براساس پیش‌بینی‌ها میزان فروش گوشی‌های هوشمند شرکت‌های هواوی، اوپو و Vivo در سال 2017 کمتر از انتظار خواهد بود

هواوی، اوپو و Vivo سال گذشته به‌ترتیب پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی محسوب می‌شدند. انتظار می‌رفت که این روند در سال 2017 نیز تکرار شود ولی ظاهرا به‌علت محدودیت ارسال کالا به کشورهای غیر از چینی، فروش این 3 شرکت کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند.

هم‌اکنون هواوی دارای رتبه اول در کشور چین و رتبه سوم فروش در بازار جهانی بوده که البته درحال تلاش برای برای سبقت گرفتن از برندهای اپل و سامسونگ است. متاسفانه این شرکت باوجود سرمایه‌گذاری عظیم در تبلیغات برای بازار آمریکا هنوز موفق به کسب موفقیت بزرگی بازار این کشور نشده است.

سرمایه‌گذاری سال گذشته باعث کاهش درآمد این شرکت شده که البته هنوز شاهد پیشرفتی در فروش آن در بازار آمریکا نیستیم. براساس گزارشات رسانه‌های کره‌ای، هواوی در سه‌ماهه دوم 2017 موفق به فروش 30 میلیون واحد گوشی هوشمند خواهد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون کمتر است. امکان اشتباه بودن این گزارش وجود دارد چراکه IDC در گزارش قبلی خود به فروش 34.2 میلیون گوشی هوشمند توسط هواوی در سه‌ماهه اول 2017 اشاره کرده بود که افزایش 21.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

هواوی

این شرکت چینی سال گذشته موفق به فروش 139 میلیون گوشی هوشمند شده بود. از سوی دیگر شرکت‌های اوپو و Vivo وضعیت مناسبی را تجربه نمی‌کنند. این دو شرکت سعی دارند تا با ایجاد چند خرده فروشی در کشورهای خارجی، محصولات خود را به‌فروش برسانند که در آینده نتیجه آن را خواهیم دید. سال گذشته اوپو موفق به فروش 99.4 میلیون دستگاه و Vivo میزان 77.3 میلیون گوشی هوشمند فروخته است. این دو شرکت خواهان فروش 150 میلیون گوشی هوشمند در سال 2017 هستند که البته شاید رسیدن به این هدف مقداری سخت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH