگی ممکن بود قیمت دستگاه را بسیار افزایش دهند، گوگل تصمیم گرفت تنها به بخش دوربین توجه بیش‌تری داشته باشد.

اگر گوگل قصد دارد کیفیت ساخت پرچم‌دار بعدی‌اش را افزایش دهد، مقاوم‌ کردن آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می‌تواند یکی از گزینه‌های ممکن باشد. سونی سال‌هاست که پرچم‌دارانش را به این ویژگی مجهز می‌کند و حتی ال‌جی در G6 نیز با کسب گواهی IP68 به این ویژگی دست یافته است. بنابراین اگر گوگل قصد دارد در این رقابت موفق ظاهر شود، می‌بایست این ویژگی را در محصول بعدی خود قرار دهد.

گوگل هم‌چنین عنوان کرده است که به مانند سال گذشته به بخش دوربین خصوصا در بخش تصویربرداری در نور کم توجه بیش‌تری خواهد داشت. این منبع اعلام کرده که دوربین گوگل پیکسل 2 رزولوشن بالاتری نخواهد داشت اما آن را با ویژگی‌های اضافی جبران خواهد کرد.

کدهایی که به‌تازگی به Android Open Source Project  اضافه شده است، نشان می‌دهد که سه اسمارت‌فون بعدی خانواده گوگل پیکسل از اسنپدراگون 835 استفاده می‌کنند. اسنپدراگون 835 درست همان چیپستی است که در گلکسی S8 موجود است، استفاده از این چیپست از آن‌جایی که کوالکام هنوز چیپست جدیدی را معرفی نکرده است، دور از انتظار نخواهد بود. در بخش نرم افزاری نیز همانند سال‌های گذشته، انتظار می‌رود گوگل پیکسل 2 از آخرین نسل سیستم عامل اندروید موسوم به O استفاده کند.

جمع‌بندی:

انتظار می‌رود گوگل پرچم‌دار بعدی خود را برای رقابت با اسمارت‌فون‌های بالارده عرضه کند. از این رو شایعات منتشر شده پیرامون معرفی یک نسخه ارزان قیمت از گوگل پیکسل 2، می‌تواند کاملا کذب باشد. شاید این موضوع دسترسی برخی از کاربران به این اسمارت‌فون را سخت‌تر کند، اما در عین حال می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای باشد، زیرا به احتمال قوی با یک اسمارت‌فون کاملا بالارده مواجه خواهیم بود؛ به این معنی که گوگل پیکسل 2 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقام بوده و در عین حال از یک دوربین و سخت‌افزار قدرتمند استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH