سرچ گوگل به شما در یافتن شغل کمک خواهد کرد

یافتن شغل جدید کار بسیار دشواری است. باوجود وب‌سایت‌های استخدامی متعدد که پیگیری این عمل را بر عهده دارند، به دلیل مشکلاتی که بعد از پیدا کردن شغل موردنظر رخ می‌دهد، مانند پروسه درخواست و مصاحبه، بسیاری منصرف می‌شوند.

حال، روشی جدید وجود دارد تا فرصت‌های شغلی محدوده خود را از دست ندهید و آن‌هم وب‌سایت گوگل است. با به‌روزرسانی این موتور جستجو بر روی موبایل و یا کامپیوتر خود این امکان برای شما فراهم می‌شود که برای استخدام‌های جدید با جستارهای محاوره‌ای مانند “شغل‌های نزدیک من” یا “شغل‌های مرتبط با تدریس” به جستجو بپردازید.

در نهایت فهرستی از نتایج مختلف از اینترنت برای شما ظاهر خواهد شد. این لیست شامل: نام کمپانی، عنوان شغلی، ساعت کاری و زمان قرارگیری در اینترنت بوده که می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

اگر به دنبال شغل خاصی هستید، می‌توانید از فیلترهایی که تمامی شغل‌ها را دسته‌بندی کرده است، استفاده کنید. این فیلترها به شرح زیر است:

  • دسته: خدماتی، مدیریت، مراقبت‌های بهداشتی
  • عنوان: پرستار، مهندس داده، باریستا (کسی که در قهوه‌خانه کار می‌کند)
  • نوع استخدام: تمام‌وقت، نیمه‌وقت، قراردادی، کارآموزی

اگر شغل موردنظر شما شامل اطلاعات ضروری دیگری نیز باشد، گوگل آن را برای شما نمایش خواهد داد. مهم‌ترین بحث در کاریابی گوگل زمانی است که پست یک شغل گذاشته می‌شود. برای همین منظور می‌توانید یک سرچ دلخواه طراحی نموده و و هشدار ایمیل را فعال نمایید. به محض تطابق شغل ارسال شده با عنوان درخواستی شما از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. بررسی کارفرماها و رتبه‌بندی آن‌ها  برای شما یک ابزار جستجو فوق‌العاده قوی فراهم نموده است.

در حال حاضر، این ویژگی تنها در ایالات‌متحده آمریکا قابل‌دسترسی است اما گوگل قصد دارد این سیستم کاریابی را تنها به آمریکا محدود نکرده و برای ما نیز مایه تعجب نخواهد بود که این نظام را در هر مکانی پیاده‌سازی کند. کشورهای مختلف توسط وب‌سایت‌های استخدامی مختلفی ساپورت می‌شوند اما یک مدل کلی وجود ندارد. اقدامی که گوگل در این راستا صورت خواهد داد بدون در نظر گرفتن ناحیه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH