بیت‌کوین

یک کمپانی ژاپنی حقوق کارمندان خود را به بیت‌کوین پرداخت خواهد کرد

بیت‌کوین در روزهای اخیر در حال اوج گرفتن است. ارزش این پول رمز نگاری شده در هفته‌‌های گذشته به شکل قابل توجهی در حال افزایش بوده و هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش نرخ رشد ارزش بیت‌کوین مشاهده نمی‌شود! حتی برخی از افراد تصمیم گرفتند تا قیمت آپارتمان فروشی خود را به بیت‌کوین اعلام کرده و در ازای دریافت مقدار تعیین شده‌ای از این ارز دیجیتالی، ملک خود را به فروش برسانند.

با این وجود، شاید این موضوع چندان هم تعجب برانگیز نباشد که یکی از شرکت‌های کشور ژاپن، پرداخت دستمزد کارکنان خود را به وسیله این پول رمز نگاری شده، آغاز کرده است. این کمپانی GMO Internet نام دارد که خدمات مختلف مرتبط با دنیای وب را ارائه می‌دهد و گفته می‌شود که از این پس بخشی از کارمندان این شرکت، حقوق ماهیانه خود را در واحد این پول دیجیتالی دریافت خواهند کرد.

بیت‌کوین

این کمپانی معتقد است که انجام این کار باعث می‌شود که آن‌ها به درک بهتری از ارز مجازی دست یابند. در حقیقت شرکت مورد بحث در زمینه انجام تبلیغات آنلاین، سرمایه‌گذاری در امور مختلف و توسعه زیرساخت اینترنت فعالیت می‌کند. همچنین GMO Internet کسب و کار تبادل ارز و تجارت بیت‌کوین خود را نیز از ماه مه سال جاری شروع کرده است.

این شرکت، ماهانه 1000 ین (معادل 890 دلار) به کارکنان خود پرداخت می‌نماید و از ماه فوریه سال بعد، این میزان حقوق از طریق بیت‌کوین در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. باید افزود که کارمندان این کمپانی می‌تواند در صورت نیاز از این تصمیم صرف نظر کرده و تنها بخشی از دستمزد خود را به شکل پول دیجیتالی دریافت کنند. آقای هارومی ایشی، سخنگوی شرکت GMO Internet بیان می‌کند که:

کارمندان می‌توانند حقوق خود را به‌وسیله بیت‌کوین دریافت نمایند. ما امیدواریم با این تصمیم، بتوانیم دانش خود درباره ارز مجازی و نحوه استفاده از آن را بهبود بخشیم.

بیش از چهار هزار نفر کارمند قادر خواهند بود که تصمیم بگیرند آیا به دریافت حقوق خود در واحد ارز دیجیتالی یاد شده، تمایلی دارند یا خیر.

1 در مورد “یک کمپانی ژاپنی حقوق کارمندان خود را به بیت‌کوین پرداخت خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH