رابط کاربری MIUI 9 رسما معرفی شد؛ تغییرات درونی!

دقایقی پیش شیائومی مراسم خود را در شهر بیجینگ چین آغاز کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت این مراسم میزبان دو محصول جدید از این کمپانی محبوب چینی بود، اولین و مهم‌ترین عضو این مراسم نسل جدید رابط کاربری شیائومی یا همان MIUI بود که حالا به نهمین پله ترقی رسیده است و بنابر گفته شیائومی اولین محصول این کمپانی هنوز محبوب‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شود.

MIUI در حال حاضر در 142 کشور و در 55 زبان گوناگون در دسترس است، مطابق گفته‌های شیائومی این رابط کاربری هم‌اکنون 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد. در رابط کاربری MIUI 9، شیائومی تصمیم گرفته تا بیش‌تر تمرکز خود را بر روی بهینه‌سازی معطوف کند. بنابر اعلام این شرکت، سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در این نسخه بهبود چشم‌گیری یافته است، البته بهینه‌سازی‌های شیائومی تنها به شروع اپلیکیشن‌ باز نمی‌گردد و این رابط‌کاربری با پیاده‌سازی سیستم تخصیص منابع پویا می‌تواند با در اختیار گذاشتن بخش بیش‌تری از منابع سخت‌افزاری به اپلیکیشن‌های درحال اجرا، سرعت و کیفیت اجرای آن‌ها را بهبود بخشد.

MIUI 9 به‌طور کلی در 12 بخش بهینه‌تر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت کش، افزایش سرعت پاسخ‌گویی به لمس، ایجاد فایل سیستم جدید و پاک‌سازی خودکار حافظه اشاره کرد.

هم چنین سه بخش جدید به نام‌های Image Search، Smart Assistant و Smart App Launcher به این رابط کاربری افزوده شده است. بخش Image Search به کاربر این امکان را می‌دهد که با توجه به تگ‌ها و موضوعات میان تصاویر موجود در گوشی به جستجو بپردازد. Smart Assistant دیگر بخش جدیدی است که در MIUI 9 شاهد آن هستیم، با کمک این بخش کاربر می‌تواند هر چیزی را که مد نظر داشت، در یک باکس جستجو کرده و به راحتی به آن دسترسی پیدا کند، در واقع این بخش علاوه‌بر جستجوی برنامه‌ها که در دیگر رابط‌های کاربری شاهد آن هستیم، می‌تواند در میان متون، مخاطبین، آدرس‌های اینترنتی، تصاویر و … به جستجو بپردازد.

Smart App Launcher نیز بخش جدیدی است که به شما این امکان را می‌دهد به‌صورت مستقیم برنامه‌ها را در صفحه چت اجرا کنید، برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست یک متن را انتخاب کنید تا به اپلیکیشن مرتبط دسترسی پیدا کنید.

رابط کاربری MIUI 9

در MIUI 9 تغییرات ظاهری زیادی را شاهد نیستیم و شیائومی تنها سه تم جدید را برای این نسل درنظر گرفته است که به‌صورت پیش‌فرض به لیست تم‌های قابل انتخاب افزوده می‌شود. عرضه این به‌روزرسانی از 11 آگوست برای می 6، می 5X و ردمی نوت 4X آغاز می‌شود و فاز دوم که دستگاه‌های بیش‌تری را شامل می‌شود در تاریخ 25 آگوست منتشر خواهد شد. آخرین فاز از عرضه این به‌روزرسانی نیز در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد، لازم به ذکر است تمامی اسمارت‌فون‌های شیائومی به‌جز Mi 1 و Mi 2A می‌توانند به‌رزورسانی رابط کاربری MIUI 9 را دریافت کنند.

1 در مورد “رابط کاربری MIUI 9 رسما معرفی شد؛ تغییرات درونی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH