مقایسه گلکسی نوت 8 با میت 10 پرو

مقایسه گلکسی نوت 8 با میت 10 پرو هواوی: مبارزانی از خاور دور!

مقایسه گلکسی نوت 8 سامسونگ با میت 10 پرو هواوی؛ دو پرچمدار از دو کمپانی آسیای شرقی که یکی مدت‌هاست بر مسند قدرت نشسته و دیگری به دنبال آن است.

بعد از مرگ تدریجی غولی بزرگ و اروپایی با نام نوکیا، این سامسونگ بود که توانست از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و خودش را همراه با اپل استیو جابز به بالا بکشاند. حالا این کمپانی‌ کره‌ای آن‌قدری قدرتمند شده که حتی آبروریزی در ارایه محصولی با نام گلکسی نوت 7 هم نمی‌تواند خدشه‌ای به نامش وارد کند. در این بین اما هواوی چراغ خاموش خودش را از فرش به عرش رسانده (البته هنوز کامل نرسیده!) و با همکاری‌های بزرگ و محصولاتی که این چند وقت عرضه کرده، نشان داده که هدف والایی دارد و به این راحتی پا پس نمی‌کشد.

هر دو کمپانی اخیرا خط و نشان‌هایی برای یکدیگر کشیده‌اند و هرکدام خودش را نسبت به دیگری برتر می‌داند. خصوصا بعد از معرفی گلکسی نوت 8 و میت 10 پرو! حالا این دو پرچم‌دار رسما قدوم مبارکشان را در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان گذاشته‌اند. امروز قصد داریم این دو را باهم مقایسه کنیم، جایی که قرار است در یک نبرد سهمگین یکدیگر را به چالش بکشند. با ما و مقایسه گلکسی نوت 8 با میت 10 پرو هواوی همراه باشید…


طراحی و کیفیت ساخت

این روزها کمپانی‌های سازنده تلفن‌های همراه از یک قانون نانوشته برای طراحی و ساخت گوشی‌های‌شان پیروی می‌کنند: گوشی‌ات را از شیشه و فلز بساز! سامسونگ و هواوی نیز به صورت خودجوش پرچمداران اخیرشان یعنی نوت 8 و میت 10 پرو را با استفاده از این ترکیب راهی بازار کرده‌اند. ترکیبی که علی‌رغم زیبایی نسبی، علاقه عجیبی به کثیفی دارد و خیلی زود چربی‌های روی دستان شما را به خودش جذب کرده تا به اجبار یک یادگاری زیبا (!) برروی بدنه گوشی‌ها حک شود. میزان جذب کثیفی بر روی هر دو گوشی در یک حد است و و در مقام مقایسه نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. همه این‌ها در حالی است که فریم هر دو گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشتی از جنس شیشه است.

هر دو مدل با نسبت نمایشگرهای جدیدی راهی بازار شده‌اند؛ به همین دلیل ظاهری کشیده‌تر داشته و نسبت به سایر محصولات بازار باریک‌تر به نظر می‌رسند. البته نماینده هواوی در این رقابت 17 گرم از رقیب سبک‌تر و 0.7 میلی‌متری نازک‌تر است که برای آن نقطه قوت خوبی به حساب می‌آید. گرچه ضخامت بیشتر نوت موجب شده تا دوربین‌ها هم‌سطح با بدنه باشند؛ موردی که در پرچمدار هواوی شاهدش نیستم.

برای بررسی سایر المان‌های طراحی ابتدا از سمت راست شروع می‌کنیم. هر دو گوشی کلید پاور را در این بخش قرار داده‌اند و هواوی کمی بالاتر را برای کلیدهای کنترل صدا در نظر گرفته، در حالی که سامسونگ آن‌ها را به سمت مقابل برده است. بخش زیرین نیز اسپیکر و پورت USB C در هر دو به چشم می‌خورند و تفاوت اصلی در اطراف این پرچمداران به قرار گیری قلم در سمت راست بخش زیرین نوت 8، دکمه اختصاصی دستیار صوتی بیکسبی در سمت چپ و جک استاندارد صدا باز می‌گردد؛ مواردی که در میت 10 پرو شاهدشان نیستیم!

تا پیش‌ از این گوشی‌های سری نوت در زیر نمایشگر میزبان یک کلید هوم عریض بودند اما حالا این کمپانی راهی متفاوت را در پیش گرفته و به‌طور کامل قید این کلید را زده‌ است! هواوی نیز با اینکه میت 10 را به این کلید مجهز ساخته اما از به‌کار گیری آن در نسخه پرو سر باز زده که در نوع خود جالب است.

با این حال هر دو گوشی استفاده نسبتا مناسبی از فضاها داشته‌اند و شاهد حاشیه‌های چندان زیادی در اطراف آن‌ها نیستیم. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که لبه‌های نوت 8 به‌صورت خمیده طراحی شده تا عملا حاشیه‌ای در این بخش‌ها در کار نباشد. این موضوع را می‌توان با نگاهی به نسبت نمایشگر این دو فهمید؛‌ جایی که سامسونگ 2.3 درصدی از فضاها بیشتر استفاده کرده است.

اگر این دو غول دنیای اسمارت فون‌ها را به پشت برگردانیم، در هر دو مدل بخش دوربین توجه شما را به خودش جلب می‌کند. هواوی با چینش عمودی دو دوربین پرچمدارش و همچنین ایجاد تقارن در سنسورها و فلاش‌های اطراف آن، ترکیب جالبی را ساخته که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. حتی این قسمت در میت 10 پرو با رنگی متمایز دیده می‌شود که جلوه خاصی به گوشی بخشیده است.

بر خلاف هواوی، سامسونگ تصمیم گرفته تا نخستین تجربه‌اش در استفاده از دوربین‌های دوگانه را به صورت افقی بر پیکر بی‌جان نوت 8 اعمال کند. البته در این بین سنسور اثر انگشت را نیز می‌بینیم که در کنار دوربین‌ها و در جایی که دسترسی به آن چندان آسان نیست؛ جا خوش کرده؛ محلی که با توجه به اندازه گوشی، دسترسی به آن دشوار است. هواوی اما همچون اکثر محصولاتش سنسور اثر انگشت را در پشت گوشی و کمی پایین‌تر از دوربین‌ها قرار داده و دسترسی به آن بسیار آسان‌تر از نوت 8 سامسونگ خواهد بود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هر دو مدل به سبب استفاده از شیشه در ساخت‌شان، همچون یک ماهی از دست لیز می‌خورند و بهتر است که برای جلوگیری از پخش شدن آن‌ها بر روی زمین، قابی، گلسی، کاوری، لنگی، خلاصه چیزی را بر روی آن‌ها بیندازید! خصوصا میت 10 که مشخص نیست از کدام نسخه گوریلاگلس به‌عنوان محافظ بهره مند بوده، در حالیکه نوت 8 میزبان نسخه پنجم است.

آنچه گفتیم همه به مسائل تئوری و بعضا تخصصی در طراحی مربوط می‌شد و در واقع ظاهر یک گوشی تنها بخشی‌ است که کاملا به سلیقه افراد وابسته‌ بوده و نمی‌توان با عدد و ارقام، محصولی را نسبت به دیگری زیباتر نشان داد.


نمایشگر

سامسونگ برای نوت 8 از یک نمایشگر 6.3 اینچی با نسبت 18.5 به 9 بهره گرفته و هواوی نیز با پیروی از ترند بازار، میت 10 پرو را با یک نمایشگر 6 اینچی و نسبت 18 به 9 راهی بازار ساخته است. نماینده سامسونگ طبق معمول از پنل super AMOLED‌ استفاده می‌کند و هواوی نیز بر خلاف اکثر محصولاتش برای میت 10 پرو از پنل AMOLED بهره گرفته تا از این لحاظ نیز هر دو گوشی مورد بحث شباهت‌هایی را به یکدیگر داشته باشند.

نمایشگر گلکسی نوت 8 از رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل سود می‌برد و از دو طرف خمیده‌ است تا علاوه بر ظاهر زیبا، کارایی بیشتری نیز به دستگاه بیفزاید. البته از طریق بخش تنظیمات می‌توانید تا روزلوشن را شخصی سازی کنید و برای مصرف کمتر در مواقع لزوم آن را بر روی FHD قرار دهید.

این‌ها در حالی‌ست که هواوی بر خلاف میت 10، در نسخه پرو به رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل قناعت کرده است. با یک ضرب و تقسیم ساده در می‌یابیم که چگالی پیکسلی نوت 8 به مراتب بیشتر از نماینده هواوی بوده که این یعنی در هر اینچ از نمایشگر پرچمدار سامسونگ، حدودا شاهد 120 پیکسل بیشتر از میت 10 پرو هستیم (در عمل چشم شما تفاوتی را نخواهد دید!). نکته جالب در رابطه با گوشی هواوی، گزینه‌ای برای تنظیم رزولوشن صفحه است؛ یعنی شما می‌توانید از FHD به HD سوییچ کنید و مصرف بهینه‌تری داشته باشید.

خوشبختانه هر دو گوشی از HDR 10 پشتیبانی می‌کنند. در بخش تنظیمات نیز شخصی سازی‌های زیادی برای این دو غول در نظر گرفته شده که در نوع خود جالب است؛ به‌عنوان مثال می‌توانید نوع رنگ‌ها و حالت صفحه را تنظیم کنید و یا رنگ آبی را فیلتر نمایید و از این لحاظ نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. نمایشگر نوت 8 از ویژگی Always On Display استفاده می‌کند و می‌توانید حتی هنگام خاموش بودن صفحه با نگاه به آن، برخی اطلاعات کلی از وضعیت گوشی را ببینید؛ ویژگی که در میت 10 پرو با تنظیمات بسیار کمتری در دسترس است. ناگفته نماند که گوشه‌های نمایشگر نوت به صورت گرد طراحی شده که در واقع بازی جدید برخی سازنده‌هاست و هواوی در میت 10 پرو از آن پیروی نکرده است.

کنتراست هر دو عالی‌ست چرا که به دلیل پنل مورد استفاده در آن‌ها، رنگ مشکی رسما صفر شده و کنتراست بی‌نهایت می‌شود. در نگاه از زوایا هر دو عالی عمل می‌کنند و با توجه به میزان روشنایی بیش از 600 نیت برای هر دو مدل، مشکلی هنگام کار کردن در زیر نور آفتاب نخواهید داشت. حتی میزان حداقلی نور نمایشگر نیز در این دو نزدیک به هم است تا در محیط‌های کم‌نور عملکرد مشابهی از آن‌ها شاهد باشیم.

برای آنکه از مسائل تئوری فاصله بگیریم، این دو را در کنار یکدیگر قرار داده و مشغول عکاسی از صفحه‌شان شدیم که حاصل کار را در ادامه می‌بینید (نوت 8 در سمت راست و میت 10 پرو در سمت چپ):


سخت‌افزار

سامسونگ مطابق روند چند سال اخیر خود پرچمدارش را در دو نسخه سخت‌افزاری متفاوت راهی بازار کرده که یکی به چیپ ساخته کوالکام مجهز است و دیگری از چیپ خود سامسونگ بهره می‌برد. نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت (نسخه‌های موجود در ایران) از نوع دوم بود و به همین دلیل از پرداختن به نسخه اسنپدراگون پرهیز می‌کنیم. هر دو کمپانی تا حد زیادی در زمینه تولید چیپست خودکفا شده‌اند و هواوی با کایرین و سامسونگ با اگزینوس به جنگ با رقبا می‌روند.

نوت 8 به جدیدترین چیپ سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 مجهز است که از فناوری ساخت 10 نانومتری بهره می‌برد. این چیپ شامل 4 هسته با فرکانس 2.3 و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌شود. میت 10 پرو نیز از چیپ جدید و پر سر و صدای کایرین 970 استفاده می‌کند. چیپستی 10 نانومتری و 8 هسته‌ای که فرکانس هسته‌هایش نسبت به پرچمدار سامسونگ 100 مگاهرتز بیشتر است.

Mali-G71 MP20 به عنوان واحد گرافیکی نوت 8 انتخاب شده و Mali-G72 MP12 همین وظیفه را در میت 10 عهده‌دار است. از لحاظ میزان رم هر دو با 6 گیگابایت وارد میدان شده‌اند. البته میت 10 پرو با نسخه 4 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.

گلکسی نوت 8 سامسونگ در 3 نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی راهی بازار شده و نماینده هواوی در این رقابت مشابه با سامسونگ عمل کرده اما فاقد حافظه 256 گیگابایتی است. در پرچم‌دار کره‌ای می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه به گوشی بیفزایید که در نوع خودش عالی‌ست؛ هر دو مدل هم توانایی پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارند که البته برای نوت 8 بین حافظه جانبی و سیم‌کارت دوم بایستی یکی را انتخاب کنید!

خاص‌ترین نکته در بخش سخت‌افزاری این دو گوشی به واحد پردازش عصبی (NPU) در هواوی میت 10 باز می‌گردد. جایی که این مدل، دیگر همچون سایر گوشی‌های بازار خشک و بی‌روح نیست! حالا هوشمندتر شده و می‌تواند محیط پیرامونش را تشخیص دهد و یا با در نظر گرفتن نحوه استفاده شما از گوشی، آن‌ را بهینه کرده و مصرف انرژی‌تان را کاهش می‌دهد. عملکرد این بخش آن‌قدر خوب است که طبق گفته‌های هواوی حتی پس از 18 ماه نیز میت 10 همچون روز اول سرعتش را حفظ می‌کند.

حال برای آنکه عیار این دو گوشی را بسنجیم، آن‌‌ها را با سلام و صلوات راهی آزمایشگاه خودمان کردیم (نسخه اگزینوس و 64 گیگابایتی نوت 8 در مقابل نسخه 128 گیگابایتی هواوی میت 10 پرو).

در مرحله نخست از AnTuTu بهره گرفتیم که حاصل کار این دو را در نمودار زیر می‌بینید.

مرحله بعدی را به گیک‌بنچ و تست پردازنده اختصاص دادیم تا هسته‌ها را در دو حالت تک و چند هسته‌ای بسنجیم.

با توجه به نتایج به دست آمده و رقابت بسیار نزدیک این دو مدل، واقعا نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست و می‌‌توان گفت هر دو در یک رده قرار می‌گیرند. حتی هنگام کار کردن با گوشی و انجام کارهای روزانه نیز مشکلی با هیچ‌کدام نخواهید داشت. از لحاظ گیمینگ و اجرای بازی‌های روز هم نقطه ضعفی دیده نمی‌شود. میت 10 و نوت 8 از پس تمام بازی‌های امروزی بر می‌آیند، نیازی هم نیست که نگران داغ شدن‌شان باشید.


دوربین

میت 10 پرو و نوت 8 از ترند این روزهای بازار پیروی کرده و هر دو به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند. البته در این بخش نیز شاهد تفاوت‌هایی اساسی هستیم. پرچم‌دار سامسونگ به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز گشته که یکی دارای لنز واید بوده و دیگری تله‌فوتو است تا بتوانید زوم دو‌برابری بدون افت کیفیت را تجربه کنید و یا عکس‌های پرتره خاصی را به ثبت برسانید. دوربین اصلی میت 10 پرو نیز از همین میزان مگاپیکسل بهره‌مند است اما لنز دوم یک نمونه 20 مگاپیکسلی مونوکروم است تا علاوه‌بر قابلیت‌های نوت 8 بتواند به صورت سیاه و سفید (بدون افکت و از نوع واقعیش) نیز دنیا را ببیند.

با اینکه نوت 8 اولین تجربه سامسونگ در زمینه دوربین‌های دوگانه است اما ظاهرا گام محکمی در این مورد برداشته چرا که هر دو لنز را به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز ساخته؛ در سمت مقابل اما تنها لنز اصلی میت 10 پرو دارای چنین قابلیتی است. البته گشودگی دیافراگم دوربین محصول کره‌ای f/1.7‌ بوده در حالی‌که هواوی توانسته به میزان باورنکردنی f/1.6 برسد تا در این زمینه جز رکورداران قرار بگیرد. علاوه بر این میت 10 پرو به فلاش LED دوگانه و دورنگ مجهز است تا در تاریکی و به واسطه باز بودن دریچه دیافراگم آن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، در حالی‌که سامسونگ تنها به یک فلاش خشک و خالی برای نوت 8 بسنده کرده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هواوی با همکاری کمپانی معتبر لایکا ساخت دوربین میت 10 پرو را انجام داده تا بدانید که این کیفیت خوب عکس‌ها از کجا سرچشمه گرفته است. واحد پردازش عصبی میت 10 پرو نیز در بخش عکاسی به کمک این گوشی آمده تا با تشخیص دقیق محیط، بهترین شرایط را برای عکاسی فراهم کند.

رابط کاربری دوربین در هر دو گوشی ساده و با امکانات زیاد طراحی شده و هر دو حتی از حالت پرو نیز بهره‌مند هستند تا بتوانید پارامترهای عکاسی را به‌صورت دستی تغییر دهید. هر دو از حالت بزرگنمایی دوبرابری بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کنند. یکی از نکات جالب در این قسمت به عدم پشتیبانی میت 10 پرو از زوم در حالت 20 مگاپیکسلی باز می‌گردد که در نوع خود جالب است!

یکی دیگر از قابلیت‌های این دو، عکاسی پرتره است. هر دو نیز نسبتا مرز بین سوژه و محیط را خوب تشخیص می‌دهند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. این مورد را نیز در نظر بگیرید که عکاسی پرتره در نوت 8 به صورت واید قابل انجام نیست و اگر بخواهید از این ویژگی استفاده کنید، دوربین به صورت خودجوش از زوم دوبرابری استفاده می‌کند که یک محدودیت نسبت به میت 10 محسوب می‌شود و شما از فضای کم‌تری می‌توانید عکاسی کنید.

به صورت کلی هر دو گوشی توانایی‌های عکاسی آن‌ها فراتر از حد انتظارتان است و جز بهترین‌های بازار هستند. حالا یکی ویژگی‌های بیشتری دارد و در تاریکی بهتر عکس می‌اندازد، دیگری در روشنایی روز و با جزئیات بالاتر! بنابراین انتخاب دوربین بهتر تا حدی به سلیقه شما باز می‌گردد. برخی ثبت تصاویر واقعی را می‌پسندند و برخی دیگر عکس‌هایی با رنگ‌های اغراق شده! در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده توسط این دو را ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید:

از لحاظ فیلم‌برداری هر دو گوشی می‌توانند به‌صورت 4K با نرخ 30 فریم برثانیه فیلم‌برداری کنند و از این لحاظ تفاوت زیادی میان آن‌ها نیست. حتی امکان فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز در این دو گنجانده شده و عملکرد آن در هر دو خوب ارزیابی می‌شود؛ در واقع هیچ‌کدام به پای محصولات اخیر سونی (در اسلوموشن) نمی‌رسند.

اگر بخواهید نمونه ویدئوهای گرفته شده توسط این دو را با هم مقایسه کنید، در می‌یابید که لرزش‌گیر نوت 8 مقدار کمی بهتر عمل کرده و تصویر نهایی لرزش‌های کمتری را شامل می‌شود (هنگام ثبت ویدئو فول‌اچ‌دی با نرخ 60 فریم نمی‌توانید از لرزش‌گیر اپتیکال میت 10 پرو استفاده کنید). با این حال هر دو از لحاظ تطبیق دادن خودشان با محیط بسیار خوب عمل‌ می‌کنند و در صورتی که از محیط‌های پرنور وارد مناطق کم‌نورتر شوید، خیلی زود فوکوس اعمال شده و رنگ محیط تغییر می‌کند. ضبط صدا نیز در هر دو گوشی عالی‌ست.

برای دوربین سلفی هواوی از یک نمونه 8 مگاپیکسلی بهره گرفته که دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و می‌تواند به صورت FHD فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی نوت 8 نیز 8 مگاپیکسلی است با این تفاوت که گشودگی دیافراگم آن f/1.7 بوده و توانایی فیلم‌برداری به صورت QHD را هم دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که پرچمدار سامسونگ به فوکوس دستی برای سلفی نیز مجهز است.

هر دو گوشی از قابلیت‌های عکاسی خاصی برای استفاده در دوربین سلفی بهره می‌برند؛ به عنوان مثال توسط دوربین هر دو گوشی می‌توان به‌صورت پرتره عکاسی کرد و یا با استفاده از مود زیبایی، کیفیت چهره را تغییر داد و چین و چروک‌های صورت را پاک کرد. به‌طور کلی سلفی‌هایی که با هر دو گوشی می‌گیرید، زیبا هستند و خیلی نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری برتر دانست.


رابط کاربری

میت 10 پرو با اندروید 8 اوریو راهی بازار شده و بر روی آن رابط اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8 کشیده شده است. نوت 8 اما از اندروید 7.1.1 سود می‌برد و به‌زودی به‌روزرسانی نسخه هشتم این سیستم عامل متن باز را دریافت خواهد کرد؛ این گوشی قلم به‌دست از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ نیز بهره می‌برد که حالا نسبت به نسل‌های قبلی تا حد زیادی سبک‌تر شده است.

خوشخبتانه به دلیل سیستم‌عامل مشابه و متن‌باز، بر خلاف برخی کمپانی‌های سیب‌ دوست، مشکلی با نصب برنامه‌ها نخواهید داشت. اما رابط‌های کاربری هر دو شامل قابلیت‌های خاصی می‌شود که در دیگری نیست. به عنوان مثال در میت 10 پرو جسچرها نقش پررنگی دارند. شما می‌توانید با حرکت دادن انگشتان، کشیدن حروف لاتین و یا زدن ضربه با پشت دست، کارهای متفاوتی را انجام دهید و رابطه بهتری با گوشی برقرار کنید. در سوی دیگر سامسونگ تا حد بسیار زیادی رابط خودش را سبک‌تر از گذشته کرده و دیگر خبری از اپلیکیشن‌های بدون کاربرد سابق نیست. آیکون‌ها در هر دو رابط طراحی جالب و متفاوتی دارند و حتی می‌توانید از طریق بخش‌های مربوطه نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنید.

با این حال حتی اگر رابط کاربری گوشی را دوست نداشتید، می‌توانید با نصب یک لانچر قال قضیه را بکنید! سامسونگ البته تصمیم گرفته تا از بخش خمیده نمایشگرش استفاده بهینه‌تری داشته باشد و بنابراین با کشیدن انگشت از لبه‌ها به سمت داخل، منوهای متفاوتی در دسترس شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به‌صورت کلی هر دو کمپانی تغییرات زیادی را اعمال کرده‌اند تا رابط‌های‌شان کاملا شخصی سازی شده باشند و از لحاظ ظاهری با اندروید استوک متفاوت!

هواوی میت 10 پرو

سامسونگ گلکسی نوت 8


اسپیکر

تک اسپیکر گلکسی نوت 8 در بخش زیرین آن جا خوش کرده در حالی‌که میت 10 پرو به اسپیکر استریو مجهز است. اسپیکر اصلی پرچمدار هواوی همچون محصول سامسونگ در بخش زیرین به چشم می‌خورد اما نمونه دوم که به‌صورت یک توئیتر عمل می‌کند، با اسپیکر مکالمه هماهنگ شده است. در واقع شما با پخش یک موسیقی، صدای اصلی را از اسپیکر زیرین گوشی می‌شنوید.

کیفیت و بلندی صدا در میت 10 پرو تا حدی بهتر از نوت 8 است اما در صداهای بالا محصول سامسونگ بیس بهتری دارد در حالی‌که برای هواوی صدا کمی زیرتر به گوش می‌رسد.

گلکسی نوت 8 به جک استاندارد صدا مجهز است و به‌راحتی می‌توانید از هدفون‌های با سیم رایج در بازار استفاده کنید، موردی که در میت 10 پرو شاهدش نیستیم. بلندی صدا در هدفون میت 10 پرو عالی‌ست تا حدی که شاید هنگام پخش هیچ‌گاه صدا را تا انتها بالا نبرید!

در بخش تنظیمات هر دو گوشی نیز می‌توان تا حد زیادی صدا را شخصی سازی کرد. می‌توان گفت هواوی در این بخش با Histen عملکرد مطلوبی داشته و سامسونگ نیز توانسته تا با قرار دادن برخی گزینه‌های از پیش مشخص شده و همچنین اکولایزر تا حدی پرچمدارش را مجهز کند.


قابلیت‌های خاص

هواوی هم بالاخره توانست تا گواهینامه IP را برای پرچمدارش دریافت کند تا آن را در برابر آب مقاوم سازد. البته میزان مقاومت آن در برابر گلکسی نوت 8 یک مقدار کمتر است چرا که محصول سامسونگ می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب فرو رود (IP68) در حالی‌که این میزان برای پرچمدار هواوی به عمق یک متری آب کاهش می‌یابد (IP67).

سامسونگ همچون سایر اعضای خانواده نوت، نسل جدید را نیز به یک قلم کاربردی S Pen مجهز کرده است. این قلم به‌صورت هوشمند عمل کرده و توانایی‌های آن فراتر از یک لمس ساده به‌جای انگشتان دست است؛ مثلا می‌توانید با قرار دادن قلم بر روی متن، آن را به زبان دلخواه خودتان ترجمه کنید.

هر دو گوشی به سنسور اثر انگشت مجهز شده‌اند و از حق نگذریم سرعت و دقت هر دو عالی‌ست. این سنسورها همیشه فعال بوده و نیازی نیست برای باز کردن قفل صفحه از کلید خاصی استفاده کند. در بخش طراحی در رابطه با محل قرار گیری این دو به اندازه کافی سخن گفتیم، در اینجا نیز تاکید می‌کنیم که دسترسی به این سنسور در گلکسی نوت 8 به سبب سایز بزرگ دستگاه دشوار است و خیلی راحت نمی‌توانید از آن استفاده کنید. هر دو سنسور نیز با ژست‌های حرکتی متفاوتی همراه هستند و می‌توان از آن‌ها برای انجام سایر کارها نیز بهره گرفت.

سامسونگ همچنین پرچمدار خودش را به اسکنر عنبیه چشم نیز مجهز کرده تا علاوه بر سنسور اثر انگشت بتوانید توسط چشمان‌تان هم قفل گوشی را باز کنید. قابلیتی که در نوع خودش متفاوت بوده و از دقت کافی هم برخوردار است.

در این بین می‌توان به نسخه بلوتوث آن‌ها اشاره داشت، جایی که نوت 8 به نسخه پنجم و قابلیت‌های جدیدش مجهز گشته اما میت 10 پرو همچنان از نسخه پیشین یعنی 4.1 استفاده می‌کند. با این حال پرچمدار هواوی به اینفرارد مجهز شده تا بتوانید خیلی راحت توسط گوشی دل‌بندتان، لوازم دیجیتالی اطراف را کنترل کنید. قابلیتی بسیار خوب که جای خالی آن در اکثر محصولات امروزی و همچنین نوت 8 احساس می‌شود.

هر دو گوشی به USB C مجهز هستند و از این لحاظ تفاوت خاصی میان آن‌ها نیست. نماینده هواوی در این رقابت از رادیو هم پشتیبانی کرده در حالی‌که نوت 8 فاقد آن است. از دیگر قابلیت‌های کهکشانی سامسونگ می‌توان به سنسور سنجش ضربان قلب و دستیار صوتی بیکسبی اشاره کرد. هر دو پرچمدار در رنگ‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند و نوت 8 با رنگ آبی جلوه خاصی دارد و میت 10 با قهوه‌ای موکا!

این دو غول دنیای تلفن‌های همراه به‌صورت هم‌زمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند با این تفاوت که هواوی با تدابیری که اندیشیده توانسته تا کاری کند که هر دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان از شبکه 4G پشتیبانی کنند. قابلیت بسیار خاص و کاربردی که پرچمدار هواوی را خواستنی‌تر می‌کند.

مایکروسافت با قابلیت کانتینیوم خود وارد فاز جدیدی از گوشی‌های هوشمند شد. محصولاتی که می‌توانستند در نقش یک کامپیوتر (هرچند محدود) ظاهر شوند. سامسونگ نیز با قابلیت دکس خود چنین ویژگی‌ را به گوشی‌های اندرویدی آورد. توسط دکس می‌توانید با قرار دادن گلکسی نوت 8 در داک مخصوص، نسخه دسکتاپ رابط کاربری سامسونگ را شاهد باشید؛ در این حالت می‌شود ماوس و کیبورد را به گوشی اضافه کرد و از آن لذت برد.

هواوی نیز با قابلیتی مشابه کاری کرده تا میت 10 در نقش یک کیس کامپیوتر ظاهر شود! با این تفاوت که دیگر نیازی به خرید داک جداگانه نیست و با یک تبدیل ساده USB C به HDMI می‌توانید از نسخه دسکتاپ گوشی استفاده کنید. جالب است بدانید که در این حالت می‌توان از میت 10 پرو به‌عنوان تاچ‌پد و یا کیبورد نیز بهره گرفت تا دیگر نیازی به اتصال ماوس و کیبورد نباشد. قابلیت‌هایی که در نوت 8 نمی‌بینیم.


باتری

گوشی‌های سری میت همیشه شارژدهی خوبی داشته‌اند و میت 10 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی‌ست که یکی از نقاط ضعف اصلی نوت 8 شارژدهی آن است؛ چرا که این مدل به‌دلیل مشکلات ایجاد شده برای نسل قبلی، حتی از گلکسی S8 پلاس سامسونگ هم باتری کم حجم‌تری دارد. میت 10 از یک نمونه 4000 میلی‌آمپری قدرتمند استفاده کرده که از نوع لیتیوم پلیمری است. نوت 8 سامسونگ نیز به باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر مجهز است و در هیچ‌کدام هم به باتری دسترسی ندارید!

در یک استفاده معمولی می‌توانید تا یک روز کامل با نوت 8 کار کنید در حالی‌که میت 10 پرو یک روز و نیم را با شما خواهد بود؛ حتی اگر کمی هم صرفه جویی کنید این گوشی تا دو روز به نیاز شما پاسخ خواهد داد. خوشبختانه هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌توانید تا در حدود 100 دقیقه هر دو را از صفر تا صد شارژ کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که باتری هواوی حجیم‌تر است؛ بنابراین زمان شارژ برابر، نشان دهنده سرعت شارژ بیشتر در میت 10 پرو خواهد بود.

با همه این‌ها نوت 8 از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید با شارژرهای استاندارد موجود در بازار، گوشی خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنید، موردی که میت 10 پرو ضمن شیشه‌ای بودن بدنه فاقد آن است. هر دو گوشی تا حدی دست شما را برای شخصی سازی باتری باز گذاشته‌اند و با قابلیت‌هایی مشابه کاری می‌کنند تا شارژدهی گوشی بیشتر شود. البته در اینجا هواوی با قرار دادن واحد پردازش عصبی نحوه استفاده کاربر از گوشی را در نظر گرفته و دستگاه را متناسب با آن بهینه می‌کند تا در دراز مدت شاهد مصرف بهتر باتری باشیم.


کلام آخر

نوت 8 و میت 10 پرو بدون شک دو اسمارت فون قدرتمند، خوش ساخت و غنی از امکانات هستند و می‌توانند دل هر خریداری را بربایند. با خرید یکی از این دو مدل علاوه بر در اختیار داشتن سخت افزار قدرتمند، می‌توانید از دوربین عالی آن‌ها استفاده کنید و یا حتی با اتصال به یک نمایشگر بزرگ‌تر از این دو غول به‌جای دسکتاپ بهره ببرید. برای در اختیار داشتن هواوی میت 10 پرو می‌بایست در حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان هزینه کنید در حالی که نوت 8 سامسونگ تقریبا 400 هزار تومان گران‌تر است (آذرماه 96) و همین امر سبب می‌شود تا تهیه محصول هواوی با آنکه جدیدتر هم است، راحت‌تر باشد!

44 در مورد “مقایسه گلکسی نوت 8 با میت 10 پرو هواوی: مبارزانی از خاور دور!”

  1. سلام و عرض ادب
    تابلوئه که جفت این گوشیها درجه یک هستن و فرقی نمیکنه که کدومو بخرین. اما یک نکته خیلی مهمه تو خریدشون:
    اگر باطری براتون خیلی مهم و حیاتیه ، میت بگیرین که قطعا اگر نوت بخرین پشیمون میشین.
    اما
    اگر براتو‌ن استیبل بودن و قدرت گوشی در تمام قسمتها مهمه و کارتون طوری هست که به نت فورجی نیاز ندارین و یا به شارژر نزدیکین بدونین سریهای نوت سامسونگ آخر تکنولوژی هستن و سالها میتونن براتون خدمت کنن.

  2. نوت 8و چرا با هواوی مقایسه میکنین یه برنده چینی که فوقش یک سال جواب کاراتونو میده بعده اون از کار میفته قبول دارم عکسش یکم اونم۵درصد خوبه ولی نوت قلمش به کل هواوی نمیدم بیکسی لرزشگیره دوربینش ووو خواهشا باهم مقایسه نکنید شاید هواوی میت ۱۰با الجی جی ۶هم رده باشه

    2
    1
  3. کاری به برندپرستایی که هنوز گوشی رو از نزدیک ندیدن می‌گن فلانه بیصاره ندارم ولی من میت 10 دارم به معنای واقعی کلمه عالیه
    نوت 8 هم دوستم داره عالیه ولی دوربین و باتریش به پای میت نمیرسه و توی هر جیبی هم جا نمیشه خیلی درازه
    درکل کار کردن با میت خیلی لذت بخش تره برای من و نسبت 16 به 9 یه چیز دیگست

  4. من 3 تا گوشی هواوی دارم نوا 2 پلاس
    میت 10 پرو و y6
    یکی از یکی عالی تر و با کیفیت تر از لحاظ کاری خصوصا میت 10 پرو که واقعا عالی کار میکنه اینقدر از دو گوشی اول هواوی راضی بودم که میت 10 پرو رو خریدم واقعا فوق العاده هست این گوشی کار کردن باهاش راحت و لذت بخشه در صورتی که از آیفون 6s هم استفاده کردم و گوشی های سامسونگ و ال جی واقعا هواوی عالیه اگه کسی میتونه میت 10پرو بگیره من پیشنهاد میکنم شک نکنه

  5. اینایی که رای منفی به سامسونگ میدن حتما تا حالا سامسونگ سری اس یا نوت نداشتن آره از نظر اسمی هواوی سخت افزارش بالاتر از سامسونگ هست و قیمتش ‍بایین تر… سامسونگ سری اس رو تجربه کنید

  6. Galaxy note 8 واقعا از نظر امکانات و کیفیت عالیه ولی فکر کنم باتریش برای این گوشی با این قدرت و کیفیت واقعا خیلی کمه ۳۳۰۰ میلی آمپر آخه حداقل باید ۴۰۰۰ واسه باطریش میزاشت . ولی بهینش میکرد که خدا نکرده منفجر نشه مثل سال قبل . البته اینم سیاست شرکت هاست . واسه فروش محصولات بعدیش.

    1. اگه بیاد برا این گوشی به این خوبی باطری ۴۰۰۰ میلی بزاره که گوشی دویست سالم از چشمت نمیفته. باید یه کاری کنه که دل چرکین شی عوض کنی. نوکیا دلیل ورشکستگیش کیفیت بی نظیرش بود. سامسونگ و دیگر برندا درس عبرتشونو به وقتش گرفتن.یه کاری میکنن تو ساخت که نهایتش بعد دوسال گوشی به فنا بره. به فنا هم نره یه آپدیت بد میفرستن تا خراب شه گوشی.

  7. موندم چرا این ذهنیت جهان سومی جنس چینی رو نمیندازین دور بابا سال 2018 شد دیگه یه کم واقع بینانه فکر کنید

  8. به نظر من قابلیتهای نوت ۸از لحاظ زیبایی،دوربین واز همه مهم‌تر قلم سرتر از میت ۱۰پرو هستش

    ومیت ۱۰ با داشتن قابلیت :میت ۱۰ در نقش یک کیس کامپیوتر ظاهر شود! با این تفاوت که دیگر نیازی به خرید داک جداگانه نیست و با یک تبدیل ساده USB C به HDMI می‌توانید از نسخه دسکتاپ گوشی استفاده کنید. جالب است بدانید که در این حالت می‌توان از میت ۱۰ پرو به‌عنوان تاچ‌پد و یا کیبورد نیز بهره گرفت تا دیگر نیازی به اتصال ماوس و کیبورد نباشد. قابلیت‌هایی که در نوت ۸ نمی‌بینیم.
    در کل هردو با قابلیتهای متفاوت عالی هستند و بستگی به کاری داره که ازشون میخواهیم
    واقعا یکی از یکی خوش دست تر و قشگنگ تر هستش

    1. تو بگو هواویی بهترین گوشی دنیا رو میزنه ( که به گرد سامسونگم نمیرسه) ولی بازم هواویی هست خدایی جم کنید
      این چینی هایی که فقط ۳ ماه اول خوبن بعدش سروع میکنن به برد سوزوندن ????

  9. سلام. مرسی بابت بررسیتون. بیشتر بنظر میرسه بخاطر اینکه زودتر بررسی رو بخوردمون بدین مثل آخرین قسمت سریال های ایرانی، کل بررسیتونو سرشو هم آوردین!

    {گلکسی نوت 8 سامسونگ در 3 نسخه 64، 128 و 256 … و نماینده هواوی در این رقابت مشابه با سامسونگ عمل کرده اما فاقد حافظه 256 گیگابایتی است.}
    از 3 تا گزینه 2 تاشو داره ولی مشابه عمل کرده؟؟؟؟ دمت گرم اقای مهندس.???

    {در پرچم‌دار کره‌ای می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه به گوشی بیفزایید…} خب میت 10 پرو کارت حافظه نمیخوره اینو هم بولدش میکردی خب مرد مومن?????
    خلاصه هم اینکه کیفیت تصاویر میت 10 پرو ک چیزی خاصی از هوش مصنوعی و دوربین دوگانه نشون نمیده! اونم با گشودگی دیافراگم f/1.6 !!!!
    زوم 2 برابرشم ک کاملا باخته قافیه رو به نوت 8.

  10. من به سامسونگ بیشتر اعتقاد دارم اما هوواوی با تجربه کمتر خوب عمل کرده.در کل همونطور که دوستان گفتن رقابت سرسختانه بین اپل و سامسونگ هست و هوواوی هنوز جا برای پیشرفت داره

    1. چرا حرفای عجیب میزنین. رقابت سامسونگ و اپل فقط از نظر فروشه نه نوع گوشیاشون. میت ۱۰ خدایی سامسونگو از این نظر زیر پا گذاشته. به همه توصیه میکنم نوت ۸ نخرییییییددد. هرچقدر امکاناتو خوبی داشته باشه باتریش ۹۹ درصدتونو کلافه میکنه فقط به درد کسایی میخوره که از گوشیشون فقط برای تماسو پیامکو این کارای عادی که یه گوشی ساده هم میکنه استفاده میکنن. دیگه هم او زمان گذشت سامسونگ بهترین صفحه نمایش و دوربینو داشت الان همه دارن ازش بالا میزنن. فقط طراحیش از بقیه بهتره فقط. اثر انگشت که نسبت به بقیه و قیمتو انتظار مزخرفه مزخرف.
      برتری نوت ۸
      اعتبار برند
      طراهی
      قلم

      1. سلام ببخشید این حرفو میزنم ولی شما تا حالا با سری نوت سامسونگ کار کردی که داری این حرفو میزنی یه کم منطقی باشین تو همین برسی عکس روم 2 برابر تو هواوی اینقدر لرزش داره عکس تار شده بعدشم در تمام برسی ها اولین جایگاه برای دوربین برای سامسونگه کاری ندارم قدرت پردازش آیفون بیشتره ولی شما نصفشم نمیتونی استفاده کنی هواوی خوبه ولی در جایگاه خودشنه در مقایسه با سامسونگ و اپل این مشخصات رو کاغذه در عمل باید ببینی چی کار میکنه

    2. اقا امیر لطفا برو خودتو اپدیت کن وحرفای بی خود نزن تو که هیچی از این دو گوشی نمیدونی چرا حرف میزنی فقط عکسشونو مشخصاتشنو تو سایت دیدی من خودم نوت هشت داشتم گوشی بی نظیریه ولی داداشم میت ده پرو داره هردو شونو باهم مقایسه کردیم از همه لحاظ هواوی بهتر بود دوربین که باید نوت هشت یه سر و گردن پایین تر بود باطری هم میت بهره خلاصه میت ده بگیرید بهتره

      1. لامصب میت ۱۰ پرو هنو نیومده این داداشت نکنه مدیرعامل شرکت هواویه
        والا میت ۱۰ رو خودم خریدم خدایی چیز خاصی نداشت
        تفاوتی با میت ۸ یا میت ۹ نداشت باطری ۴۰۰۰ اصلا ۲ روز دووم نداشت و فقط یک روز اخر شب میشد حدود ۲۰ درصد که حتما باید میزدم شارژ
        اقا این دوربین سلفیش عجیب عکسو خیلی روشن میگیره یعنی با نور زیاد والا هر کاری کردم عادی نشد فوکوس هم که نداشت یکمی تو ذوق میزد
        خدایی منکه نفهمیدم این هوش مصنوعی چیه چیکار میکنه هیچ فرقیم ندیدم با میت ۹ یک هفته دوتا رو داشتم ۱۰ رو فروختم خدایی میت ۱۰ خوشدست هم نیست حالا پرو خوشدست تره
        در کل گوشیه خوبیه
        ببینید دوستان پرچمداران امسال همه خوبن با قابلیتهای اختصاصی و متنوع که به هیچ وجه نمیشه گفت کدوم برتر از اون یکیه میمونه سلیقه کاربر
        لطفا به نطرات همدیگه احترام بزاریم
        راستی یک نکته راجع به این مقایسه
        بعضی جاها نوت عکس با نور بیشتر میگرفت بعضی جاها میت دوربین هر دو خوبه
        خوب بودن هم در عمل و در استفاده باید ادمو راضی کنه وگرنه دیدید که نتونستن بگن نوت بهتره یا پرو

        1. برادر‌من هم ۹ داشتم هم الان ده پرو دارم شما مطالعه کن اول بعد نظر بده آفرین پسر خوب

  11. به نظر من هر دو عالین
    تنها تفاوتشون اینه که خانواده میت 10 جدیدتره و روش برند هواوی حک شده و رو نوت 8 سامسونگ زدن همین.
    والا به نظر من هردو یکین.از هر لحاظ.

  12. نمیدونم چرا کیفیت دوربین میت اینجوری شده من که اصلا راضی نیستم نوا2پلاس دارم عکساش بهتره

    1. آقاجان شما تنظیمات را درست کن اینجا این حرف را نزن که دشمن زیاده برادر…،ای بابا فعلا که میت ۱۰ پرو سومین کمرافون دنیااااااسسسستتتتت..،البته شایدم دومین باید ببینیم چرا آیفون ۱۰شده دوم…

    1. بزرگوار شما که میگید پرچم نوت بالاست خوب بیا و ثابت کن ..،.مقایسه کن ببین واقعا پرچم کدام بالاست لج بازی نکن عزیزم…،من میت ۱۰ پرو دارم..،و مقایسه کردم با نوت ه‍ در‌چند مورد حساس گوشی من بالاتره چرا زور الکی میزنی ..خخخای جوووووووونم

      1
      1
  13. میت ده با وجود هوش مصنویی ک گفتن خیلی رو دوربین تاًییر داره بازم دوربینش مثل نوت عکس نگرفته

    1. داداش دوس نداشتم بگم ولی خودتو دلداری میدی برند غیر معتبر و چینی چندان ارزش خرید نداره هواوی .لنوو . و…. همه از یه دسته ان باور کن از رو تعصب نمیگم یه لپتاپ لنوو خریدم چهار تومن با سخت افزار فوق بالا ولی اصلا کیفیتش خوب نیس جدا از اسم برند که داغونه (شخصا برای من اسم برند مهمه ترجیح میدم گوشیم سامسونگ باشه نه هواوی) اصلا این لپتاپ کلا جدا از اسم برند خودشم داغونه کیفیت تو دیوار هنگ میکنه گوشیه من که سامسونگه مدل s7 هنگ نمیکنه ولی این شدید هنگ میکنه قصد فروشش رو دارم و بعد فروختنش یه ایسوس میگیرم تو گوشیم شک نکنید سامسونگ یه سر و گردن بالاتره از هواوی امیدوارم مفید بوده باشه دوستان یا علی

      1. ببین دوست عزیز برند یه حرفه کیفیت و عملکرد گوشی یه حرف دیگه گوشی سامسونگ یکی از سه سازنده برتر گوشی در جهانه و هواوی هم جز همین سه سازنده برتر متاسفانه در ایران به دلیل تبلیغ غلط در مورد گوشی هواوی خیلی فکر های اشتباهی در مورد این دسته گوشی ها میشه و دوست عزیز از اطرافیا من از سری Gهواوی بگیریم بعد چهار سال هنوز از گوشی خودشون استفاده میکنن و خرابی در اون به وجود نیومده بعد یه جواب در مورد کیفیت پایین گوشی هواوی که دوستان اشاره کردن
        باید بگم یک گوشی خوب یه گوشی خوبه و با حرف ما تغییر در اون ایجاد نمیشه هواوی در دوربین امتیاز 97 از 100رو در DxOMarkکسب کرده و بعد از گوشی نکسون xlو ایفونx در رتبه سوم قرار داره و عملکرد عالی این گوشی در زمینه دوربین رو اثبات میکنه

        1. سلام دوست من.
          اصلا DxOmark به میت ۱۰ پرو و نسخه سادش بیاد از ۱۰۰ نمره کامل بده. اینو باور کنید که دوربین نوت ۸ خیلی خیلی بهتر از میت ۱۰ هست.
          شماها فکر میکنید که فقط اون کیفیتی که دوربین در صفحه نمایش نشون میده مهمه. یه بار هم اون عکس ها رو بردارید چاپ کنید. دقیقتر معلومه که چی به چیه.
          من خودم تعمیر کار گوشی هستم.
          من با گوشی های چینی(هواوی،شیائومی و…) به دلیل دارا بودن کیفیت ساخت بسیار بد، بیشتر سرو کار داشتم. شما به جز هواوی و شیائومی و برخی دیگر از برند های چینی برندی دیده اید که بیاد روی گوشی ۱ میلیون تومانیش ۸ تا هسته استفاده کنه که فرکانسشون بالای ۲ گیگاهارتز باشه؟ این مشخصات فقط روی پرچمداران وجود داره ولی هواوی روی میان ردش این کارارو انجام داده.
          اینا ثابت میکنن که هواوی یه برندی هست که معلوم نیست درش چی به چیه.
          یه بنده خدایی از مغازه ما، p9 خریده بود. با گارانتی هواوی سرویس.
          ۶ ماه بعد اومد پیشمون باتریش بالای ۹۵ درصد شارژ نمیشد.
          مشکل از باتریش بود.
          کلید صداش از کار افتاده بود.
          و گوشیش گوگل اکانت قبول نمیکرد.
          همه این مشکلاتو گارانتی پذیرفت و گوشی رو تعمیر کردن بهش دادن.
          همون اقا اون گوشی رو با s7 معاوضه کرد.
          خواستم باور کنید که هواوی چیزی نیست در مقابل اپل و سامسونگ!

      2. دوستان، هواوی بیش از نیمی از سیستم های مخابراتی دنیا رو می سازه و کلا تخصصش تجهیزات مخابراتیه ولی تخصص هنگ سونگ (سامسونگ سابق) ماشین لباسشویی و جارو برقی و کهنه شویه. ضمنا دوربین هواوی میت 10 امتیاز 97 از شرکت معتبر DxOmark گرفته که بعد از گوگل پیکسل 2 بهترین دوربین موبایل بازاره در صورتی که نوت 8 و آیفون 8 امتیاز ضعیفتر 94 کسب کردن و کلا هواوی میت 10 یه چیز دیگست

  14. من که دوبار هواوی خریدم دیگه عمرا نمی خرم. هر دو دفعه بعد از شش ماه به شدت مشکلات سخت افزاری نرم افزاری بهم زد. در حالی که گوشی سامسونگ گراندم بعد از ۴ سال هنوز به خوبی کار می کند. بلاخره یک فرق هایی بین یک محصول چینی و کره ای وجود دارد. هیچ ارزونیی هم بی دلیل نیست.

    3
    1
    1. سلام دوست عزیز تمامی مدل ها رابا یک چوب نزن…،سامسونگ هم اکثر مدلهاش مشکلات زیادی داره..،خوب باید ببینید مه کدام مدل هواوی را خریدید..

      1
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH