رونمایی کمپانی Synaptics از حسگر اثر انگشت خود که درون صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد

پیش از رونمایی رسمی از گوشی آی‌فون X و فناوری فیس‌آی‌دی، یکی از شایعات اولیه پیرامون آی‌فون X این بود که گوشی مذکور می‌تواند مجهز به حسگر اثر انگشتی درون صفحه‌نمایش باشد؛ بدین معنا که به جای قرارگیری یک حسگر فیزیکی در فضای خارجی گوشی مشابه دکمه هوم، این حسگر می‌توانست درون نمایشگر و در قسمت پایینی آن تعبیه شود. در نتیجه به اپل امکان می‌داد تا یک گوشی بدون دکمه هوم را تولید نماید.

در حال حاضر بدیهی است که این شایعه تحقق پیدا نکرده و در حالی‌که گزارشات ادعا می‌کنند که فناوری تشخیص چهره می‌تواند موضوع بزرگ بعدی باشد، کمپانی Synaptics این‌گونه فکر نمی‌کند. در حقیقت این شرکت اخیرا حسگر اثر انگشت خود را داخل نمایشگر قرار داده است و بر اساس اظهارات این کمپانی، اکنون فرآیند تطبیق این فناوری به یکی از 5 تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند محول شده است و این قطعات هم اکنون در وضعیت تولید انبوه قرار دارند.

بدیهی است که سیناپتیکز اشاره‌ای به نام کمپانی نمی‌کند؛ اما با توجه به اشارات صورت گرفته به نمایشگرهای اولد بدون حاشیه، احتمال دارد که این نمایشگرها نیز توسط شرکت سامسونگ ساخته شوند. بایستی منتظر ماند و دید که این شایعات حقیقت دارند یا خیر. اما شایعاتی شنیده می‌شود که سامسونگ می‌تواند به این فناوری علاقه‌مند باشد و واقعا مشغول تلاش برای تولید این نمایشگرها بوده و هست؛ اما واقعا  در این زمینه شانس زیادی ندارد. در واقع مینگ چی‌کو، تحلیل‌گر موسسه KGI Securities معتقد است که این تکنولوژی احتمالا تنها با گوشی گلکسی‌ نوت 9 وارد بازار می‌شود؛ هرچند که اعلامیه کمپانی سیناپتیکز به موعد زمانی زودتری اشاره می‌کند (با فرض این‌که آن‌ها در مورد شرکت سامسونگ صحبت می‌کنند).

5 در مورد “رونمایی کمپانی Synaptics از حسگر اثر انگشت خود که درون صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH