احتمال ممنوعیت فروش نسخه GSM گوشی‌های آی‌فون به خاطر شکایت کوالکام از اپل

کمپانی کوالکام با طرح شکایت مجدد از شرکت اپل، به دنبال ممنوعیت فروش نسخه GSM گوشی‌های آی‌فون مدل 2017 است. کوالکام و اپل که دو غول تکنولوژی در ایالات‌متحده به‌شمار می‌روند، درگیر جدالی حقوقی شده‌اند که دلایل گوناگونی در ارتباط با حق ثبت اختراعات دارد. دادخواهی‌ها و فرجام‌خواهی‌هایی از سوی هر دو طرف وجود داشته و هنوز هم به‌نظر می‌رسد که طی روزهای اخیر، تنش میان این دو طرف تشدید شده است.

براساس گزارشات، اکنون اپل ادعا می‌کند که کوالکام، حقوق مربوط به 8 اختراع این شرکت در زمینه ارتقای بازدهی انرژی را نقض کرده است. اکنون کمپانی کوالکام نیز به سهم خود، شکایت جدیدی را بر علیه اپل مطرح نموده و ادعا کرده است که این تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، مشغول کنکاش در مورد طرح‌هایی بوده که کوالکام، مالکیت معنوی آن‌ها را برای خود محفوظ می‌داند.

در شکایتی که طی روز چهارشنبه در دادگاه حوزه کالیفرنیای جنوبی در ایالات‌ متحده مطرح شد، کوالکام ادعا کرد که شرکت اپل، حقوق مربوط به 5 پتنت این کمپانی در زمینه فرستنده فرکانس‌های رادیویی، راندمان مصرف برق در پردازنده‌های موبایل، مدیریت توان دستگاه و بهبود تصاویر با استفاده از داده‌های مبتنی بر عمق (تصویربرداری 3 بعدی) را نقض کرده است.

از این‌رو، کوالکام از دادگاه درخواست کرده که تا حکم به ممنوعیت فروش نسخه GSM گوشی‌های آی‌فون مدل 2017 از سوی اپل دهد. این ممنوعیت، شامل گوشی‌های آی‌فون 8، 8 پلاس و آی‌فون X می‌شود؛ زیرا در این مدل‌ها از مودم‌های ساخت شرکت کوالکام استفاده نشده است. لازم به ذکر بوده که AT&T و T-Mobile، کمپانی‌های عرضه‌کننده نسخه GSM گوشی‌های آی‌فون مدل 2017 در ایالات‌ متحده هستند؛ بنابراین طرح اقامه دعوی، این سرویس‌دهنده‌های مخابراتی را هدف قرار خواهد داد. علاوه‌بر این، کوالکام به دنبال مطالبه خساراتی با مبالغ نامعین و هزینه‌های مربوط به دادگاه است.

طرح پیوسته شکایات، هم‌اکنون روابط تجاری این دو کمپانی را تحت تاثیر قرار داده است. براساس برخی گزارشات، شرکت اپل قصد دارد که گوشی‌های آی‌فون سال 2018 خود را بدون استفاده از چیپ‌های مودم کوالکام تولید کند. از سوی دیگر، برخی گزارشات از چرخش بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان به سمت شرکت‌های اینتل و مدیاتک که رقبای کوالکام به شمار می‌روند، حکایت دارند. در حال حاضر اینتل بخشی از جدیدترین گوشی‌های آی‌فون نسخه GSM را تامین می‌کند.

8 در مورد “احتمال ممنوعیت فروش نسخه GSM گوشی‌های آی‌فون به خاطر شکایت کوالکام از اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH