شیائومی به عضویت کنسرسیوم Wireless Power درآمد؛ احتمال رونمایی از Mi 7 با قابلیت شارژ وایرلس

کمپانی شیائومی که در میان علاقه‌مندان، به اپل کشور چین نیز شناخته می‌شود، قصد دارد تا باری دیگر قدم جای پای این کمپانی بزرگ بگذارد و قابلیت شارژ وایرلس را به محصولات خود اضافه کند. همان‌طور که می‌دانید اپل اخیرا تمامی ‌مدل‌های 2017 گوشی‌های آی‌فون خود را با قابلیت پشتیبانی از شارژ وایرلس معرفی کرد و حال به‌نظر می‌رسد که پرچمدار بعدی شیائومی نیز مجهز به این فناوری رونمایی شود.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، این شرکت چینی به‌تازگی به کنسرسیوم Wireless Power پیوست. در این گروه کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری حضور دارند و در جهت توسعه پلتفرم شارژ وایرلس Qi فعالیت می‌کنند. شرکت اپل نیز در این کنسرسیوم حضور دارد و اگر خاطرتان باشد، این شرکت ماه فوریه به عضویت این گروه درآمد.

اگرچه شیائومی هنوز حضور خود را به صورت رسمی‌ در این نهاد اعلام نکرده، اما نام این شرکت به عنوان یکی از اعضای این کنسرسیوم در وب‌سایت WPC درج شده است. بنابراین، انتظار می‌رود که این قابلیت یعنی پشتیبانی از شارژ وایرلس به اسمارت‌فون Mi 7 که پرچمدار آینده این شرکت خواهد بود، اضافه شود.

البته اگر شیائومی گوشی Mi Mix 2 خود را به این قابلیت مجهز می‌کرد، بیشتر می‌توانست بر محبوبیت این اسمارت‌فون که در حال حاضر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین گوشی‌های موجود در بازار شناخته می شود، بیافزاید. با این‌حال، اگر Mi 7 نیز شارژ وایرلس مجهز شود، می‌تواند خبری خوبی برای طرفداران این برند چینی باشد.

گفتنی است با استفاده از سیستم Qi، گوشی بر روی پدی که به پریز برق متصل است، قرار می‌گیرد. سپس از طریق بکارگیری شارژ القایی، میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود که از طریق آن، برق تولید می‌شود. هم‌اکنون این پدها در بسیاری از رستوران‌ها و فست‌فودها مشاهده می‌شوند که کاربر می‌تواند در حین صرف غذا، گوشی خود را نیز بدون نیاز به اتصال سیم، شارژ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH