اپل از اسپیکر هوشمند هوم‌پاد رونمایی کرد

اپل با معرفی اسپیکر هوشمند هوم‌پاد (HomePod) در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد و خود را به عنوان رقیبی جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو معرفی نمود.

به نظر می‌رسد اسپیکر هوم‌پاد تجربه متفاوتی از گوش دادن موزیک را پیش‌روی کاربران قرار داده و بتواند پابه‌پای دیگر دستیارهای هوشمند خانگی رقابت کند. این اسپیکر طوری طراحی شده که ترکیبی بین یک اسپیکر بی‌سیم و یک اسپیکر خانگی هوشمند باشد.

اجزای اصلی هوم‌پاد

ویژگی‌های بکارگرفته شده در اسپیکر هوم‌پاد باعث شده تا این اسپیکر تجربه حس یک صدای سه بعدی و در واقع همه‌جانبه را در اختیار کاربر قرار دهد.

اجزای داخلی اسپیکر شامل: یک ووفر ۴ اینچی، شش میکروفون برای شناسایی صدای کاربر حتی هنگامی که موزیک با صدای بلند در حال پخش است و همچنین آرایه‌ای از هفت اسپیکر توییتر که برای متمرکز کردن صدا در هوم‌پاد بکارگرفته شده است.

تمامی این اجزای بکار رفته در اسپیکر هوشمند هوم‌پاد از طریق یک چیپ A8 مدیریت خواهند شد. A8 یک چیپ کاملا اختصاصی برای اسپیکر خانگی بوده و از نظر قدرتمندی می‌توان آن را با چیپست بکار رفته در آی‌فون 6 مقایسه نمود.

هوم‌پاد همچنین دارای قابلیت تشخیص فضا نیز بوده، بدین معنی که قادر است به صورت خودکار مقدار فضای خانه را کشف کرده تا بتواند صدای پخش شده را بهتر مدیریت کند. بدین ترتیب اگر دو هوم‌پاد را در یک اتاق قرار دهید، هر دو دستگاه یکدیگر را شناخته و سعی می کنند تا بصورت هماهنگ عمل کرده و صدای بلندتری پخش کنند.

 یکپارچگی با سیری و اپل موزیک

چیزی که هوم‌پاد را تبدیل به یک اسپیکر هوشمند می‌کند، یکپارچگی عمیق‌ آن با اپل موزیک و سیری است. در همین حال سیری می‌تواند به عنوان یک موسیقی شناس نیز عمل کند. در حقیقت این دستیار صوتی می‌تواند صدا را بهتر درک کرده و به سوالاتی از جمله “خواننده موزیک چه کسی است؟” بسیار راحت‌تر پاسخ دهد.

البته این قابلیت‌ها علاوه بر امکاناتی است که سیری پیش از این داشت. سیری قادر خواهد بود تا اطلاعات مختلفی از جمله اخبار، هواشناسی و اخبار ورزشی را در اختیار کاربر قرار داده و یادآوری کارهای روزانه و ملاقات‌های مختلف کاربر را مدیریت کند.

از دیگر ویژگی‌های اسپیکر هوم‌پاد می‌توان به قابلیت مدیریت دستگاه‌های هوم‌کیت اشاره داشت که از طریق آن قادر خواهید بود تمام اکسسوری‌های دستگاه‌های هوشمندتان در خانه را تحت کنترل خود داشته باشید.

قیمت و زمان عرضه اسپیکر هوشمند هوم‌پاد

اسپیکر هوشمند اپل از ماه دسامبر سال جاری در آمریکا، بریتانیا و استرالیا با قیمت ۳۴۹ دلار و در رنگ‌های سفید و خاکستری عرضه خواهد شد. همچنین گفتنی است که هوم‌پاد به تدریج در سایر کشورها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH